Nowy zarząd spółki technologicznej Yieldbird
Do zarządu Yieldbird, spółki z Grupy Agora zajmującej się reklamą programatyczną, dołączą trzy nowe osoby: Joanna Kozłowska, Marcin Hajduk i Karol Jurga. Jednocześnie ze swoich funkcji w zarządzie rezygnują jego dotychczasowi członkowie i współzałożyciele firmy – Marcin Ekiert i Bartłomiej Chmiel.
– Po wielu owocnych latach w Yieldbird nadszedł czas na nowe otwarcie – zmiany, które starannie planowaliśmy od miesięcy. Przekazuję stery Joannie, Marcinowi i Karolowi, życząc im sukcesów i dynamicznego rozwoju. Jestem pewny, że dzięki unikatowym kompetencjom oraz wyjątkowemu zespołowi, Yieldbird ma przed sobą obiecującą przyszłość – mówi Marcin Ekiert, prezes i współzałożyciel Yieldbird, który od lipca br. dołączy do Rady Nadzorczej spółki.
Z zarządu Yieldbird odejdzie również Bartłomiej Chmiel, dotychczas jej dyrektor operacyjny, który od listopada 2024 r. jest prezesem spółki Gazeta.pl, wydawcy jednego z największych polskich portali internetowych oraz powiązanych z nim serwisów tematycznych.
Do zarządu Yieldbird w marcu br. dołączą Joanna Kozłowska, Marcin Hajduk i Karol Jurga. Do końca czerwca br. będą oni stopniowo przejmowali obowiązki dotychczasowych członków zarządu.
– Naszym zadaniem jako nowego zarządu jest wyznaczenie kierunku, który pozwoli Yieldbird na dalszy, efektywny rozwój w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Stawiamy na ewolucję, nie rewolucję – nasza strategia pozostaje niezmienna. Wciąż koncentrujemy się na rozwoju oferty SaaS (Platformy Yieldbird) i usługi bezpośredniej sprzedaży powierzchni reklamowej – mówi Joanna Kozłowska.
Joanna Kozłowska w roli Chief Operating Officer Yieldbird będzie odpowiedzialna za działania operacyjne, finanse i HR. Ze spółką i branżą ad tech jest związana od 7 lat. W tym czasie odpowiadała za prowadzenie działu HR&Operations, a następnie również za obszar finansów. Wcześniej zdobywała doświadczenie m.in. realizując projekty HR w sektorze bankowym oraz korporacyjnym dla firm w Polsce i za granicą. Jest absolwentką Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego oraz SWPS w Warszawie.
Marcin Hajduk jako Chief Product Officer Yieldbird będzie odpowiedzialny za rozwój produktu i technologię. Jest związany z Yieldbird i branżą ad tech od ponad 5 lat. W tym czasie odpowiadał za stworzenie i rozwój portfolio produktów technologicznych spółki. Wcześniej zdobywał doświadczenie realizując projekty doradcze dla liderów swoich branż w ramach jednej z czołowych globalnych firm doradztwa strategicznego. Jest absolwentem Metod Ilościowych i Systemów Informacyjnych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Karol Jurga będzie pełnił funkcję Chief Revenue Officer Yieldbird odpowiedzialnego za sprzedaż i obsługę klienta. W Grupie Agora pracuje od 10 lat, a od 7 lat odpowiada za utrzymanie i rozwój biznesu Yieldbird. Dodatkowo od roku nadzoruje także sprzedaż i pozyskiwanie nowego biznesu. Wcześniej w Gazeta.pl zajmował się pozyskiwaniem ruchu z mediów społecznościowych na serwisy portalu. Swoją przygodę z mediami zaczynał od stworzenia Sportowej Agencji Informacyjnej inSport, oferującej dostęp do informacji sportowych dla mediów w Polsce. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Technologii Informatycznych w Katowicach.
Yieldbird (Grupa Agora) to spółka technologiczna specjalizująca się w optymalizacji zasobów reklamowych. Konsekwentnie zwiększa skalę swojej działalności – rozwija innowacyjne usługi oraz produkty dedykowane zwiększaniu przychodów reklamowych wydawców w ekosystemie programmatic. Firma zatrudnia kilkudziesięcioosobowy zespół analityków, programistów, specjalistów ds. sprzedaży, wydajności i obsługi, którzy współpracują z ponad 250 wydawcami w ponad 40 krajach świata. Yieldbird jest członkiem IAB Europe i certyfikowanym partnerem Google.
foto, źródło. Agora