“Uwaga” już od 20 lat w Waszej sprawie!
Pomagają, wzruszają, wywołują dyskusje, nie bojąc się tematów, których inni nie podejmują. “Uwaga!” interweniuje w sprawach Polaków już 20 lat!
Po raz pierwszy Uwaga! pojawiła się na antenie telewizji TVN 2 września 2002 roku. Dziś redakcja programu świętuje 20-lecie z poczuciem, że niejednokrotnie udało jej się pomóc w sprawach zwykłych ludzi. Niejednokrotnie historie z “Uwagi!” były na ustach wszystkich Polaków.
To właśnie reporterzy “Uwagi!” ujawnili słynną aferę solną. To oni kilkukrotnie pokazywali skandaliczny proces „odświeżania” mięsa. To także redakcja programu zwróciła uwagę Polaków na ważny, ale pomijany wcześniej temat – krzywdę zwierząt, trzymanych i traktowanych w nieludzki sposób.
Redakcja programu stale upomina się o sprawiedliwość w sprawach zwykłych ludzi, nawet jeśli sytuacja wydaje się beznadziejna. To dziennikarz “Uwagi!” Grzegorz Głuszak ujawnił, że Tomasz Komenda niesłusznie przesiedział w więzieniu 18 lat!
– 20 lat to setki historii. Za każdą stoją żywi, prawdziwi ludzie. Każda, mimo podobieństw jest inna. Szczerość i autentyczność jest naszą wielką siłą i wiemy, że doceniają to też widzowie. Mamy poczucie, że udało się stworzyć program, który był w naszym kraju bardzo potrzebny. Był i jest, bo wciąż dostajemy kolejne zgłoszenia. Wciąż nie brakuje spraw, które wymagają dziennikarskiej interwencji” – mówi Aleksandra Rejnowicz, producentka “Uwagi!”.
Nad niektórymi historiami reporterzy Uwagi! pracują przez długie miesiące, stosują prowokacje i ukryte kamery, by pokazać wstrząsające fakty i nieprawidłowości. W przygotowanie każdego programu zaangażowany jest kilkudziesięcioosobowy zespół redakcyjny, który składa się m.in. z dokumentalistów, operatorów, dźwiękowców, wydawców i montażystów, których nie widać na ekranie.
Redakcji “Uwagi!” udało się także stworzyć wyjątkową społeczność w internecie. Oficjalny profil na Facebooku śledzi 700 tys. użytkowników. Wyjątkowych, bo bardzo zaangażowanych, co widać w setkach komentarzy, które pojawiają się codziennie.
Redakcja “Uwagi!” jako jedna z pierwszych postanowiła wykorzystać siłę mediów społecznościowych, wprowadzając hasztag #tematdlauwagi. Dziś bez trudu widzowie komunikują się z reporterami, oznaczając posty #tematdlauwagi.
Pomimo 20 lat, “Uwaga!” wciąż stara się zaskakiwać kolejnymi pomysłami. Z częścią widzów redakcji udało się spotkać podróżując po Polsce busem #tematdlauwagi, który we wrześniu ponownie wyjedzie w trasę.
Fot.: TVN Warner Bros. Discovery