Stacje radiowe Agory biją rekordy słuchalności w polskich miastach
Rozgłośnie Grupy Radiowej Agory, czyli stacje muzyczne Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda i Rock Radio oraz stacja news&talk Radio TOK FM w ostatnich miesiącach osiągnęły rekordowe łączne wyniki słuchalności. Zgodnie z danymi z badania Radio Track w okresie wrzesień – listopad 2021 r. radiostacje Agory zajęły 1. miejsce pod względem udziału w czasie słuchania m.in. w Warszawie i Wrocławiu. GRA jest też wiceliderem rankingu nadawców w zakresie słuchalności i zasięgu dziennego w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców oraz pod względem średniego czasu słuchania w miastach powyżej 200 tys. Świetne rezultaty stacji Agory sprzyjają efektywności reklam, które w rozgłośniach GRA oferują klientom zespoły sprzedaży Doradztwa Mediowego i Tandem Media.
– Najnowsze wyniki słuchalności Radio Track potwierdzają, że Grupa Radiowa Agory, choć należy do grona mniejszych nadawców komercyjnych, świetnie radzi sobie na rynku i w wielu ważnych lokalizacjach potrafi najskuteczniej docierać do odbiorców. Świetne rezultaty z ostatnich miesięcy zawdzięczamy z pewnością rekordowej popularności Radia TOK FM w całej Polsce, ale także bardzo aktywnym stacjom muzycznym. Razem tworzą one wyjątkowy pakiet stacji dostępnych w eterze, a także online – to pierwszy wybór radiosłuchaczy w rosnącej liczbie polskich miast, co dodatkowo sprawia, że wzrasta atrakcyjność i skuteczność naszej oferty reklamowej dla klientów z wielu branż – mówi Maciej Strzelecki, prezes Grupy Radiowej Agory.
W ostatniej fali badania Radio Track – za okres wrzesień-listopad 2021 r. Grupa Radiowa Agory znalazła się na szczycie zestawienia nadawców w kilku polskich miastach: w Warszawie i Opolu – pod względem udziału w czasie słuchania, w Poznaniu – pod względem zasięgu dziennego, a we Wrocławiu i Zamościu – w obu tych kategoriach.
Oprócz tego Agora była wiceliderem w gronie nadawców w miastach powyżej 500 tys. – zarówno pod względem udziału w czasie słuchania, jak i zasięgu dziennego, a pod względem średniego czasu słuchania – w miastach powyżej 200 tys.
Trzecie miejsce na podium pod względem średniego czasu słuchania stacje GRA zajęły dodatkowo we wskazaniach respondentów w wieku 25-39 lat badanych przez Kantar Polska.
Źródło danych: badanie Radio Track, Kantar Polska, fala wrzesień-listopad 2021, udział w czasie słuchania (%), zasięg dzienny (%), średni czas słuchania, wszyscy respondenci – Warszawa, Wrocław, Poznań, Opole, Zamość, miasta 200 tys.+ i 500 tys. + oraz w grupie respondentów w wieku 25-39 lat.
Agora jest właścicielem 3 lokalnych radiostacji muzycznych: Radia Złote Przeboje, Radia Pogoda i Rock Radia, a także większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego Radia TOK FM. Rozgłośni spółki można słuchać nie tylko w największych polskich miejscowościach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku oraz aglomeracji śląskiej, ale dzięki aplikacjom mobilnym poszczególnych stacji, również tam, gdzie nie mają one zasięgu technicznego.
Szerokie portfolio Grupy Radiowej Agory daje również wiele możliwości klientom, którzy mogą skorzystać z działań reklamowych oferowanych przez marki GRA w eterze i w internecie oraz z pakietów reklamowych tworzonych wspólnie z mediami Agory oraz z innymi nadawcami radiowymi. Za sprzedaż reklam w stacjach radiowych i serwisach internetowych odpowiada dział sprzedaży GRA oraz Doradztwo Mediowe i zespół Tandem Media.