Premiera nowych automatów retro na polskim rynku
Do polskich koszyków w sklepach internetowych często trafiają gry i elektronika, a udział tych kategorii prawdopodobnie będzie rósł, m.in. na fali nostalgii za latami 80. i 90., której elementem jest wzrost popularności gier retro i automatów do gier. Przewiduje się, że wartość światowego rynku automatów będzie rosła w tempie ok. 3 proc. rocznie. ET Poland, dystrybutor ze Skandynawii od niedawna obecny w Polsce, pod hasłem „Zmień swój dom w salon gier” wprowadza na polski rynek nową ofertę automatów arcade w stylu retro, ale wyposażonych w nowoczesne funkcje, z popularnymi grami takimi jak Street Fighter, Pac-Man czy NBA JAM.
Według dostępnych danych istotne miejsce w internetowych zakupach Polaków zajmują te związane ze spędzaniem wolnego czasu – blisko 30 proc. kupuje online elektronikę, 23 proc. artykuły służące kulturze i rozrywce, a 18 proc. – aplikacje i gry.
Warto zwrócić uwagę szczególnie na tę ostatnią kategorię, której udział w koszykach e-zakupowych Polaków zapewne będzie rósł. Gracze stanowią już ok. 54 proc. polskiej populacji. Statystyczny polski gracz jest milenialsem, co dobrze tłumaczy popularność gier retro czy automatów do gier w stylu lat 80. i 90., chociaż w Polsce, ze względów ustrojowych, dostęp do tego typu rozrywek był ograniczony – mówi Andrzej Rzym, szef ET Poland, nowego na polskim rynku dystrybutora z branży handlu hurtowego. – Współczesne automaty do gier, mimo retro estetyki, są nowocześniejsze i oferują znacznie więcej możliwości od swoich poprzedników z lat 80., jak np. obraz w jakości HD, połączenie z Internetem czy łączność za pośrednictwem Bluetooth. Wiele takich automatów jest projektowanych również z myślą o użytku domowym i samodzielnej instalacji – właśnie wprowadzamy takie na polski rynek pod hasłem „Zmień swój dom w salon gier”.
Wartość światowego rynku automatów do gier (ang. arcades) rośnie i wynosi obecnie 50,8 mld złotych. Według przewidywań będzie on dalej rósł w tempie ok. 3 proc. rocznie i do 2028 r. przekroczy wartość 57,4 mld złotych.
Na polskim rynku mają właśnie premierę nowe modele automatów arcade, m.in.:
- Arcade1UP Capcom Legacy Yoga Flame, z ekranem LCD 17’’, zintegrowanym głośnikiem stereo, łącznością wi-fi i 14 zainstalowanymi grami, m.in. Street Fighter II Turbo: Hyper Fighting, Super Street Fighter II Turbo, Street Fighter II: Champion Edition,
- Arcade1UP Pac Mania Legacy, z ekranem LCD 17’’, zintegrowanym głośnikiem stereo, łącznością wi-fi i 12 zainstalowanymi grami, m.in. Pac-Man, Pac-Land, Pac-Man Plus, Super Pac-Man,
– Arcade1UP Pac-Man Partycade, z ekranem LCD 17’’, zintegrowanym głośnikiem stereo, możliwością zawieszenia na ścianie i 4 zainstalowanymi grami,
– Arcade1UP NBA JAM Shaq Edition Partycade, z ekranem LCD 17’’, zintegrowanym głośnikiem stereo, możliwością zawieszenia na ścianie i 3 zainstalowanymi grami.
ET Poland to oddział ET Group, jednego z największych skandynawskich podmiotów z tej branży z ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku. ET Group jest częścią CoolGroup, skupiającej ponad 20 firm i ponad 600 pracowników. W swoim magazynie ma dostępne ponad milion sztuk blisko 45 tys. produktów największych znanych marek, licencjonowanych oraz premium z 20 kategorii, m.in. elektronikę, gry i konsole, zabawki, artykuły RTV i AGD, kosmetyki i perfumy, artykuły sportowe, artykuły dla zwierząt czy nietuzinkowe gadżety i elementy wyposażenia wnętrz.
Podane w komunikacie kwoty zostały przeliczone z dolarów USA na złotówki według kursu NBP 4,10 z dnia 27 listopada 2024 r.
foto. Freepik
źródłó. ET Poland