BadaniaRadio

RMF FM z bardzo dobrym wynikiem – stacja utrzymuje silny udział w czasie słuchania i zwiększa zasięg dzienny

Badanie Radio Track (fala kwiecień-maj-czerwiec 2025) potwierdza ugruntowaną pozycję RMF FM na polskiej scenie radiowej. W stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, lider rynku utrzymał swój wysoki udział w czasie słuchania oraz powiększył zasięg dzienny.

 

Udział w czasie słuchania RMF FM to aktualnie 29,4%. Wzrost widoczny jest w targecie komercyjnym 16-59 lat, w którym wynosi aktualnie 31,8% (rok temu 31,4%). Badania pokazały też, że pogłoski o odchodzeniu młodych ludzi od radia są w przypadku RMF FM przesadzone – wzrósł udział RMF FM w grupie słuchaczy w wieku 15-24 lata, gdzie wynosi aktualnie 27,9% (rok temu 26,3%).

Spadki udziałów w stosunku do ubiegłego roku zaliczyli bezpośredni konkurenci RMF FM: Radio ZET, Jedynka, sieć stacji lokalnych Polskiego Radia (Audytorium 17) oraz TOK FM. Wzrosły natomiast wyniki m.in. ESKI, VOX FM, Złotych Przebojów, Plusa, Trójki i Radia Maryja.

Wzrósł zasięg dzienny RMF FM – stacja jest słuchana codziennie przez blisko 8 milionów osób w wieku 15-75 lat (dokładnie 7 879 tys.). Wysoka jest też słuchalność RMF FM podczas jazdy samochodem oraz w domu. W ostatniej fali badawczej widoczne są także wzrosty słuchania w weekendy.

Średni dzienny czas słuchania RMF FM wynosi blisko 3 godziny dziennie (dokładnie 171 minut) – to najdłuższy średni czas słuchania wśród wszystkich stacji ogólnopolskich oraz ponadregionalnych.

Udział w czasie słuchania
15-75 lat
04-06.2024 04-06.2025 Zmiana
RMF FM 29,4% 29,4% +0,0%
Radio ZET 15,6% 15,4% -0,2%
ESKA 7,1% 7,3% +0,2%
Audytorium17 (stacje lokalne PR) 4,9% 4,4% -0,5%
Jedynka – Program 1 Polskiego Radia 4,9% 4,2% -0,7%
VOX FM 2,8% 3,3% +0,5%
RMF MAXX 3,7% 3,0% -0,6%
Złote Przeboje 2,4% 2,5% +0,1%
Plus (Eurozet+TIME) 2,3% 2,5% +0,2%
Radio TOK FM 2,6% 2,4% -0,2%
Antyradio 2,4% 2,3% -0,2%
Trójka – Program 3 Polskiego Radia 2,0% 2,2% +0,3%
Radio Maryja 1,9% 2,1% +0,2%
RMF Classic 1,4% 1,3% -0,1%
Eska2 0,8% 1,2% +0,4%
Radio Pogoda 1,1% 1,1% +0,0%
Eska ROCK 0,9% 1,0% +0,1%
Meloradio 1,1% 0,9% -0,2%
Polskie Radio 24 0,7% 0,8% +0,1%
Radio Wnet 0,6% 0,6% +0,0%
Dwójka – Program 2 Polskiego Radia 0,6% 0,4% -0,1%
Rock Radio 0,5% 0,4% -0,1%
Chillizet 0,2% 0,2% +0,1%
Radio GRA 0,3% 0,2% -0,1%
Źródło: Radio Track Kantar Polska, próba odpowiednio: 21037, 20986.

foto, źródło. Grupa RMF

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *