PolecaneRadio

Polskie Radio i Emitel podpisały 4-letnią umowę na emisję sygnału

Polskie Radio S.A. oraz Emitel S.A. zawarły nową 4-letnią umowę na usługę emisji programów Polskiego Radia. Sygnał w zakresie UKF-FM będzie emitowany z wykorzystaniem 139 obiektów nadawczych należących do Emitel.

 

Emitel S.A. podpisał z Polskim Radiem S.A. kolejny kontrakt na świadczenie usług emisji programów Polskiego Radia w zakresie UKF-FM. Nowa umowa będzie obowiązywać od 1 lipca 2021 r. do 28 maja 2025 r. i dotyczy 139 obiektów nadawczych Emitel. W ramach nowego kontraktu Emitel zrealizuje 61 z 83 zadań przewidzianych w zamówieniu publicznym, przeprowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na usługi emisji programów Polskiego Radia S.A. w zakresie UKF–FM.

– Jesteśmy niezmiernie dumni, że Polskie Radio zaufało nam ponownie i będziemy przez kolejne 4 lata emitować sygnał dla nadawcy publicznego. Nasze relacje z Polskim Radiem S.A. opierają się na zaufaniu, budowanym przez dekady. To, co naszym zdaniem wyróżnia Emitel, to wysoka jakość i dostępność usług, które przekładają się na satysfakcję słuchaczy, którzy mogą cieszyć się odbiorem sygnału stacji Polskiego Radia w całej Polscepowiedział Maciej Staszak, Wiceprezes Zarządu Emitel S.A.

Współpraca z Polskim Radiem zawsze była szczególnie ważna dla Emitel i nie ograniczała się do emisji analogowych. 1 października 2013 r. Polskie Radio we współpracy z Emitel uruchomiło pierwsze emisje cyfrowego radia w standardzie DAB+ w Warszawie i Katowicach. W ubiegłym roku Emitel uruchomił nowe nadajniki dla Polskiego Radia, zwiększając zasięg DAB+. Dzięki temu Polskie Radio w wersji cyfrowej dostępne jest już dla około 30 mln słuchaczy. Aby słuchać cyfrowych emisji Polskiego Radia konieczne jest posiadanie odbiornika radiowego DAB+.

Według danych opublikowanych przez portal ILoveRadio.pl 1, w 2020 r. słuchalność radia utrzymała wysoki, stabilny poziom, sięgając 90% zasięgu tygodniowego. Polacy słuchają radia codziennie – w grupie komercyjnej, czyli wśród osób w wieku 16-49 lat, radio osiąga zasięg na poziomie 70%, co plasuje to medium nawet przed telewizją. Na bardzo wysokim poziomie utrzymuje się dzienny średni czas słuchania (blisko 4,5 godziny). Prawie co trzeci słuchacz spędza z radiem 6 godzin dziennie lub więcej. Polacy najchętniej korzystają z radia w samochodzie, a antena FM/UKF jest niezmiennie najpopularniejszym źródłem odbioru sygnału.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *