Internet & Gry - Reklama

Zacznij dzień z nową Wyborcza.pl!

Jeszcze większy komfort czytania, ekspercki wybór treści i bogactwo tematów – to najważniejsze cechy nowej Wyborcza.pl. Od poniedziałku, 13 czerwca 2022 r. serwis internetowy „Wyborczej” – w standardowej i mobilnej wersji – dostępny jest w odmienionej odsłonie.

 

W poniedziałek, 13 czerwca swoją premierę miała Wyborcza.pl w zupełnie nowej – atrakcyjniejszej wizualnie i bardziej intuicyjnej wersji. Dzięki setkom godzin pracy programistów, grafików, specjalistów UX, redaktorów oraz innych ekspertów serwis stał się jeszcze wygodniejszym i bardziej przyjaznym miejscem do czytania.

– Projektując zmiany graficzne, kierowaliśmy się potrzebami naszych prenumeratorów. Nowy serwis ułatwi nam wyeksponowanie szerokiej palety tematów i form dziennikarskich – od politycznych śledztw, reportaży i wywiadów, po przyrodę, psychologię, ekonomię i kulturę. Codziennie można będzie zobaczyć u nas zdjęcia wybitnych fotoreporterów, posłuchać podcastów i rozwiązać quizy. Nową Wyborcza.pl z pewnością wyróżni też  staranny wybór treści, o który zadbają najlepsi redaktorzy w Polsce  wyjaśnia Aleksandra Sobczak, wicenaczelna i szefowa Wyborcza.pl– W dobie fake newsów i tekstów marnej jakości tworzymy serwis, który zawsze ma sprawdzone informacje, nagradzane reportaże, praktyczne porady, dziennikarstwo najwyższej jakości.   

Jak podkreśla Tomasz Tomalik, szef działu UX – Nowa Wyborcza to nie tylko nowy styl wizualny. Uprościliśmy architekturę strony głównej, poprawiliśmy czytelność stron artykułowych. Nowy Design System wraz z gruntowną przebudową w warstwie technologicznej pozwolą nam szybciej wprowadzać nowe funkcjonalności i lepiej odpowiadać na potrzeby naszych czytelników i czytelniczek.

Za sprawą nowych rozwiązań użytkownicy Wyborcza.pl w jeszcze wygodniejszy sposób mogą poruszać się po stronie, szybko odnajdując ciekawe dla nich informacje. Przy wielu tekstach, poza samym tytułem, przeczytają wstęp, który wprowadza w temat artykułu. Dzięki temu szybko zdecydują, czy chcą czytać dalej ,czy poszukać innej publikacji. Ci, którzy mają swoją ulubioną autorkę lub autora, mogą też dużo łatwiej znaleźć i przeczytać inne teksty tej osoby. Wystarczy kliknąć w imię, nazwisko bądź zdjęcie przy tekście, by przejść do strony danego autora czy autorki, na której dostępna jest notka biograficzna oraz cała baza tekstów. Inny jest też widok schowka, który obecnie przypomina o tekstach zachowanych na później.

Ważną zmianą jest nowy sposób pokazywania zdjęć w galeriach i ich przeglądania. Dzięki niemu nagradzane fotografie najlepszych fotoreporterów są tylko o jedno kliknięcie od użytkownika i można obejrzeć je w jednym miejscu. – Nowa Wyborcza.pl jest przeciwieństwem trendu polegającego na atakowaniu czytelnika nadmiarem wizualnych bodźców. Ograniczona liczba zdjęć spowoduje, że te, które pokażemy na stronie, będą bardziej zauważalne. To pozwoli docenić ich reporterskie czy artystyczne walory mówi Marcin Ręczmin, szef wydawców strony głównej Wyborcza.pl 

Nową odsłonę Wyborcza.pl – w nawiązaniu do najnowszych trendów w projektowaniu stron internetowych tytułów prasowych – przygotował zespół „Gazety Wyborczej” wspierany przez ekspertów zewnętrznych, m.in. Jacka Utkę, który wcześniej zaprojektował wydanie tradycyjne „Wyborczej”. Za warstwę UX/UI projektu odpowiadała agencja Artegence wraz z działem rozwoju produktu i IT Wyborcza.pl.

Wraz z premierą nowej Wyborcza.pl nastąpiły też zmiany na stronie z ofertą „Gazety Wyborczej” dla reklamodawców – w serwisie Grupy Wyborcza wyborcza.pl/reklama. Bogate i unikalne portfolio rozwiązań „Wyborczej” i Wyborcza.pl prezentowane jest w nim za pomocą atrakcyjnych case studies – przykładów realizacji działań promocyjno-sprzedażowych, które Grupa Wyborcza z powodzeniem prowadzi od wielu lat. Oprócz tego serwis jest także miejscem, w którym zespół Grupy Wyborcza dzieli się z rynkiem ekspercką wiedzą na tematy reklamowe.

Zmianom na Wyborcza.pl  towarzyszy kampania promocyjna serwisu. Reklamy Wyborcza.pl z hasłem „Piszemy o tym, co ma znaczenie” można zobaczyć w internecie (sieć Google, Facebook, serwisy Wyborcza.pl), prasie i na nośnikach reklamy zewnętrznej (AMS), a także usłyszeć w radiu. Działania zaplanował i realizuje dział marketingu „Gazety Wyborczej”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *