Telefon od ING dotyczący podejrzanego przelewu? To oszustwo!
Zespół ekspertów CyberRescue specjalizujący się w cyberbezpieczeństwie ostrzega przed nowym oszustwem, w którym przestępcy podszywają się pod ING.
Jak to działa?
— Oszuści podszywają się pod ING Bank Śląski. Dzwonią z informacją, że z Twojego rachunku został wykonany podejrzany przelew. Żeby wyjaśnić sytuację, dzwoniący wymaga podania danych logowania do konta. To próba wyłudzenia danych i pieniędzy. Jeśli podasz wymagane informacje, cyberprzestępcy mogą włamać się na Twoje konto! Oszuści mogą też zachęcać Cię do przelewu oszczędności na “rachunek techniczny”, do czasu wyjaśnienia sprawy. — informuje Elwira Charmuszko, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa.
Jak się chronić?
– Dzwoni do Ciebie pracownik banku i prosi o podanie poufnych informacji?
– Nie podawaj swoich danych.
– Natychmiast się rozłącz.
– Zablokuj podejrzany numer.
Pamiętaj, że bank nigdy nie poprosi Cię o podanie loginu i hasła do konta podczas rozmowy telefonicznej. Jeśli Twoje dane trafiły w ręce oszustów:
– Od ręki zmień hasło do konta.
– Skontaktuj się z Bankiem.
– Sprawdź stan swojego rachunku.
Na koniec – aktywuj usługę i skontaktuj się z CyberRescue – nasi eksperci doradzą Ci, jak najlepiej zareagować w tej sytuacji i pomogą zabezpieczyć Twoje konta. Pamiętaj, że szybkie działanie to klucz do minimalizacji skutków takiego oszustwa.
foto, źródło. CyberRescue