Telekomunikacja - Telefony - Promocje

Polacy wolą trzymać w ręce telefon niż dłoń ukochanej osoby (wideo)

Ponad połowa Polaków w wieku 18-34 lat (55%) przyznaje, że czuła się ignorowana przez partnera ze względu na korzystanie z telefonu, a aż 30% uważa, że zdarza im się więcej czasu spędzać przed smartfonem niż z partnerem[1]. To tylko niektóre wyniki badania T‑Mobile dotyczącego wpływu technologii na związki. Operator zachęca Polaków, by odłożyli smartfony na bok, wyciszyli się i byli bliżej swoich drugich połówek. Pomocna w tym może okazać się… inteligenta bielizna Connected Underwear.

 

 

 

 

Nowoczesne technologie stały się nieodłącznym elementem naszej codzienności, w tym również związków. Młodzi Europejczycy przyznają, że nie rozstają się ze smartfonem nawet, gdy przebywają z partnerem. Z badań przeprowadzonych przez Deutsche Telekom wynika, że połowa Niemców w wieku 18-34 (49%) sprawdza swój telefon w łóżku, leżąc z partnerem. Co ciekawe, do podobnych nawyków przyznaje się aż 69% Rumunów! Przeprowadzone przez T‑Mobile Polska badania wskazują, że sytuacja w naszym kraju wygląda niewiele lepiej – już co czwarty z nas (26%) decyduje się zabrać smartfon do sypialni.

Głównym „złodziejem” czasu są media społecznościowe, którym poświęcamy więcej uwagi niż drugiej osobie. Polacy spędzają średnio na korzystaniu z internetu aż ponad 6 godzin dziennie[2]. I choć nowoczesne technologie zdecydowanie poprawiają komfort życia oraz mogą ułatwiać nawiązywanie czy podtrzymywanie kontaktu, zwłaszcza na odległość, nie zastąpią nigdy bezpośredniego kontaktu z ukochaną osobą. Sytuacja wygląda podobnie w innych europejskich krajach – jak wynika z badań, 40% Austriaków oraz 39% Holendrów ma poczucie winy, że spędzając czas z partnerem, za dużo uwagi poświęcają swoim smartfonom.

Tymczasem już 40% Polaków, uważa, że ich partner spędza zbyt dużo czasu, korzystając z telefonu, kiedy przebywają razem. Często prowadzi to do uczucia opuszczenia lub „samotności w związku”. Ponad połowa respondentów (55%) odpowiedziała, że czuła się ignorowana przez partnera za względu na to, że zajmował się on smartfonem. Jednocześnie 43% badanych przyznało, że zdarza im się zwracać większą uwagę na telefon niż drugą połówkę.

 

 

Wyniki badania przygotowanego przez T‑Mobile pokazują, że coraz więcej młodych osób niestety preferuje funkcjonowanie w wirtualnym świecie, ignorując nawet najbliższe osoby. Widać również, że są świadomi płynącego stąd zagrożenia dla ich związku, gdyż ponad 1/3 ankietowanych (38%) uważa, że korzystanie ze smartfonów może negatywnie wpłynąć na ich relacje intymne z partnerem. Ważne jest więc znalezienie złotego środka pomiędzy ilością czasu przeznaczonego na życie online i offline. Nie jest to trudne zadanie, ale wymaga określenia wspólnych priorytetów, stałego zaangażowania w związek oraz jasnego doprecyzowania obowiązujących w nim zasad. Do stworzenia wartościowego i trwałego związku niezbędna jest wzajemna komunikacja oraz oderwanie się od urządzeń mobilnych oraz internetu na dłuższą chwilę podkreśla dr Andrzej Depko, seksuolog.

Aby zachęcić pary do spędzania czasu razem, pozostawienia telefonów obok i celebrowanie wspólnych chwil, T‑Mobile postawił na nieszablonowe rozwiązanie.

Connected Underwear – bielizna, która zbliża

Operator przygotował szereg działań, które z różnych perspektyw podejmują temat wpływu nowych technologii na związki. T‑Mobile postanowił podejść do zagadnienia także z lekkim przymrużeniem oka, dlatego na stronie sklepu internetowego Love Magenta dostępny jest nietypowy produkt… zestaw magentowej bielizny dla par. Dołączone do niego są dwa specjalne chipy, które należy „sparować” z telefonem partnera. „Parowanie” musi zostać poprzedzone pobraniem darmowej aplikacji Connected Underwear (dostępnej bezpłatnie na systemy iOS oraz Android).

 

 

Gdy partner lub partnerka są zbyt zajęci telefonem, chip w bieliźnie drugiej osoby aktywuje aplikację, która może zablokować telefon drugiej połówki na 15 minut. Uruchomia się wówczas tryb „Love Mode”, blokując powiadomienia i rozpoczynając odtwarzanie romantycznej, nastrojowej muzyki.

Zestawy Connected Underwear to zabawna, nietypowa odpowiedź T‑Mobile na ważne wyzwanie społeczne – w nieszablonowy sposób, operator chce skłonić użytkowników smartfonów do odłożenia telefonów, aby poświęcili więcej uwagi ukochanej osobie. Dodatkowo, na specjalnej stronie internetowej użytkownicy mogą znaleźć porady, w jaki sposób – prostymi krokami – pielęgnować relacje i budować wartościowy związek.

 

 

Inteligentną bieliznę „Connected Underwear” promują kampania w internecie, na Youtubie oraz działania w social mediach. Polska odsłona projektu jest częścią kampanii Deutsche Telekom, która startuje jednocześnie w 6 europejskich krajach.

 

[1] Wyniki badania przeprowadzonego w styczniu 2020 metodą CATI, na reprezentatywnej próbie 1028 osób w wieku 18+ przez agencję Difference na zlecenie T‑Mobile Polska.

[2] Raport „Digital in 2019”, Wearesocial.com, 2019

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *