W grudniu wzrosła oglądalność TVP Info i programu „19.30”
W grudniu 2024 r. w TOP15 programów miesiąca aż 9 tytułów to propozycje programowe emitowane na antenach TVP. W porównaniu z poprzednim miesiącem wzrosła oglądalność głównego programu informacyjnego „19.30”, a format poranny Dwójki „Pytanie na śniadanie” powiększa swoją widownię w grupach 16-59 i 16-49. Wzrost udziałów we wszystkich grupach widzów – w porównaniu z listopadem – zanotowały anteny tematyczne: TVP Info, TVP Historia, TVP Rozrywka, TVP Seriale i TVP ABC.
W grudniu swój udział w rynku powiększyła stacja informacyjna TVP Info, w grupie ogólnej zanotowała wzrost – w porównaniu z poprzednim miesiącem – o 2,8%, w grupie 16-59 o 3,7%, a w grupie 16-49 o 4,3%. Wzrosła też widownia oraz udział w paśmie głównego wydania programu informacyjnego „19.30”. Serwis „na żywo” oglądało w grudniu w TVP1, TVP Info i TVP Polonia średnio 1,59 mln widzów, przy udziałach 13,4% (w listopadzie widownia programu to 1,58 mln osób i udział 13,2%).
Liczną widownię gromadziły seriale, zarówno te emitowane od lat na antenach Telewizji Polskiej, takie jak „M jak Miłość” (9 grudnia odcinek serialu obejrzało prawie 2,8 mln widzów, co dało 22,8% udziału w paśmie), jak i nowe tytuły: dwa ostatnie odcinki „Gry z Cieniem” oglądało ponad 1,7 mln widzów, co przełożyło się na 13% udziału. Przez całą jesień serial gromadził średnio 1,5 mln osób (udział 11,4%). Na wysokiej pozycji w rankingu najliczniej oglądanych tytułów grudnia znalazł się popularny format rozrywkowy Dwójki „Rolnik szuka żony”, który w pierwszy dzień świąt obejrzało 1,4 mln widzów (udział 12%).
W porównaniu z poprzednim miesiącem młodą widownię powiększył poranny format Dwójki „Pytanie na śniadanie”; w grupie 16-59 udział programu w rynku wzrósł o ponad 4%, a w grupie 16-49 o 9,1%.
Koncert sylwestrowy w TVP2 i TVP Polonia obejrzało w grupie 4+ średnio prawie 2,3 mln widzów przy udziale na poziomie 18,8%. W momencie najwyższej oglądalności widownia Dwójki przekroczyła 3 mln osób.
W rankingu najliczniej oglądanych programów oferty sylwestrowo- noworocznej TVP znalazły się: komedia „Baby boom, czyli Kogel Mogel 5”, która emitowana w Jedynce 1 stycznia przyciągnęła 1,6 mln widzów (udział 12,5%), koncert noworoczny z Wiednia w TVP2, który obejrzało prawie 1,5 mln osób (udział 15,1%). 31 grudnia orędzie noworoczne Prezydenta Andrzeja Dudy w TVP1 obejrzało 830 tys. widzów (6,5%).
Dane: Nielsen Media
foto, źródło. TVP