TVN Turbo 12 grudnia obchodzi osiemnaste urodziny!
To pierwszy polski kanał stworzony z myślą o męskiej części widowni, który od wielu lat jest liderem rynku telewizyjnego. Siłą napędową TVN Turbo są motoryzacja, własne, lokalne produkcje i eksperci pasjonaci. Świętowanie zaczynamy już 4 grudnia na Rajdzie Barbórka!
Kanał TVN Turbo zadebiutował na antenie 12 grudnia 2003 roku, jako pierwsza polska telewizja tematyczna skierowana do mężczyzn. Od początku stacja postawiła na polskie produkcje i najlepszych specjalistów. Bez takich programów jak: „Samochód marzeń: kup i zrób”, „Zakup kontrolowany”, czy „Automaniak” wielu widzów nie wyobraża sobie rynku telewizyjnego.
Niezmiennie stałym elementem ramówki jest też jedyny w polskiej telewizji codzienny, motoryzacyjny program o charakterze informacyjnym – „Raport Turbo”.
Programy TVN Turbo prowadzą prawdziwi pasjonaci. Adam Kornacki, gospodarz “Zakupu kontrolowanego” jest związany ze stacją od samego początku. Obecnie Turbo reprezentują tacy eksperci jak: Patryk Mikiciuk, Grzegorz Duda, Adam Klimek, Przemysław Szafrański, Robert Michalski, Łukasz Bąk, Łukasz Sychowicz, Marcin Orzepiński, Kacper Jeneralski, Borys Mańkowski i Dawid Andres.
TVN Turbo co sezon wprowadza nowe, interesujące pozycje i kontynuuje uwielbiane przez widzów produkcje. Jesienią na antenie zadebiutował program „Duda kontra Szafrański”, który już odniósł duży sukces. Oglądalność w grupie komercyjnej wyniosła 5,43%. Dużą widownię zgromadziły też kultowe „Wojny Samochodowe”, który zanotowały 5,10%, „Zakup kontrolowany”4,43%, czy „Raport Turbo” z wynikiem 4,06 % udziału w grupie 16-49.
Ta najlepsza męska telewizja od lat zajmuje wysokie miejsce w rankingach oglądalności kanałów tematycznych. W październiku i listopadzie TVN Turbo było nie tylko numerem 1 wśród wszystkich stacji z portfolio factualowego w grupie 16-49, ale wyprzedziło także niektóre telewizje naziemne (m.in. Fokus TV i TVP Historia). TVN Turbo jest bezapelacyjnym liderem wśród męskich kanałów kablowo-satelitarnych. Jesienią 2021 oglądalność TVN Turbo wyniosła w grupie komercyjnej: 1,05%, adekwatnie rok temu 1,00%. Najchętniej oglądane produkcje tej jesieni zgromadziły widownię na poziomie ponad dwustu tysięcy. Rekordowym dniem tego roku pod względem oglądalności był 31.10, wynik całego dnia wyniósł 1,66%.
„Przed nami święto motoryzacyjne – Rajd Barbórka, podczas którego odpalimy jubileuszowy spot TVN Turbo i rozpoczniemy świętowanie 18 urodzin kanału. Bardzo cieszymy się, że po raz kolejny możemy pokazać na antenie relacje z najważniejszych wydarzeń takich jak kultowy odcinek specjalny rajdu, rozgrywany na ulicy Karowej. Zapraszamy wszystkich na rajdowe emocje. Czekamy na Was na miejscu i przed telewizorami” – dodaje dyrektor kanałów factual TVN Discovery Polska, Przemysław Kwiatkowski.