Dorota Eberhardt z dniem 1 grudnia dołącza do Kino Świat
CANAL+, globalna firma z branży mediów i rozrywki, a także właściciel STUDIOCANAL, jednego z czołowych europejskich producentów filmów i seriali, informują, że Dorota Eberhardt, powołana na stanowisko Prezesa (CEO) spółki zależnej Kino Świat, obejmuje swoje obowiązki z dniem 1 grudnia 2025. Dorota Eberhardt będzie raportować do Alexa Hamiltona, Dyrektora ds. Międzynarodowych STUDIOCANAL (Chief International Officer).
Kino Świat to jeden z liderów rynku dystrybucji filmowej w Polsce, działający we wszystkich segmentach – kinowym, VOD, telewizyjnym oraz DVD/Blu-ray. W 2025 roku Kino Świat wprowadziło z powodzeniem do polskich kin następujące tytuły: Franz Kafka (polski kandydat do Oscara 2026 w kategorii Najlepszy Pełnometrażowy Film Międzynarodowy), Seks dla opornych, Zamach na papieża, Pies, który jeździł koleją 2 oraz Sztuka pięknego życia.

Dorota Eberhardt (c) Iza Grzybowska
W imieniu całego zespołu STUDIOCANAL z radością witam Dorotę Eberhardt jako nową CEO Kino Świat. Jestem przekonany, że jej bogate doświadczenie na polskim rynku audiowizualnym znacząco wesprze nasz zespół oraz przełoży się na dalsze umacnianie pozycji Kino Świat na rynku, który ma kluczowe znaczenie dla STUDIOCANAL. – mówi Alex Hamilton, Chief International Officer STUDIOCANAL.
Z ogromną satysfakcją witam Dorotę Eberhardt jako CEO Kino Świat. Dorota wnosi do organizacji wiedzę, doświadczenie i strategiczną wizję, które pozwolą nam odważnie patrzeć w przyszłość oraz rozwijać dystrybucję polskich tytułów zarówno lokalnie, jak i międzynarodowo. Wierzę, że pod jej kierownictwem Kino Świat będzie umacniać swoją pozycję na rynku, docierać do nowych odbiorców i budować trwałą przewagę konkurencyjną. – dodaje Edyta Sadowska, prezes zarządu i dyrektor generalna CANAL+ Polska.
Dorota Eberhardt – notka biograficzna
Dorota Eberhardt pełniła ostatnio funkcję Wiceprezeski ds. Programingu, Streamingu i Kanałów Nowej Generacji w Warner Bros. Discovery TVN, gdzie odpowiadała za strategię programową, produkcję treści i zarządzanie kanałami.
Kierowała zespołem ponad 50 osób i miała znaczący wpływ na międzynarodowy sukces seriali fabularnych takich jak „Przesmyk” i „Porządny człowiek”, a także filmów dokumentalnych „33 zdjęcia z getta” i „Łowcy skór”, które niedawno zadebiutowały na platformie HBO Max. Pod jej kierownictwem serwis streamingowy Player wprowadził pierwszą w Polsce ofertę 20 kanałów FAST.
Kariera Doroty obejmuje ponad 20 lat i łączy dogłębną znajomość polskiego oraz międzynarodowego rynku mediów. Przed dołączeniem do Warner Bros. Discovery, gdzie spędziła ostatnie 10 lat, pracowała m.in. w CD Projekt i Forum Film Poland (dystrybutor filmów Disneya).
Jej doświadczenie łączy strategiczne podejście z praktycznym doświadczeniem w tworzeniu treści i programowaniu wieloplatformowym. Ukończyła studia magisterskie z ekonomii i produkcji filmowej oraz dodatkowe wykształcenie w zakresie psychologii biznesu i zarządzania sztuczną inteligencją. Pasjonuje się storytellingiem, innowacjami i wspieraniem rozwoju młodego pokolenia profesjonalistów branży medialnej.
