BadaniaMedia

Niemal 220 tys. zł zebrano podczas II aukcji charytatywnej Herstory

219 600 zł – to kwota, jaką zebrano podczas aukcji charytatywnej Herstory na rzecz Fundacji Muzeum Historii Kobiet. Licytacji zostało poddanych 31 dzieł wybitnych polskich Artystek, które tworząc swoje prace inspirowały się Bohaterkami projektu HISTORY Channel.

 

Wieczór pełen emocji, sztuki i zaangażowania! 22 listopada w siedzibie Domu Aukcyjnego DESA Unicum odbyła się II Aukcja Charytatywna Herstory, która przyciągnęła uwagę miłośników sztuki i pasjonatów historii kobiet. Podczas tego wyjątkowego wydarzenia pod młotek trafiło 31 dzieł wybitnych polskich artystek, inspirowanych Bohaterkami projektu HISTORY Channel. Efekt? 219 600 zebranych na rzecz Fundacji Muzeum Historii Kobiet!

Mam nadzieję, że obecność opowieści o kobietach w polskiej historii będzie zyskiwać na znaczeniu i skali tak samo dynamicznie jak rozrasta się projekt Herstory. W tym roku, na zaproszenie do opowiedzenia historii naszych bohaterek własnym kreatywnym językiem odpowiedziało 31 artystek. Ich prace zostały wylicytowane na aukcji, z której imponujące 219 600 złotych zostanie przeznaczone na budowę pierwszego w Polsce Muzeum Historii Kobiet. Dziękuję artystkom i naszym partnerom, którzy swoją kreatywnością, wiedzą, zapałem, rozgłosem i pieniędzmi wspierają Herstory. Kobiety to połowa społeczeństwa. Wszyscy pracujący przy tym projekcie wierzymy, że nasze wysiłki doprowadzą do odwzorowania tej proporcji w sztuce, edukacji, biznesie, historiimówi Izabella Wiley, wiceprezeska i dyrektorka generalna Hearst Networks Europa Centralna i Wschodnia.

Na wydarzeniu wśród tłumnie przybyłych gości byli partnerzy i partnerki projektu, artystki, przedstawiciele mediów i kolekcjonerzy sztuki. Na wernisażu obecna była również Katarzyna Zillman, która jest jedną z Bohaterek II edycji Herstory.

Projekt History Channel i DESA Unicum jest nieoceniona i niezwykle istotna dla powodzenia naszej misji. Dzisiejsza aukcja to nie tylko zbiórka środków niezbędnych dla naszej działalności, ale też okazja do dyskusji na temat ikon tworzących polską herstorię i do promowania sztuki tworzonej przez kobiety. W końcu bohaterkami tego wydarzenia są zarówno uwiecznione w dziełach bohaterki, jak i zainspirowane nimi artystki. Dziękujemy History i DESA Unicum i zaangażowanym twórczyniom i mamy nadzieję, że jeszcze długo będziemy wspólnie działać na rzecz widoczności kobiet w Polsce – zarówno jeśli chodzi o równy sposób przedstawiania historii, jak i sprawczość kobiet w teraz i przyszłości skomentowała prof. Iwona Chmura-Rutkowska, fundatorka i członkini Fundacji Muzeum Historii Kobiet.

Z ogromną przyjemnością po raz drugi zaangażowaliśmy się w organizację aukcji charytatywnej Herstory. Przez cały rok z dumą obserwowaliśmy, jak katalog aukcyjny przekształcał się w wyjątkową kolekcję, która opowiada herstorię widzianą oczami utalentowanych artystek. Ten projekt to nie tylko zbiórka środków na powstanie Muzeum Historii Kobiet, to przede wszystkim zwrócenie uwagi na odpowiednie zaakcentowanie obecności kobiet w historii. Tym bardziej cieszymy się, że kolejny raz jesteśmy częścią tych działań mówi Dorota Kozak, koordynatorka projektów charytatywnych DESA Unicum.

Partnerami wernisażu było wydawnictwo Marginesy oraz marka kosmetyczna Helena Rubinstein.

Helena Rubinstein wyjechała z Polski z jedną walizką, ale kilkadziesiąt lat później stać się najbogatszą kobietą swoich czasów i pionierką w biznesie kosmetycznym. Ponad 120 lat później, idea wspierania przedsiębiorczości kobiet, nieustannie leży w DNA marki, dlatego z ogromną dumą partycypowaliśmy w projekcie. W marce Helena Rubinstein wierzymy, że kobiety mogą osiągać wiele, jeśli uwierzą w siebie i mimo obaw, spróbują. Projekt Herstory to piękna społeczna inicjatywa, która dbając o pamięć niezwykłych postaci, inspiruje kolejne pokolenie, aby odwagę do realizacji marzeń w sobie znaleźć. Dziękujemy i trzymamy kciuki za dalszy rozwój tej pożytecznej i potrzebne inicjatywy mówi Katarzyna Widziszowska, Group Brand Manager Sirowa Poland.

Sztuka inspirowana kobietami, które zmieniają historię

Aukcja była finałem II edycji projektu Herstory, która wystartowała w marcu 2024 roku podczas Śniadania Kobiet. Tegoroczna odsłona, we współpracy z Fundacją Muzeum Historii Kobiet, przybliżyła historie 30 niezwykłych kobiet, które zmieniały świat w różnorodny sposób. Artyści, historycy i społecznicy połączyli siły, by oddać im hołd w formie inspirujących opowieści i dzieł sztuki.

Bogaty program wydarzeń Herstory 2024

W ramach projektu odbyły się:

· Wideolekcje prowadzone przez Agnieszkę Jankowiak-Maik i Łukasza Kazka, które edukowały i inspirowały kolejne pokolenia.

· Wystawa plenerowa w Muzeum Łazienki Królewskie, przyciągająca tłumy odwiedzających.

· Konkurs animacji dla studentek i studentów, który ożywił historie kobiet na ekranie.

· Udział Herstory w prestiżowych festiwalach i konferencjach: Festiwalu Persona, Festiwalu Animator i konferencji Solidarnie.pl.

· Instalacje w największych centrach handlowych, które wprowadziły historię kobiet do codziennego życia.

· Kampania telewizyjna na antenach HISTORY Channel, HISTORY2 i Crime+Investigation

Z radością po raz drugi byliśmy partnerem projektu HERSTORY realizowanego przez HISTORY Channel. To ważna inicjatywa, która przypomina o wkładzie kobiet w historię, dlatego chętnie wsparliśmy jej promocję, emitując spoty na naszych nowoczesnych nośnikach digitalowych. Cieszymy się, że mogliśmy być częścią tego wyjątkowego projektu, który ma szczytny cel i wspiera budowę pierwszego w Polsce Muzeum Historii Kobiet Agata Drzewiecka, PR&Marketing Manager Clear Channel.

Nowy rozdział w historii kobiet

Zebrane fundusze – KWOTA – zostaną przeznaczone na realizację ambitnego celu: budowę pierwszego w Polsce Muzeum Historii Kobiet. To miejsce będzie hołdem dla niezwykłych postaci kobiecych, które do tej pory pozostawały w cieniu historii.

Dzięki ogromnemu wsparciu artystek, darczyńców i uczestników aukcji, projekt Herstory staje się symbolem zmiany i nowego spojrzenia na historię. To dopiero początek!

foto,źródło. Hearst Networks Polska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *