BadaniaMediaTVP

TVP1 na pierwszym miejscu! Znakomity wrzesień grupy TVP

TVP była liderem września. Jej programy zdominowały ranking najpopularniejszych tytułów miesiąca. Wśród 20 programów aż 14 należało do anten Telewizji Polskiej. Hitami miesiąca były m. in. „M jak miłość”, transmisje sportowe w Jedynce i „Rolnik szuka żony”. Grupa TVP wzmocniła swoją pozycję, wzrost udziałów odnotowały TVP1, TVP3, TVP Info i kanały tematyczne: TVP Seriale, TVP Rozrywka, TVP Kultura oraz TVP Polonia.

 

 

 

We wrześniu 2019 według Nielsen Audience Measurment grupa TVP uzyskała najwyższe wśród nadawców udziały na rynku – 29,2%, jednocześnie odnotowując wzrost o 3,4% w porównaniu do września ubiegłego roku.

Liderem miesiąca była Jedynka, która z udziałami 9,8%, jako jedyna spośród wielkiej czwórki, odnotowała wzrost o 6,9%. TVP1 zdominowała ranking 20 najpopularniejszych tytułów m. in. transmisjami sportowymi. Najliczniejszą widownię zgromadziły eliminacje do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2020. Spotkanie biało czerwonych z Austrią 9 września obejrzało średnio 4 mln widzów. Kolejnym wydarzeniem sportowym, które zgromadziło milionową widownię były Mistrzostwa Europy w Siatkówce Mężczyzn. Rekordową widownię zgromadził mecz Polska – Słowenia. Spotkanie rozegrane 26 września przyciągnęło do Jedynki 3,9 mln osób.

Wśród tytułów oferty jesiennej anteny, rekordowy okazał się emitowany 29 września odcinek programu rozrywkowego „Rolnik szuka żony”. Zgromadził ponad 3,5 mln widownię. „Rolnik…” to najlepszy program miesiąca. Ponadto w TOP 20 znalazły się „Wiadomości” – 2,8 mln osób (28 września), serial „Ojciec Mateusz”, którego odcinek z 12 września obejrzało 2,6 mln widzów, „Sprawa dla reportera” – 2,6 mln osób (12 września), mecz siatkówki kobiet w ramach Mistrzostw Europy Polska – Niemcy z 2,55 mln widownią (4 września) oraz kolejny sezon serialu „Wojenne dziewczyny”, którego odcinek 22 września zgromadził ponad 2,4 mln osób.

W TOP 20 nie zabrakło seriali i programów rozrywkowych Dwójki. We wrześniu najchętniej oglądanym tytułem miesiąca był serial TVP2 „M jak miłość”. Odcinek z 17 września obejrzało 4,7 mln widzów. Drugim najpopularniejszym serialem w rankingu było „Na dobre i na złe” z widownią 3,1 mln (25 września) oraz „Barwy szczęścia”, które 30 września zgromadziły 2,9 mln widzów. W rankingu znalazły się też popularne programy rozrywkowe Dwójki. Hitem wśród koncertów był „Roztańczony PGE Narodowy”. 21 września przyciągnął do TVP2 ponad 2,5 mln widzów. Wśród najlepszych programów rozrywkowych znalazły się: „Familiada” – 2,4 mln widzów (22 września) oraz „Koło fortuny” – 2,4 mln osób (8 września).

We wrześniu swoją konkurencyjność wzmocniło TVP Info uzyskując 3,74% udziały i wzrost aż o 17,2%. Średnie udziały TVP3 w minionym miesiącu wyniosły 1% i były wyższe o 20,2% od wyniku w 2018 roku. Od stycznia 2019 antena odnotowuje stały wzrost miesięcznych udziałów.

Świetny wynik i wzrost udziałów o 44,4% do poziomu 0,52% uzyskała TVP Rozrywka. Kolejnym kanałem z 18,2% wzrostem udziałów była TVP Polonia. We wrześniu kanał miał wynik 0,13 %. Z kolei TVP Kultura z udziałami 0,4% odnotowała wzrost o 2,6%, a TVP Seriale uzyskały 1,5% udziałów (wzrost o 2,1%).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *