Technologia - Promocje

Siemens uruchomił pierwszą stację ultraszybkiego ładowania w sieci publicznej

SICHARGE-D Siemensa to pierwsza ultraszybka stacja ładowania Siemensa w sieci publicznej. Stacja jest setnym urządzeniem operatora NOXO ENERGY – pierwszym z mocą aż do 150 kW. Liczba pojazdów elektrycznych w Polsce rośnie szybciej niż stacji ładowania – krajowa elektromobilność wymaga znacznego przyspieszenia tempa rozwoju infrastruktury szybkiego ładowania.

 

Siemens wraz z firmą stacjeladowania.com uruchomił na śląskim odcinku autostrady A1 pierwszą stację szybkiego ładowania w sieci publicznej. SICHARGE-D to jednocześnie setna stacja operatora NOXO ENERGY, pierwsza – ultraszybka. Urządzenia wspierające szybkie i ultraszybkie ładowanie prądem stałym (DC) są przyszłością elektromobilności. Pozwalają na pełne ładowanie pojazdu w czasie kilkukrotnie krótszym niż za pomocą wolnych ładowarek prądu przemiennego AC (o mocy mniejszej lub równej 22 kW).

 

 

– W wielu lokalizacjach sieci NOXO. można spotkać stacje Siemensa SICHARGE AC22, które są bardzo chwalone za bezawaryjność i ciekawe wzornictwo. Stacje AC doskonale się wpisują w koncepcję sieci tzw. lokalizacji docelowych, w których kierowcy pozostają na dłużej i mogą spokojnie naładować auto na dalszą podróż. Tym razem, w ramach uruchamiania naszej setnej lokalizacji, dzięki współpracy z Elocity i właścicielami stacji Shell Bełk, udostępniamy naszym klientom kolejne 4 stanowiska do ładowania aut elektrycznych, w tym dwa ultraszybkie. – komentuje Jakub Bańkowski, współzałożyciel NOXO ENERGY.

W ciągu kilku lat park osobowych samochodów z napędem elektrycznym w Polsce zwiększył się niemal ośmiokrotnie, podczas gdy sieć ogólnodostępnych stacji ładowania zaledwie trzykrotnie. Komisja Europejska szacuje, że do 2030 roku w całej UE potrzeba będzie co najmniej 3 milionów dodatkowych punktów ładowania samochodów elektrycznych.

Polski rynek pojazdów elektrycznych rozrasta się coraz bardziej dynamicznie. Popularyzacja elektromobilności wymaga jednak znacznego przyspieszenia rozbudowy infrastruktury szybkiego ładowania, tak by docelowo przypominała ona obecną sie stacji benzynowychwyjaśnia Maciej Zieliński, prezes zarządu Siemens Polska.

Każda nowa stacja zagęszcza sieć infrastruktury i przyczynia się do promocji elektromobilności w Polsce. Dla użytkowników samochodów elektrycznych przekłada się to na zwiększoną dostępność i przystępność ładowania. Ultraszybkie stacje pozwalają skrócić czas ładowania nawet do kilkunastu minut.

– SICHARGE-D Siemensa jest jedną z najnowocześniejszych stacji na rynku, z najwyższą w swojej klasie, 96-procentową wydajnością. Modułowa budowa umożliwia skalowalność urządzenia i jego dostosowywanie do zmieniających się standardów rynkowych – zarówno pod względem liczby stanowisk ładowania równoległego, jak i dostępnej mocy. Obecnie z szybkiego ładowania w przypadku SICHARGE D mogą korzystać dwa pojazdy elektryczne jednocześnie. Pobierana jest wtedy moc maksymalnie do 300 kW z każdego punktu ładowania prądem stałym. Dzięki możliwości dodania kolejnych dystrybutorów możliwe jest jednoczesne ładowanie aż czterech pojazdów w tym samym czasie. Dodatkowy, piąty samochód może ładować się z gniazda AC.mówi Łukasz Bancarzewski, specjalista ds. rozwoju biznesu w Siemens Polska, ekspert w dziedzinie elektromobilności i infrastruktury ładowania.

– Stacja zlokalizowana przy węźle Rybnik oferuje obecnie moc minimalną, ale w razie zapotrzebowania może ona zostać zwiększona, i to w ciągu zaledwie kilku godzin. Nasze stacje cechują się ponadto wysokim bezpieczeństwem cybernetycznym i funkcjonalnym. Intuicyjny interfejs ułatwia obsługę. Pomyśleliśmy także o osobach ze specjalnymi potrzebami. Możliwość regulacji wysokości dotykowego wyświetlacza zwiększa dostępność i komfort obsługi menu. – dodaje Łukasz Bancarzewski.

– Nasze urządzenia pozwalają na maksymalnie efektywne wykorzystanie dostępnej mocy. W przypadku równoległego ładowania kilku pojazdów moc zostaje automatycznie podzielona w taki sposób, aby zoptymalizować czas ładowania. Dynamiczny i inteligentny podział mocy ładowania (DPA) umożliwia wykorzystanie pełnego potencjału stacji uzupełnia Mariusz Kondraciuk, dyrektor branży Smart Infrastructure w Siemens Polska.

Nowoczesna technologia pozwala na redukcję hałasu generowanego przez urządzenie, optymalne zagospodarowanie terenu i elastyczne dostosowanie designu do potrzeb operatora. Od stycznia 2022 r. nowa jednostka biznesowa Siemens Smart Infrastructure E-Mobility rozwija usługi w sektorze ładowania pojazdów elektrycznych – zarówno dla odbiorcy publicznego, prywatnego, jak i zajezdni flotowych. Do końca 2023 r. firma planuje dostarczyć na polski rynek sto stacji szybkiego i ultraszybkiego ładowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *