Prasa - Ksiązka

“Gazeta Wyborcza” z konspektami lekcji tolerancji

Jak nauczyć dzieci szacunku dla odmienności, jak rozmawiać z nimi o dyskryminacji i stereotypach – pomysły na lekcje tolerancji w formie gotowych konspektów ukażą się już w czwartek, 3 października br. w “Gazecie Wyborczej”. Scenariusze lekcji, przygotowane dla rodziców, nauczycieli i wychowawców, powstały we współpracy z organizatorami akcji “Szkoła z klasą”.

 

 

 

 

Konspekty lekcji tolerancji opracowano z myślą o uczniach szkół podstawowych i średnich. Scenariusze znajdą się na łamach czwartkowego wydania “Gazety Wyborczej”.

Dzięki lekcji numer 1 uczennice i uczniowie będą mieli okazję przyjrzeć się fotografiom z różnych punktów widzenia, starając się zrozumieć odczucia, myśli i motywacje osób na nich przedstawionych. Dowiedzą się, jaką funkcję empatia może pełnić w budowaniu porozumienia z ludźmi o odmiennych poglądach, pochodzeniu etnicznym, orientacji seksualnej czy będących w innej sytuacji życiowej. Natomiast uczestnicy lekcji numer 2, w ramach pracy w grupach, będą mogli sprawdzić, jak tworzą się różne stereotypowe wyobrażenia – dowiedzieć się, jak to możliwe, że jedna informacja wywołuje w naszych głowach całą lawinę skojarzeń oraz emocji i dlaczego to może być niedobre, a nawet szkodliwe.

Scenariusze powstały we współpracy z organizatorami akcji “Szkoła z klasą”.

Konspekty lekcji tolerancji to kolejna propozycja “Gazety Wyborczej” dla rodziców, uczniów i nauczycieli. Z myślą o nich powstają publikacje dziennika poświęcone edukacji, a także wydania specjalne, np.„Wysokie Obcasy Psychologia. Cyfrowe dzieci”. W internecie nauczyciele, rodzice i inne osoby zainteresowane tematem mogą zapisać się na newsletter Wyborcza.pl Strefa nauczyciela – co poniedziałek jego subskrybenci otrzymują teksty o edukacji.

Wydanie dziennika z konspektami lekcji tolerancji wspiera kampania promocyjna prowadzona w internecie (Google, YouTube, Facebook, Instagram), a także autopromocja na łamach „Gazety Wyborczej” oraz w serwisie Wyborcza.pl. Działania przygotował zespół marketingu „Gazety Wyborczej”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *