Internet & Gry - Reklama

133 tys. prenumeratorów cyfrowej „Gazety Wyborczej"

Blisko 133 tys. – tylu prenumeratorów swoich cyfrowych treści miała „Gazeta Wyborcza” na koniec grudnia 2017 r. To wzrost o prawie 23 tys. w stosunku do września ub.r., kiedy zespół dziennika zrealizował wyznaczony na 2017 r. cel w zakresie prenumerat cyfrowych. Miesięcznie „Gazeta Wyborcza” dociera już do 6,5 mln użytkowników jej serwisów internetowych oraz do 2,6 mln czytelników wydania papierowego*.
 

 
4. kwartał 2017 r. był rekordowy w historii rozwoju prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej” –dziennikowi przybyło w tym czasie 23 tys. nowych subskrybentów, a w grudniu odnotowano najlepszy do tej pory wynik sprzedaży prenumerat cyfrowych, o 86% wyższy niż przed rokiem. Szczególnie istotny jest stabilny wzrost prenumerat kwartalnych i rocznych, na który zespół „Gazety Wyborczej” stawiał w 2017 r. – długoterminowe subskrypcje stanowiły na koniec ub.r. aż 93% wszystkich aktywnych sprzedanych prenumerat. Łącznie w całym 2017 r. czytelnicy cyfrowej „Gazety Wyborczej” podjęli 300 tys. decyzji o zakupie prenumeraty.
– Cieszy nas szczególnie, że grono prenumeratorów indywidualnych zwiększyło się o 93% w skali roku – to jedna z najważniejszych informacji o dynamice wzrostu biznesu online „Gazety Wyborczej”. Zaangażowanie naszych redakcji w ważnych społecznie sprawach przekłada się na wyniki – z jednej strony wielu nowych prenumeratorów przybyło „Gazecie Wyborczej” latem podczas protestów przeciwko reformie sądownictwa, z drugiej – znacznie wzrosła w ostatnim roku liczba prenumeratorów, których przekonały do zakupu informacje lokalne. Niezmiennie istotne dla płacących czytelników są treści magazynowe: reportaże „Dużego Formatu” czy teksty z „Wysokich Obcasów” mówi Danuta Breguła, dyrektor strategii online „Gazety Wyborczej”.
Zespół dziennika intensywnie pracuje nad zwiększaniem zaangażowania płacących czytelników i ich satysfakcji z zakupionej prenumeraty, m.in. wprowadził w 2017 r. nowe zasady komentowania tekstów w serwisach Wyborcza.pl i specjalne funkcjonalności zwiększające komfort czytelnika. Ostatnio „Gazeta Wyborcza” rozpoczęła też wydawanie dedykowanej czytelnikom sekcji „Wyborcza to Wy”.
– Prenumerator to najcenniejszy typ odbiorcy, który średnio czyta kilkadziesiąt razy więcej niż czytelnik bez prenumeraty, dzieli się tekstami w mediach społecznościowych, komentuje artykuły, ogląda wielokrotnie więcej reklam. Jest więc w centrum naszych działań redakcyjnych, wydawniczych i rozwojowych – chcemy mu dostarczać najlepszą możliwą usługędodaje Danuta Breguła.
Skoncentrowanie się na pozyskiwaniu prenumeratorów wpłynęło na zmianę strategii obecności „Gazety Wyborczej” na Facebooku. Dzięki sprawnemu wykorzystaniu narzędzi Facebooka do targetowania kampanii możliwe było efektywne – także kosztowo – zdobycie dużej grupy nowych prenumeratorów, co jest kluczowe w sytuacji zmniejszających się zasięgów mediów na Facebooku.
W 2017 r. „Gazeta Wyborcza” rozwijała również sprzedaż dostępów korporacyjnych i ofertę prenumeraty cyfrowej w projektach specjalnych z dużymi partnerami takimi, jak ‘The Wall Street Journal’ i T-Mobile w modelu direct billing. Dziennik jest też obecny bez ograniczeń w sieci wifi kawiarni Green Caffe Nero.
Olbrzymi sukces w zakresie rozwoju prenumeraty cyfrowej „Gazeta Wyborcza” zawdzięcza rozwojowi kompetencji internetowych całej redakcji oraz coraz lepszej monetyzacji treści wytwarzanych przez redakcje lokalne.
– „Gazeta Wyborcza” dociera obecnie do prawie ćwierć miliona czytelników, którzy codziennie mają dostęp do prenumerowanych treści cyfrowych i kupują wydanie papierowe dziennika**. To wyjątkowy wyczyn! Bardzo cieszymy się, że w czasach trudnych dla prasowego rynku reklamowego „Gazeta Wyborcza” ma stabilną pozycję opartą w ponad połowie na sprzedaży treści czytelnikom. Cały kanał online zyskuje już znaczący udział w przychodach „Gazety Wyborczej”komentuje wyniki dziennika Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”. – Co ważne, śmiało możemy powiedzieć, że czytelnictwo „Gazety Wyborczej” nie spada – a jedynie się zmienia, w dużej mierze wspierane przez proces transformacji cyfrowej prasy, którego jesteśmy w Polsce liderem. Towarzyszymy naszym czytelnikom zawsze, gdy tego potrzebują – w ich miejscowościach, kioskach, komputerach i telefonach, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
* Dane: Gemius/PBI, średnia z okresu X-XII.2017r., real users, platforma total, łączna liczba użytkowników dla domen wyborcza.pl, wyborcza.biz, wysokieobcasy.pl, komunikaty.pl.
Polskie Badania Czytelnictwa, realizacja Kantar Millward Brown, X-XII.2017r., N = 4 994, wskaźnik COB – “czy czytał w ciągu 30 dni”.
** Suma liczby prenumeratorów cyfrowej „Gazety Wyborczej” z końca grudnia 2017 r. (prawie 133 tys.) oraz średniej sprzedaży papierowego wydania „Gazety Wyborczej” w 2017 r. (średnia sprzedaż „Gazety Wyborczej” w zasięgu ogólnopolskim to 124,2 tys. egz. Dane: ZKDP, rozpowszechnianie płatne razem, „Gazeta Wyborcza” – 6 wydań w tygodniu, I-XII 2017. Opracowanie Agora S.A.)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *