Škoda w TVN: Pierwsza w Polsce reklama na żywo
6 października 2018 ŠKODA zaprezentuje pierwszą w Polsce reklamę na żywo, transmitowaną za pośrednictwem kilku środków masowego przekazu w tym samym czasie.
Za innowacyjny projekt reklamowy odpowiadają Isobar Polska oraz Propeller Film. Zakupem i planowaniem mediów zajął się dom mediowy PHD. Spot telewizyjny nowej ŠKODY FABIA zostanie jednocześnie zrealizowany i wyemitowany: na żywo na antenie TVN (kontekstowa emisja w ramach programu „Mam Talent”), w kanałach social media, na czołowych portalach internetowych, w punktach sprzedaży, kinie oraz na kanałach influencerów. Emisję reklamy w internecie zwieńczy koncert Bovskiej promujący nową płytę wokalistki, „Kęsy”.
TVN MEDIA udostępnił czas reklamowy głównej anteny dla tego wyjątkowego wydarzena, zapewniając również wsparcie gwiazd. Ze strony stacji w projekt zaangażowany jest interdyscyplinarny zespół złożony z przedstawicieli Biura Reklamy, w tym Agencji TVN zapewniającej wsparcie realizacyjne i zabezpieczającą technikę nadawczą, oraz przedstawicieli zespołów produkcyjnych i programowych.
Celem działań reklamowych marki jest komunikacja benefitów nowego modelu ŠKODA FABIA, wyposażonego w innowacyjne technologie oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Aktywności są kolejnym etapem kampanii „Teraz możesz mieć wszystko”, realizowanej przez markę ŠKODA z udziałem spółek Dentsu Aegis Network Polska we współpracy ze strukturami Biura Reklamy TVN Media.
– ŠKODA FABIA cieszy się ogromnym zaufaniem naszych klientów, dlatego premiera tego modelu wymaga specjalnej oprawy. Chcąc podkreślić, że ŠKODA to marka samochodowa, która innowacje ma w swoim DNA, zdecydowaliśmy się sięgnąć po format, który do tej pory nie był jeszcze w Polsce wykorzystany. Reklama realizowana i pokazywana na żywo jednocześnie w wielu kanałach komunikacji to wyjątkowe przedsięwzięcie i cieszymy się, że to właśnie my, jako lider rynku w Polsce, będziemy wykorzystywać ją jako pierwsi – mówi Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu marki ŠKODA.
– Nie przesadzę, jeśli powiem, że po otrzymaniu briefu dotyczącego spotu live Skody wszystkie osoby zaangażowane w projekt po stronie TVN Media zakipiały entuzjazmem do realizacji tego wydarzenia. Cała akcja, która wskazuje na innowacyjne podejście do komunikacji marketingowej zarówno klienta, agencji, jak i domu mediowego, była dla nas doskonałą możliwością do zaangażowania oraz wykorzystania platform komunikacyjnych z portfolio TVN Media. Dostaliśmy unikatową okazję do zaprezentowania się jako otwarci na innowacje i potrzeby klientów w nowej rzeczywistości marketingowej, gotowi do dynamicznych zmian, jakie stawia przed nami rynek. Musieliśmy stanąć na wysokości zadania, nie tylko odpowiadając na założenia briefu, ale też realizując projekt z wykorzystaniem spektrum naszych możliwości w obszarach: telewizyjnych (włączając nasze gwiazdy), digital’owych oraz produkcyjnych. Dziękuję za zaufanie, którym obdarzyły nas: marka ŠKODA, Isobar, Propeller Film oraz PHD. – mówi Marcin Idzik, Dyrektor Działu Sprzedaży TVN Media.
– Coraz większe możliwości związane z rozwojem nowych mediów, trendy
w konsumowaniu rzeczywistości, które dyktują młodsze pokolenia użytkowników oraz bardzo dynamiczny postęp w obszarze nowych technologii otwierają zupełnie nowe możliwości w komunikacji. Chętnie korzystamy z formatów „na żywo” na Facebooku czy Instagramie, dlaczego więc nie połączyć tych światów z tradycyjnymi mediami? Projekt ŠKODA Fabia Live to innowacja dla naszego klienta, ale także dla nas. Akcję polegającą na symultanicznym wykorzystaniu tak wielu technologii i kanałów komunikacji, zarówno w mediach online, jak i offline, w czasie rzeczywistym, realizujemy po raz pierwszy. – mówi Natalia Skrzypek, Social Media Stack Leader (Dentsu Aegis Network Polska) oraz współautorka pomysłu na akcję.
– ŠKODA Fabia Live to akcja wyjątkowa pod względem technologicznym
i logistycznym. Wyobraźmy sobie wielką filmową produkcję, minutowy film realizowany wśród kilku różnych, ruchomych scenografii, ze zdjęciami trickowymi, zmianami strojów, skomplikowaną choreografią i śpiewem na żywo. Dorzućmy do tego kilka samochodów i fakt, że całość realizowana jest na jednym długim ujęciu, podczas którego kamera, by nadążyć za akcją porusza się też na specjalnych wózkach. Wszystko musi udać się naraz, a do tego za pierwszym razem, ponieważ ujęcie jest transmitowane na żywo m.in. w internecie, telewizji i w kinie. Warto podkreślić, że realizacja ta zawiera kluczowe elementy odróżniające format reklamowy od relacji na żywo, np. określona długość, zamknięta formuła, muzyka, prezentacja produktu. – podkreśla Robert Kubicki, Creative Group Head, Isobar Polska (Dentsu Aegis Network Polska).
– Najnowszy projekt realizowany przez nas dla marki ŠKODA to nie tylko multichannelowa reklama na żywo, ale także produkcja video, nagranie teledysku, scenografia przypominająca tę teatralną, technologia transmisji, zaangażowanie influencerów, szeroka komunikacja w social media, współpraca z wieloma mediami i podwykonawcami, a wszystko wokół potrzeb naszego klienta, marki ŠKODA, która chce komunikować się w unikalny sposób. Myślę, że zawarliśmy w tej akcji wszystko co najlepsze z „tradycyjnej szkoły” reklamy oraz najnowszych technologii i trendów, które towarzyszą każdemu z nas na co dzień. – mówi Jan Zagrodzki, Group Account Manager, Isobar Polska (Dentsu Aegis Network Polska).