BadaniaMediaTVP

Znakomity wynik jesiennych propozycji TVP

W minionym miesiącu w TOP10 programów aż 7 tytułów należy do TVP. W czołówce najliczniej oglądanych pozycji znalazły się transmisje meczów Ligi Narodów 2024/2025 z udziałem reprezentacji Polski oraz formaty rozrywkowe jesiennej ramówki Telewizji Polskiej: 11. edycja programu „Rolnik szuka żony” i 15. edycja „The Voice of Poland”.

 

Oba programy są niekwestionowanymi liderami w swoich pasmach, a ich oglądalność rośnie z odcinka na odcinek. Sukces odniosła także nowa produkcja TVP1 „Gra z cieniem”, serial ogląda średnio ponad 1,4 mln widzów (udział 10,5%). We wrześniu „19.30” zanotowała wzrost zarówno widowni, jak i udziałów w paśmie. „19.30” znalazła się także w TOP10 najliczniej oglądanych programów miesiąca. Znaczący wzrost udziałów we wrześniu odnotowało TVP Info. W porównaniu z poprzednim miesiącem wzrost udziałów kanału w grupie 4+ wyniósł ponad 68%, w grupie 16-49 aż 125% i w grupie 16-59 wzrost o 119%. W ofercie programowej TVP Info pozycję lidera zajął „Teleexpress”, na kolejnych miejscach uplasowały się: „19.30” i „Teleexpress Extra” – wszystkie trzy programy zanotowały wzrost zarówno widowni i udziałów w porównaniu do sierpnia.

We wrześniowym rankingu najliczniej oglądanych propozycji na pierwszym miejscu znalazł się ukochany przez widzów serial „M jak miłość”, który w poniedziałek, 30 września oglądało 2,6 mln widzów, z udziałem na poziomie 23%.

Hitami miesiąca były również mecze rozegrane w ramach Ligi Narodów w piłce nożnej mężczyzn. W niedzielę, 8 września mecz Chorwacja – Polska w TVP1 i TVP Sport obejrzało łącznie 4 mln widzów (przed telewizorami i poza domem). Rozgrywkę w TVP1 i TVP Sport średnio oglądało ponad 3,5 mln widzów, przy udziale na poziomie 31%. Poza domem (OOH) Biało-Czerwonym kibicowało ponad 400 tys. widzów. Spotkanie Szkocja – Polska, rozegrane 5 września, transmitowane w TVP1 i TVP Sport zgromadziło średnio 3,2 mln widzów, co przełożyło się na 30% udziału w paśmie. Prawie 500 tys. widzów obejrzało spotkanie ze Szkotami poza domem.

Widzowie od września mogą śledzić losy bohaterów programu „Rolnik szuka żony” i od samego początku show cieszy się rosnącym zainteresowaniem – we wrześniu oglądało go 1,6 mln osób, przy udziale 14,2%. Z odcinka na odcinek rośnie także widownia emitowanego od 7 września muzycznego talent show Dwójki „The Voice of Poland”, który gromadził średnio w ubiegłym miesiącu 1,3 mln widzów (udział 12,1%). „Rolnik szuka żony” i „The Voice of Poland” znalazły się w TOP10 programów miesiąca. Oba rozrywkowe formaty TVP są liderami w swoich pasmach.

W niedzielę, 29 września odbył się finał „Szansy na sukces. Eurowizja Junior 2024” TVP2. Zwycięzcą został Dominik Arim, który będzie reprezentował Polskę w Konkursie Piosenki Eurowizji Junior w Madrycie. Program obejrzało ponad 1,1 mln widzów w momencie najwyższej oglądalności (średnio ponad 900 tys. widzów, przy udziale na poziomie 11,4%). Program był liderem w swoim paśmie.

Główne wydanie „19.30” emitowane w TVP1, TVP Info i TVP Polonia oglądało w minionym miesiącu średnio 1,6 mln widzów (udział w paśmie 15%). W porównaniu z poprzednim miesiącem „19.30” zanotowała wzrost zarówno widowni, jak i udziałów w paśmie. Widownia programu w porównaniu z sierpniem wzrosła o ponad 350 tys., a udziały w paśmie wzrosły o 11,5%.

26 września widzowie programu informacyjnego „19.30” obejrzeli premierę teledysku do nowej wersji utworu „Moja i Twoja Nadzieja”, który powstał w ramach akcji Telewizji Polskiej #RazemDlaWas niosącej pomoc ofiarom powodzi w południowo-zachodniej Polsce. Tego dnia „19.30” w TVP1, TVP Info i TVP Polonia obejrzało ponad 1,7 mln widzów, przy udziałach 15,3%.

Dynamika wzrostu udziałów we wrześniu br. w porównaniu do sierpnia br. dla TVP Info wyniosła w grupie 4+ ponad 68%, w grupie 16-49 aż 125%. W grupie 16-59 TVP Info odnotowało wzrost udziałów aż o 119%. Wśród najliczniej oglądanych programów emitowanych w TVP Info na pierwszym miejscu znalazł się „Teleexpress”, program w TVP Info obejrzało 15 września ponad 790 tys. widzów (udziały 7,8%). Wysoką oglądalność uzyskała również tego samego dnia „19.30”, którą zobaczyło 770 tys. widzów, przy udziałach 5,9% i wydanie „Teleexpressu Extra”, również z 15 września, którym zainteresowało się prawie 770 tys. widzów, (udz. 7,4%). Widownia „Teleexpressu” w porównaniu z poprzednim miesiącem – w TVP1 wzrosła o ponad 70 tys. osób i średnio wynosi 940 tys. widzów, a w TVP Info wzrosła o prawie 100 tys. widzów (średnia we wrześniu wyniosła 340 tys. widzów). We wrześniu największą widownię od początku roku w TVP Info zanotował „Teleexpress Extra”, program średnio oglądało 460 tys. widzów. W porównaniu z sierpniem program odnotował wzrost widowni o 90 tys.

W niedzielę, 15 września TVP Info osiągnęło rekordowy udział – na poziomie 5,3% i znalazło się na trzecim miejscu wśród wszystkich anten dostępnych na rynku telewizyjnym.

Dane: Nielsen Media (live+vosdal i OOH)

foto,źródło. TVP

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *