BadaniaMediaTVN Discovery Polska

Grupa TVN liderem rynku w kwietniu

W kwietniu Grupa TVN potwierdziła pozycję lidera polskiego rynku medialnego. Nadawca osiągnął udział na poziomie 24,5% w grupie komercyjnej i stanął na podium zestawienia koncernów medialnych w Polsce. TVN był najchętniej wybieraną przez widzów stacją telewizyjną w grupie Big5, z SHR na poziomie 8,4%. W top 5 kanałów przyciągających największą widownię w minionym miesiącu znalazła się siódemka (SHR: 4,2%) – zajęła piąte miejsce w zestawieniu wszystkich kanałów telewizyjnych w kraju. Historycznie najwyższy wynik oglądalności w kwietniu w grupie wszystkich widzów zdobyły stacje TVN24 (SHR: 5,9%), TVN24 BiS oraz TVN Turbo (obie uzyskały SHR na poziomie 0,7%).

 

GRUPA TVN KOLEJNY MIESIĄC NA POZYCJI LIDERA RYNKU

Kwiecień był kolejnym miesiącem, w którym Grupa TVN – z udziałem na poziomie 24,5% wśród widzów 16-49 – ugruntowała pozycję lidera rynku mediów w Polsce. Stacja TVN była najpopularniejszą wśród widzów w kategorii Big5 – jej średni udział w grupie komercyjnej wyniósł w minionym miesiącu 8,4%. Zestawienie tradycyjnie największych kanałów telewizyjnych w Polsce zamyka TVN7 z udziałem 4,2%.

Udział największych grup medialnych w kwietniu 2022 r. w widowni komercyjnej 16-49

 

 

Udział stacji Big5 w kwietniu 2022 r. w grupie komercyjnej 16-49

 

 

W kwietniu wśród najchętniej oglądanych pozycji programowych kanału TVN w grupie komercyjnej znalazły się Fakty (SHR: 20,2%, dnia 3.04). Po najpopularniejszym wieczornym serwisie informacyjnym w kraju największą widownię 16-49 zgromadził kultowy teleturniej Milionerzy (SHR:13,4%, dnia 21.04) oraz magazyn Uwaga! (SHR: 14,7%, dnia 19.04). Nowe propozycje wiosennej ramówki – Mask Singer oraz Skazana – uzyskały udział na poziomie odpowiednio 11,6% i 9,3%.

GRUPA TVN LIDEREM NEWSÓW

Fakty TVN osiągnęły imponujący udział zarówno w grupie komercyjnej jak i wszystkich widzów – odpowiednio 18,4% oraz 18,05% SHR – i zdominowały serwisy newsowe konkurencyjnych nadawców.

Kanał TVN24 był w kwietniu liderem wśród kanałów informacyjnych – z udziałem na poziomie 5,9% w grupie wszystkich widzów uplasował się kolejny miesiąc z rzędu na podium w swojej kategorii tematycznej. Grupa kanałów informacyjnych TVN – TVN24 oraz TVN24 BiŚ – osiągnęła w kwietniu średni udział widowni 4+ na poziomie 6,6%. Miniony kwiecień był dla obu stacji historycznie najlepszym – kanał TVN24 BiŚ osiągnął wzrost YOY na poziomie aż 119% w grupie komercyjnej. Stacja TVN24 zanotowała znaczący wzrost o 18% w grupie 16-49 w stosunku do analogicznego okresu 2021 roku.

Do najchętniej oglądanych propozycji stacji należały w minionym miesiącu Kawa na ławę (SHR: 4,4%, dnia 3.04), Kropka nad i (SHR: 4,1%, 13.04) oraz wydanie specjalne Faktów po faktach, gdzie relacjonowano i komentowano decyzję Rosji o wstrzymanie dostaw gazu do Polski (SHR: 4,3%, dnia 26.04).

NADAWCA NA PODIUM KATEGORII LIFESTYLE

TVN Style niezmiennie cieszy się tytułem najchętniej wybieranej stacji lifestylowej w kraju w obu grupach demograficznych – z udziałem na poziomie 0,64% w grupie 16-49 oraz 0,5% wśród widowni 4+. Widzom w kwietniu najbardziej przypadły do gustu programy I nie opuszczę Cię aż do Ślubu, Jestem z Polski, a także W czym do ślubu.

Dzień Dobry TVN kolejny miesiąc okazał się bezkonkurencyjny w kategorii morning shows. Program śniadaniowy TVN był liderem rynku zarówno w dni robocze, jak i podczas weekendu, osiągając odpowiednio 9,1% oraz 10,5% udziału w grupie komercyjnej. W ubiegłym miesiącu magazyn poranny TVN zanotował rok do roku 4% wzrost udziałue widowni 4+.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *