Weekend należał do TVP
W piątek Jedynka z udziałami 10,4% była liderem dnia, a w sobotę i niedzielę najlepsza ze wszystkich stacji telewizyjnych była Dwójka z udziałami odpowiednio 9,2% i 9,5%. Najliczniejszą widownię w weekend zgromadził serial „Zniewolona”. Niedzielne „Wiadomości” to najchętniej oglądany program informacyjny weekendu.
W weekend główne anteny publicznego nadawcy były bezkonkurencyjne – aż 8 z 10 najchętniej oglądanych pozycji programowych należało do Telewizji Polskiej.
Największą widownię zgromadził piątkowy odcinek serialu Jedynki „Zniewolona”. Losy Kateriny, głównej bohaterki ukraińskiej produkcji, śledziło w momencie najwyższej oglądalności 2,3 mln osób. Średnia widownia odcinka wyniosła 2,1 mln osób i 16,7% udziałów. Drugą najchętniej oglądaną pozycją weekendu było niedzielne wydanie „Wiadomości”. Wydarzenia z kraju i ze świata na antenie Jedynki obejrzało prawie 2,1 mln osób, udziały wyniosły 16,6%, a w minucie najwyższej oglądalności główny program informacyjny TVP zobaczyło ponad 2,7 mln widzów.
Doskonałą oglądalność odnotował także „Alarm”, który w piątkowy wieczór obejrzało ponad 2 mln widzów (17,1% udziałów). Program cieszy się ogromną popularnością widzów, a jego udziały w rynku stale się zwiększają. Średnia widownia magazynu od początku 2019 roku jest większa o ponad 37,6% w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku.
Wśród 10 najpopularniejszych pozycji weekendu znalazła się również „Familiada”, która 21 lipca zgromadziła przed telewizorami prawie 2 mln widzów, a udziały wyniosły 21,3%.
Plenerowy koncert „Lato, muzyka, zabawa – Wakacyjna Trasa Dwójki”, transmitowany w niedzielny wieczór z Łomży, oglądało w momencie najwyższej oglądalności 2,7 mln osób. Piątą już „Wakacyjną Trasę Dwójki” obejrzało w niedzielę średnio 1,9 mln widzów (udziały 14,5%). Na scenie najgorętsze hity zagrały i zaśpiewały znane i lubiane gwiazdy sceny muzycznej, m.in.: Thomas Anders & Modern Talking Band, Boys, Milano, Halina Młynkova, Stachursky, Krzysztof Cugowski, Danzel oraz Papa D. Artystom towarzyszyli tancerze grupy Volt Egurrola Dance Agency. Kolejny przystanek na wakacyjnej trasie już 28 lipca.
Na kolejnych miejscach najpopularniejszych propozycji programowych weekendu znalazł się „Teleexpress” z widownią 1,9 mln i „Koło Fortuny”, które obejrzało 1,8 mln osób.
TOP 10 weekendu zamyka XXIII Międzynarodowy Festiwal Piosenki Polskiej i Kultury Romów. W sobotni wieczór koncert z Ciechocinka oglądało średnio 1,7 mln widzów, a w trakcie transmisji Dwójka była liderem pasma.
W sobotę w Wiśle, od znakomitego zwycięstwa Polaków w konkursie drużynowym, rozpoczęło się Letnie Grand Prix w skokach narciarskich. Kibice relację ze skoczni mogli oglądać zarówno w Jedynce, jak i na sportowej antenie publicznego nadawcy. W niedzielę skoczkowie rywalizowali w konkursie indywidualnym, a na drugim miejscu podium stanął Dawid Kubacki. Średnia widownia obu tegorocznych transmisji w TVP1 wyniosła 1,35 mln widzów i była o 80 tys. wyższa od widowni konkursu w ubiegłym roku. Udziały weekendowych relacji z Wisły wyniosły 12,2%. Z kolei w TVP Sport średnia widownia konkursu wyniosła 554 tys. widzów i była o 176 tys. większa od zeszłorocznej.
W sobotę na antenach TVP transmitowane były również obszerne relacje z pikniku z „Koroną Królów”. Podczas odbywającego się w Malborku wydarzenia, wielotysięczna publiczność zgromadzona wokół średniowiecznego zamku oraz widzowie przed telewizorami, obejrzeli spektakularną paradę bohaterów telenoweli historycznej Jedynki. Obecni na miejscu fani produkcji Telewizji Polskiej, którzy do średniowiecznego zamku przyjechali z całej Polski, mieli także okazję porozmawiać z aktorami, sfotografować się ze swoimi idolami i otrzymać autograf.