„Murator” z kampanią z okazji 500. numeru
Na rynku ukazał się grudniowy, 500. numer miesięcznika budowlano-remontowego „Murator” ze specjalnymi, jubileuszowymi artykułami, m.in. z wywiadami z wybitnymi architektami.
„W jubileuszowym numerze często wspominamy przeszłość, ale patrzymy też w przyszłość. Bo »Murator« to nie tylko historia – chcemy być z Czytelnikami przez kolejne setki wydań, motywując do tworzenia lepszych, mądrzejszych przestrzeni życiowych” – mówi Piotr Laskowski, redaktor naczelny pisma.
Jedną z atrakcji tego numeru są powroty do trzech domów: po 30 latach do pierwszego domu wybudowanego zgodnie z zasadami „Dekalogu Domu Dostępnego Muratora”, po 25 latach do domu, którego projekt zwyciężył w konkursie „Muratora” na „Dom przyszłości” i po siedmiu latach do domu pasywnego, będącego zarazem domem plusenergetycznym. Dziennikarze sprawdzili, jak właściciele tych domów oceniają je po latach mieszkania w nich.
W numerze znajduje się też artykuł poświęcony historii magazynu i okolicznościom jego powstania oraz cykl tekstów „Jak się budowało, jak się buduje”, w których redakcja pokazuje, jakie rozwiązania opisywane na przestrzeni czterech dekad sprawdziły się z perspektywy czasu. Artykuły podzielone są tematycznie i dotyczą m.in.: ścian i stropów, termoizolacji, dachów, stolarki otworowej, elewacji, wykończenia wnętrz, instalacji i ogrodów.
W grudniowym wydaniu opublikowane zostały też trzy wywiady z polskimi architektami: Robertem Koniecznym, Bogusławem Barnasiem i Robertem Magierą, a motywem przewodnim rozmów były obecnie powstające wartościowe projekty oraz architektura przyszłości.
Z okazji 500. wydania miesięcznika redakcja „Muratora” zorganizowała też debatę wideo „Domy na dziś, jutro i pojutrze”, w której znani architekci zastanawiają się, czego brakuje współczesnej polskiej architekturze, czy globalne trendy pomagają, czy raczej odbierają jej lokalny charakter i jakie będą domy przyszłości. Do rozmowy zaproszono architektów: Katarzynę Cynkę-Bajon i Bartłomieja Bajona (PL.architekci), Roberta Koniecznego (KWK Promes), Kamila Cierpioła (Grupa Verso) i Roberta Magierę (RE:MAG Studio). Debata dostępna będzie na murator.pl i na kanale YouTube „Muratora”.
Wydanie wspiera kampania reklamowa, która obejmuje telewizję (Polsat i kanały tematyczne), radio (Radio ESKA, ESKA2, Eska ROCK, Radio VOX FM i Radio Plus) oraz promocję w punktach sprzedaży Kolportera.
Miesięcznik „Murator”, obecny na rynku od 1983 roku, wydawany jest przez TIME SA, wchodzącą w skład Grupy ZPR Media. To najpopularniejszy w Polsce poradnik budowlany – kompendium wiedzy niezbędnej do budowy i remontu domu z praktycznymi poradami, inspiracjami, przeglądami materiałów i projektami domów. W ramach Grupy Murator, dostępny jest również miesięcznik „Architektura‑murator”, serwisy Murator.pl, Muratorplus.pl oraz Urządzamy.pl, formaty wideo, takie jak „Murator Remontuje” i „Murator Ogroduje” oraz internetowa telewizja Murator TV.
foto, źródło. Grupa ZPR Media
