"Gazeta Pisarzy" nagrodzona w prestiżowym konkursie INMA Global Media Awards
“Gazeta Pisarzy” – specjalne wydanie “Gazety Wyborczej” z 23 kwietnia 2016 r. zajęło drugie miejsce w kategorii “Najlepszy pomysł na wzmocnienie czytelnictwa wydania papierowego lub na zaangażowanie czytelników” w międzynarodowym konkursie INMA Global Media Awards.
Do tegorocznej edycji konkursu INMA Global Media Awards, który nagradza najbardziej innowacyjne i skuteczne projekty medialne, zgłoszono aż 655 projektów z 36 krajów. W ścisłym finale znalazło się 115 propozycji startujących w 20 kategoriach.
„Gazeta Pisarzy” została wyróżniona za nietypowy pomysł na promocję czytelnictwa wydania papierowego i na zaangażowanie czytelników. W ten sposób redakcja „Gazety Wyborczej” zaproponowała swoim czytelnikom wyjątkowe materiały przygotowane przez najpopularniejszych polskich i zagranicznych autorów, przekonywała o sile i przydatności literatury w rozumieniu współczesnego świata oraz zintegrowała środowisko literackie – zarówno pisarzy, jak i krytyków.
W sobotę, 23 kwietnia ub. r., w Światowym Dniu Książki „Gazeta Wyborcza” zmieniła się w „Gazetę Pisarzy”. Na jeden dzień polscy i zagraniczni literaci zastąpili dziennikarzy i redaktorów, a na okładce wydania znalazł się norweski autor kryminałów Jo Nesbo. Nad częścią newsową wydania w warszawskiej redakcji „Gazety Wyborczej” pracowało ponad 20 pisarzy, a w wyjątkowym wydaniu dziennika można było przeczytać artykuły ponad 60 autorów, m.in. Wojciecha Kuczoka, Sylwii Chutnik, Andrzeja Stasiuka, Wiesława Myśliwskiego czy Jerzego Sosnowskiego. W „Magazynie Świątecznym” znalazły się m.in. reportaż Richarda Flanagana z obozu dla syryjskich uchodźców, „Testament dla wnuka” Umberta Eco czy esej Salmana Rushdiego o Cervantesie i Szekspirze. Natomiast w „Wysokich Obcasach” Anna Dziewit-Meller rozmawiała ze swoją babcią – Anną Podstawską-Dziewit, ginekolożką, a Dorota Masłowska podzieliła się wrażeniami z „Szamanki” Andrzeja Żuławskiego oglądanej 20 lat później.
„Gazeta Pisarzy” powstała z inspiracji Wrocławia – Europejskiej Stolicy Kultury, który 23 kwietnia ub. r. stał się Światową Stolicą Książki UNESCO.
Materiał wideo podsumowujący akcję można zobaczyć na profilu „Gazety Pisarzy” na Facebooku.
Zespoły Agory były już wcześniej nagradzane w konkursie INMA Awards.
W 2016 r. jury konkursu doceniło „Gazetę Wyborczą” za projekt „Objazdowe Muzeum Historii Polski” (w kategorii „Najlepszy pomysł na pozyskanie lub zaangażowanie odbiorców treści prasowych”) oraz akcję społeczną „Pracownia miast” (za „Najlepsze działania PR i na rzecz społeczności”). W 2015 r. nagrodę zdobyły 2 projekty – akcja „Gazety Wyborczej” „Polish Your English” (I nagroda w kategorii „Wykorzystanie wydarzenia do wzmocnienia marki”) oraz projekt z zakresu content marketingu „Otwórz miasto”, realizowany przez „Gazetę Co Jest Grane” i portal Gazeta.pl (III miejsce w kategorii „Najlepsze marketingowe rozwiązania dla reklamodawców”). W 2014 r. „Gazeta Wyborcza” z projektem „Trasy magiczne” zajęła II miejsce w kategorii „Najlepszy pomysł na pozyskanie lub zaangażowanie odbiorców treści cyfrowych”, a dziennik „Metro” otrzymał III nagrodę w kategorii „Najlepszy nowy produkt druku” za magazyn „Metro na szpilkach”. Wcześniej projekty Agory znalazły się na liście zwycięzców INMA Awards w latach 2012-2007.
INMA Global Media Awards, wcześniej – INMA Awards, to jedne z najbardziej prestiżowych nagród dla wydawców na świecie. Konkurs, organizowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA, nagradza najlepsze rozwiązania marketingowe w prasie.
Więcej o konkursie – Inma.org.