O KINO ŚWIAT
Kino Świat to jeden z liderów rynku dystrybucji filmowej w Polsce, działający we wszystkich segmentach – kinowym, VOD, telewizyjnym oraz DVD/Blu-ray. W 2023 roku filmy wprowadzone przez Kino Świat do kin obejrzało niemal 6,9 mln widzów, co dało firmie drugie miejsce na rynku. Pięć z jego tytułów znalazło się w czołowej dwudziestce polskiego Box Office. Kino Świat aktywnie angażuje się również w produkcję i koprodukcję rodzimych filmów.
30 października 2024 CANAL+ Polska ogłosił przejęcie pozostałych 14% udziałów w Kino Świat, stając się jego wyłącznym właścicielem. Od listopada 2019 roku CANAL+ Polska był większościowym udziałowcem firmy (70% udziałów), a w lipcu 2021 zwiększył swój udział do 86%. Obecnie posiada 100% udziałów.
O CANAL+
Założony ponad 40 lat temu jako francuski kanał płatnej telewizji, CANAL+ jest dziś globalną firmą medialną i rozrywkową. Grupa posiada 26,9 miliona subskrybentów na całym świecie, ponad 400 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie na swoich platformach streamingowych oraz zatrudnia ponad 9 000 pracowników. CANAL+ generuje przychody w 195 krajach i działa bezpośrednio w 52 z nich, zajmując wiodącą pozycję na rynku telewizji płatnej w 20 państwach.
Grupa działa w całym łańcuchu wartości sektora audiowizualnego – od produkcji, przez emisję i dystrybucję, po agregację treści. W skład CANAL+ wchodzi STUDIOCANAL – jedno z czołowych studiów filmowych i telewizyjnych o globalnym zasięgu; Dailymotion – międzynarodowa platforma wideo oparta na nowoczesnych, autorskich technologiach w zakresie streamingu, reklamy i monetyzacji treści; Thema – firma zajmująca się produkcją i dystrybucją zróżnicowanych treści i kanałów; a także usługi telekomunikacyjne świadczone przez GVA w Afryce i CANAL+ Telecom na terytoriach zamorskich Francji.
CANAL+ zarządza także prestiżowymi obiektami kultury, takimi jak L’Olympia i Théâtre de l’Œuvre we Francji oraz siecią CanalOlympia w krajach afrykańskich.
CANAL+ posiada także istotne udziały kapitałowe w spółkach na rynkach Afryki, Europy i Azji, m.in. w MultiChoice (lider telewizji płatnej w anglojęzycznej i portugalskojęzycznej Afryce), Viaplay (lider w krajach skandynawskich) oraz Viu (wiodąca platforma streamingowa w Azji Południowej).
Więcej informacji: canalplusgroup.com/en
O STUDIOCANAL (spółka Grupy CANAL+)
STUDIOCANAL to należące do CANAL+ studio filmowe, będące jednym z liderów europejskiego rynku produkcji i dystrybucji filmowej i serialowej. Działa bezpośrednio w dziewięciu krajach europejskich – w tym w Polsce – oraz w Australii i Nowej Zelandii, a także posiada biura w Stanach Zjednoczonych i Chinach.
STUDIOCANAL produkuje i dystrybuuje około 80 filmów rocznie. Posiada jeden z największych katalogów filmowych na świecie, obejmujący ponad 9 400 tytułów z 60 krajów, w tym największą kolekcję filmów europejskich. W ciągu ostatnich 7 lat zainwestowało blisko 25 mln euro w renowację blisko 1000 klasycznych filmów w jakości 4K.
Każdego roku STUDIOCANAL produkuje ponad 15 seriali – zarówno lokalnych, jak i międzynarodowych – i dystrybuuje swoje własne produkcje oraz oryginalne treści CANAL+ na całym świecie (łącznie 2000 godzin treści). Projekty realizowane są bezpośrednio przez STUDIOCANAL lub przez spółki produkcyjne w Europie, USA i Australii.
Więcej informacji: canalplusgroup.com/en/group/content-production-distribution-and-other
foto, źródło. Canal+ Polska
