BadaniaRadio

Słuchalność radia w 2021 roku – analiza I love Radio

W 2021 roku utrzymał się bardzo wysoki zasięg dzienny radia, które pozostaje jednym z najpopularniejszych wśród Polaków mediów. Codziennie gromadzi ponad 20 milionów słuchaczy, każdego tygodnia jest to już 26,6 mln osób.

 

W 2021 roku zasięg dzienny radia wyniósł 67,2%, co oznacza nieznaczną korektę, o -1,7 punktu proc., w stosunku do wyniku z roku 2020 roku. Ten niewielki spadek należy wiązać z kilkoma czynnikami – ogólnym spadkiem konsumpcji wszystkich mediów tradycyjnych czy przeciągającym się efektem pandemii, która długofalowo wpłynęła na zmianę sposobu korzystania z mediów. Radio mierzy się też z konkurencją w postaci innych mediów audio, w tym podcastów, które znacząco zwiększyły swój zasięg w ub.r. (ale w Polsce największymi producentami i dostawcami podcastów są grupy i rozgłośnie radiowe).

W 2021 roku we wszystkich grupach wiekowych radio notowało bardzo wysoką słuchalność tygodniową, na poziomie 85-92%. Najwyższą słuchalność radio ma wśród osób dorosłych, ale nawet wśród młodych, w wieku 15-24 lata, zasięg tygodniowy przekracza 85%.

 

 

W minionym roku wzrost słuchalności widać w miesiącach letnich, co można wiązać z powrotem Polaków do tradycyjnego sposobu życia i pracy po okresie ograniczeń związanych z przemieszczaniem się poza domem. Obostrzenia zostały poluzowane od maja 2021, rozpoczęły się samochodowe wyjazdy na wczasy, wakacje i weekendy – auto jest tym miejscem, w którym radia słucha najwięcej Polaków, co mogliśmy wyraźnie obserwować we wzroście zasięgu.

 

 

Na wysokim poziomie pozostaje średni czas słuchania – 4 godz. i 19 min. Prawie co trzeciego odbiorcę mnożna zaliczyć do grupy heavy userów radia – osób, które mają włączony odbiornik przez co najmniej 6 godzin dziennie.

Najpopularniejsze są w Polsce rozgłośnie komercyjne, których udział w czasie słuchania wynosi aż 85%.

Oprócz stacji mainstreamowych, nadających w formacie AC, bardzo popularne są rozgłośnie wąsko sformatowane, które codziennie gromadzą blisko 12-milionowe audytorium.

Pełny Raport „RADIO 2021” dostępny jest za darmo na stronie www.iloveradio.pl.

 

Analiza została przygotowana przez na podstawie badania Radio Track realizowanego przez Kantar Polska przez zespół porozumienia I Love Radio (www.iloveradio.pl) – platformy wiedzy o rynku i reklamie radiowej adresowanej do specjalistów i profesjonalistów, tworzonej przez cztery grupy radiowe: Grupę Eurozet, Grupę Radiową Agory, Grupę RMF i Grupę ZPR Media.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *