Święta z T-Mobile. Przy stole wigilijnym telefony idą w odstawkę
W T-Mobile wierzymy, że święta to nie tylko prezenty i promocje, ale przede wszystkim okazja do budowania więzi, które na co dzień oddzielają nas od najbliższych. Analizując dane z zeszłorocznego okresu świątecznego, widzimy, jak nasi klienci zmieniają swoje cyfrowe nawyki, by być bliżej tych, którzy są dla nich najważniejsi.
Czas świąt to moment na zasłużony reset i skupienie na relacjach z bliskimi. W świecie, w którym technologia towarzyszy nam na każdym kroku, grudniowe dni stają się wyjątkową okazją, by odłożyć na bok codzienne sprawy, zwolnić tempo i poświęcić uwagę tym, którzy są dla nas najważniejsi. Święta to także moment, w którym burzymy bariery, by budować wspólnotę i cieszyć się obecnością bliskich. Dane T-Mobile pokazują, że właśnie w tym okresie nasi klienci wybierają prawdziwy kontakt i wspólne chwile, zamiast wirtualnych rozmów.
Świąteczna bliskość w praktyce
Co roku obserwujemy te same, stałe trendy, świadczące o tym, że klienci w święta wybierają czas z bliskimi. Dane z 2024 r. pokazują, że korzystanie z mediów społecznościowych i komunikatorów spada o 13,7%, a czas spędzony w aplikacjach do wysyłania wiadomości maleje aż o 18,6%. Zamiast cyfrowych rozmów, wybieramy spotkania twarzą w twarz – liczba prób połączeń telefonicznych zmniejsza się o 33,38%, a czas rozmów o 30%. To dowód na to, że w święta burzymy bariery technologiczne, by być naprawdę razem.
Ponadto, choć możemy złożyć sobie życzenia poprzez wideorozmowę, wybieramy fizyczny kontakt, nawet jeżeli dzielą nas dziesiątki kilometrów. Ponad 1,2 mln użytkowników T-Mobile podróżuje do bliskich, pokonując co najmniej 30 km, by wspólnie celebrować ten wyjątkowy czas. Co ciekawe, aż 33,4% zagranicznych użytkowników opuszcza Polskę, by spędzić święta w swoim rodzinnym kraju – to tylko potwierdza fakt, że świąteczna bliskość nie zna granic.
Prezenty kupujemy do ostatniej chwili
Istotnym elementem naszych relacji z bliskimi jest obdarowywanie się upominkami, dlatego sprawdziliśmy także, jak w ubiegłym roku r. prezentował się ruch na przykładowych platformach e-commerce (Allegro, MediaExpert, X-kom, Empik, Zalando). Utrzymywał się on na wysokim poziomie aż do 18 grudnia, a rekordowy dzień przypadł na Black Friday – 29 listopada, kiedy ponad 2,2 mln użytkowników T-Mobile korzystało z internetowych sklepów, by znaleźć idealny prezent dla najbliższych. Dane pokazują, że nawet w ostatnich dniach przed świętami nie rezygnujemy z poszukiwania upominków, chcąc sprawić radość bliskim i podkreślić wyjątkowy charakter wspólnie spędzanego czasu.
W T-Mobile wierzymy, że prawdziwa bliskość zaczyna się od prostych gestów – rozmowy, wspólnej podróży, dzielenia się radością. Zachęcamy, by nie tylko w grudniu, ale przez cały rok burzyć bariery, które oddzielają nas od innych – bo technologia ma sens tylko wtedy, gdy zbliża ludzi. Razem twórzmy świat, w którym każdy może być bliżej tych, którzy są dla niego najważniejsi.
foto, źródło. T-Mobile Polska
