UPC Polska z najlepszym rocznym wynikiem w historii
UPC, najszybszy i najbardziej rekomendowany w Polsce dostawca szerokopasmowego internetu i rozrywki telewizyjnej, przyspieszył w 2021 roku wzrost we wszystkich obszarach, osiągając najlepszy roczny wynik biznesowy w historii. Na koniec 4 kwartału 2021 roku UPC posiadało 1 569 400 klientów, którzy korzystali z 3 346 300 usług cyfrowych. Przychody firmy wzrosły o 3,5 proc.
2021 był naszym najlepszym rokiem pod względem wyników biznesowych, potwierdzając koncentrację UPC na klientach i skuteczność naszej długoterminowej strategii wzrostu. Skupiliśmy się na tym, co najważniejsze – byciu blisko klientów i zapewnianiu im jakości i doświadczeń najbardziej polecanej marki. Zaowocowało to zdobyciem zaufania 44 tys. nowych klientów i najwyższym przyrostem bazy od lat. Ponownie potwierdziliśmy wiodącą pozycję UPC na rynku pod względem szybkości internetu, innowacyjności i satysfakcji klientów. Poczyniliśmy również znaczne postępy w zakresie rozwoju usług FMC, transformacji cyfrowej, B2B oraz ekspansji usług na sieciach POPC. Dzięki silnym fundamentom, utorowaliśmy drogę do realizacji kolejnego ambitnego celu, jakim jest budowa pozycji ogólnokrajowego czempiona FMC, by dalej rozwijać nasze usługi, społeczeństwo gigabitowe i gospodarkę cyfrową Polski. – Robert Redeleanu, CEO UPC Polska
UPC redefiniuje doświadczenie klienta i potwierdza pozycję lidera w dziedzinie internetu
Szybki i niezawodny internet jest niezbędny do zdalnej pracy, edukacji, prowadzenia biznesu czy korzystania z cyfrowej rozrywki. Chcąc zapewnić klientom jak najlepszej jakości internet, w 2021 roku UPC wprowadziło innowacyjne rozwiązanie Inteligentne WiFi i UPC WiFi Pod, wzmacniając i optymalizując jakość WiFi w domu dla wszystkich swoich klientów. Ponadto, UPC kontynuowało również unikatowy program podnoszenia prędkości internetu, zwiększając ją do średniego poziomu 411 Mb/s na użytkownika. To nie tylko ugruntowało pozycję UPC jako najszybszego ogólnopolskiego dostawcy szerokopasmowego internetu w domu, według SpeetTest.pl, ale także zaowocowało zwiększeniem liczby subskrypcji usług internetowych o 60 800 do poziomu 1 350 500.
Najwyższej jakości treści, w tym Viaplay, dostępne zawsze i wszędzie
W 2021 roku UPC zwiększyło liczbę subskrypcji usług telewizyjnych o 62 400, osiągając poziom 1 397 200. Wzrost to efekt dostarczania klientom najlepszej rozrywki dzięki ofercie treści najwyższej jakości, wzbogaconych o platformę Viaplay obok HBO, CANAL+, czy Polsat Sport Premium i Eleven Sports. Klienci mogą z nich korzystać za pośrednictwem najmniejszego, innowacyjnego i przyjaznego środowisku UPC 4K TV Box, wyposażonego w dodatkowe aplikacje, takie jak Amazon Prime Video i YouTube Kids, a także karty CI+ 4K. Nowa aplikacja UPC TV Go umożliwia dostęp do najlepszych treści w dowolnym miejscu i czasie.
Cyfrowa transformacja w obsłudze klienta
W 2021 roku UPC przyspieszyło cyfryzację procesu i kanałów obsługi klienta, wdrażając m.in. aplikację Self-Care oraz voicebota, obsługującego 100 proc. połączeń przychodzących od klientów, co zaowocowało najwyższym w historii wskaźnikiem satysfakcji klienta (NPS).
Dwucyfrowy wzrost B2B
UPC Biznes wspierał rozwój swoich klientów we wszystkich segmentach, w tym SOHO, małe i średnie firmy oraz duże korporacje, zapewniając im niezbędne do rozwoju usługi cyfrowe, gigabitowy internet i najlepszy serwis, co przełożyło się na dwucyfrowy wzrost biznesu oraz wzrost zaufania i satysfakcji klientów.
Postępy w zakresie FMC i podwojenie bazy mobilnej
UPC kontynuowało oferowanie klientom atrakcyjnych i elastycznych pakietów usług mobilnych, co zaowocowało pozyskaniem 58 600 nowych abonentów telefonii komórkowej i niemal podwojeniem ogólnej liczby użytkowników telefonii komórkowej do 121 300.
Kontynuacja inwestycji w infrastrukturę i ekspansja na obszarach wiejskich
W celu zwiększenia zasięgu swoich usług cyfrowych i działania na rzecz zmniejszenia wykluczenia cyfrowego, UPC kontynuowało wdrażanie cyfrowych usług, powiększając zasięg sieci POPC do ponad pół miliona. Ponadto UPC kontynuowało rozbudowę własnej sieci podłączając łącznie 68 200 gospodarstw domowych, osiągając na koniec IV kw. 2021 r. poziom 3 703 400 gospodarstw domowych.