Wyniki UPC Polska: 2019 rokiem dynamicznego wzrostu
Wprowadzenie usług komórkowych, dalsza Giga Ekspansja oraz najlepszy poziom obsługi klienta, potwierdziły pozycję UPC Polska jako najbardziej polecanego operatora i pozytywnie wpłynęły na wyniki 2019 roku. Na koniec czwartego kwartału liczba cyfrowych usług wzrosła w stosunku do poprzedniego roku o 4% i wyniosła 3 167 600.
Główne wydarzenia 2019 roku:
-
Trzykrotnie szybszy wzrost liczby klientów w całym roku 2019 w stosunku do 2018: baza urosła o 36 600 do 1 483 800, w tym o 13 200 w ostatnim kwartale, który był jednocześnie 5. z rzędu z nieprzerwanym wzrostem
-
Wprowadzenie usług komórkowych – stanie się w pełni konwergentnym operatorem, dostarczającym najlepszy internet i cyfrową rozrywkę, w domu i poza domem
-
Utrzymanie pozycji najbardziej polecanego operatora
-
Umocnienie pozycji lidera gigabitowego internetu – Giga Ekspansja objęła swoim zasięgiem 2 miliony gospodarstw domowych (66% zasięgu sieci), a średnia prędkość internetu, z której korzystają klienci, wzrosła do 250 Mb/s
-
84 000 nowych mieszkań w zasięgu sieci, która dociera już do 3 547 800 gospodarstw domowych, stanowiąc drugą co do wielkości pod względem zasięgu sieć w Liberty Global
Rok 2019 był dla nas przełomowy. Staliśmy się w pełni konwergentnym operatorem, zapewniającym klientom najlepszej jakości usługi stacjonarne i komórkowe, których filarem jest nasza nowoczesna sieć gigabitowa. Przełożyło się to na trzykrotnie szybszy wzrost bazy klientów, niż w roku 2018, a także na potwierdzenie naszej pozycji lidera w zakresie obsługi klienta. Na tych fundamentach wchodzimy w rok 2020, który będzie rokiem innowacji. Z zespołem, który jeszcze lepiej potrafi zdobywać zaufanie klientów, jesteśmy w pełni skoncentrowani na dalszym rozwoju i gotowi konkurować z największymi graczami, aby budować pozycję lidera na rynku usług konwergentnych. – Robert Redeleanu, CEO UPC Polska
Na koniec 2019 roku 1 483 800 klientów UPC Polska korzystało z 3,167,600 cyfrowych usług:
Internet
W IV kwartale 2019 liczba użytkowników internetu wzrosła o 18 200, do poziomu 1 229 600, co stanowi 58 100 więcej w ujęciu rok do roku. Liczba użytkowników modemu Connect Box była wyższa o 104 000 i wyniosła 704 000 na koniec 2019 roku. Wzrosty wynikały z dalszej ekspansji gigabitowego internetu oraz ciągłego zwiększania wartości dla klientów, w tym unikalnego programu podnoszenia prędkości internetu, dzięki któremu średnia prędkość, z której korzystają klienci, na koniec roku wyniosła 250 Mb/s.
Telewizja cyfrowa
Liczba subskrybentów cyfrowej telewizji wzrosła o 6 200 w IV kwartale i o 26 000 w ujęciu rocznym, co dało łącznie 1 067 000. Liczba użytkowników platformy Horizon, w porównaniu z rokiem poprzednim, była wyższa o 88 000 i wyniosła 731 000. UPC rozszerzyło także liczbę platform, na których dostępna jest aplikacja Horizon GO, pozwalająca na oglądanie ulubionych programów na wielu urządzeniach, w domu i poza domem. Obecnie z aplikacji można korzystać na Android TV, Amazon Fire TV oraz Apple TV.
Dalszy rozwój UPC Biznes
W 2019 roku UPC Biznes odnotowało 12% wzrost przychodów w porównaniu do roku poprzedniego. Wynikał on przede wszystkim z pozyskiwania nowych klientów, których liczba wzrosła o prawie 9 000. To efekt ciągłych inwestycji w sieć, organizację sprzedaży i portfolio produktów: szybki, niezawodny internet, telewizję biznesową, usługi zwiększające cyberbezpieczeństwo w firmach, a także rozwiązania mobilne.
Najbardziej polecany operator
UPC umocniło swoją pozycję najbardziej polecanego przez klientów operatora. Dodatkowo, po raz trzeci z rzędu, firma otrzymała tytuł „Gwiazda Jakości Obsługi 2019” w kategorii „Dostawcy rozwiązań telewizyjno-internetowych”. Ponadto, bazując na nowym koncepcie, firma otworzyła 4 salony sprzedaży: w Sosnowcu, Gdańsku, Warszawie i Bydgoszczy oraz 2 wyspy: w Warszawie i Wrocławiu.
Zaangażowanie publiczne
W 6. edycji Think Big: Grow Smarter UPC wsparło przedsiębiorców oraz innowatorów społecznych, którzy tworzą rozwiązania w oparciu o nowe technologie. Jury programu zadecydowało o przyznaniu nagrody Quantum CX w kategorii Think Customer oraz Edward.AI w kategorii Think Transformation. Dodatkowo, wspólnie z Fundacją PFR, jury nagrodziło Leżę i pracuję w kategorii Think Social, a także, wspólnie z Fundacją Digital Poland, PKO Bank Polski za najbardziej inspirującą cyfrową transformację wśród korporacji. UPC Polska było również strategicznym partnerem Festiwalu Cyfryzacji – największej ogólnopolskiej inicjatywy technologiczno-edukacyjnej w kraju. W różnorodnych wydarzeniach podczas Festiwalu wzięło udział łącznie 70 tys. osób, a działania komunikacyjne dotarły do ponad 10 milionów Polaków.