Co łączy francuskiego barona z XIX wieku, współczesny tenis i międzynarodowy telekom?
To, że współczesny wielki sport i wielkie marki współpracują by osiągać sukcesy nikogo dziś nie dziwi. Warto jednak zauważyć, że nie jest to wyłącznie znak „naszych czasów”. Już z początkami rozwoju gospodarki rynkowej w XVIII wieku, sport zaczął wykazywać znamiona twardego biznesu. Niepokojące było, że na drodze do zwycięstwa, niemalże każdy ruch stawał się dozwolony, gubiąc po drodze ducha sportowego współzawodnictwa. Do czasu, aż na scenę wkroczył baron Pierre de Coubertin, którego działania łączą dziś WTA125 Polish Open – największy tenisowy turniej w Polsce – z marką T-Mobile i ideą Fair Play.
Żeby zrozumieć, jaki splot wypadków doprowadził do takie sytuacji, trzeba spojrzeć wstecz.
Fair play wkracza do gry
Mało kto wie, że pojęcie „fair play” zostało po raz pierwszy użyte w XVI wieku przez Williama Szekspira w sztuce „Król Jan”. Trzeba było jeszcze jednak sporo poczekać, by się rozpowszechniło i nabrało znaczenia.
Zmianę tę zainicjował Pierre de Coubertin, francuski wizjoner i filozof, zaniepokojony kierunkiem, w którym zmierzała współczesna mu rzeczywistość. De Coubertin postanowił więc budować lepszy świata przez sportową edukację. Wierzył, że sport to język uniwersalny, umożliwiający osiągnięcie harmonii, zbliżający ludzi i uczący ich ważnych wartości – szacunku, solidarności, tolerancji i zasad fair play. Finalnie jego wysiłki doprowadziły do ożywienia starożytnych igrzysk olimpijskich i powołania Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego.
Pierre de Coubertin utorował drogę dla ruchu fair play, a propagowane przez niego zasady uczciwego współzawodnictwa mają zastosowanie dziś nie tylko na boisku czy korcie. Równie istotne są w codziennych działanich i w biznesie. Ich niezwykła uniwersalność sprawia, że można je także przełożyć na inne płaszczyzny.
Duch fair play w zrównoważonym rozwoju
W T-Mobile wierzymy, że zrównoważony rozwój jest dla biznesu tym, czym zasady fair play dla sportu. Dlatego sukcesywnie realizujemy strategię ESG, a ambitne cele wyznaczamy sobie w czterech obszarach: klimatu, cyrkularności, włączenia cyfrowego i różnorodności. Do 2040 roku planujemy osiągnięcie całkowitej neutralności klimatycznej, dlatego konsekwentnie inwestujemy w rozwiązania z dziedziny zielonej energii oraz modernizację floty samochodów służbowych, która obecnie już w 80 proc. składa się z pojazdów hybrydowych lub elektrycznych. Wspieramy ideę zamkniętego obiegu, czego wyrazem są organizowane przez nas zbiórki smartfonów, z których można odzyskać cenne metale szlachetne.
Realizując nasze cele pamiętamy także o społeczności. Ważnym elementem naszej strategii było wprowadzenie pełnej obsługi klientów niesłyszących i słabosłyszących, czego w T-Mobile dokonaliśmy jako pierwszy operator w Polsce. Stworzyliśmy także kampanie edukacyjne wzmacniające kompetencje cyfrowe, w tym inicjatywę „Pewni w sieci” dotyczącą cyberzagrożeń.
ESG rozgrywamy na różnych płaszczyznach
W tym roku nie zwalniamy tempa z naszymi licznymi inicjatywami, a nawet idziemy jeszcze dalej! Wspieranie sportowych wydarzeń, w tym tenisa, to dla nas ważny element zrównoważonego rozwoju, skupionego na celach społecznych. Dlatego zostaliśmy Partnerem Głównym WTA125 Polish Open, najwyższego rangą zawodowego turnieju tenisowego kobiet, który w tym roku można oglądać na kortach warszawskiej Legii. Chcą podkreślić nasze zaangażowanie w ideę uczciwego współzawodnictwa, zostaliśmy także fundatorem Nagrody Fair Play. Bo Magenta to kolor fair play!
Serwujemy najlepsze emocje w duchu fair play
WTA125 Polish Open rozpoczął się 21 lipca, a finał odbędzie się już w najbliższą sobotę 27 lipca. Wtedy też zostanie wręczona nagroda Fair Play. Serdecznie zapraszamy do przybycia na korty Legii, gdzie w strefie kibica w piątek 26.07 oraz w finałową sobotę 27.07 będzie można odwiedzić naszą magentową strefę. Dobra zabawa i atrakcje gwarantowane! Przybywajcie i razem kibicujmy tenisistkom w magentowym duchu fair play!
foto,źródło. T-Mobile Polska