BadaniaMediaTVP

„19.30” z prawie 2,7 mln widzów dystansuje konkurencję na rynku informacji

Ważne wydarzenia widzowie śledzą na antenach Telewizji Polskiej. „19.30” – główny program informacyjny TVP – był wczoraj, w dniu wyboru papieża, najliczniej oglądanym programem newsowym dostępnym na rynku. Wydanie emitowane w TVP1 znalazło się na pierwszym miejscu wśród wszystkich audycji tego dnia.

 

W czwartek, 8 maja, gdy z komina Kaplicy Sykstyńskiej uniósł się biały dym, zwiastujący wybór nowego papieża, Telewizja Polska na żywo relacjonowała przebieg konklawe. Specjalne wydanie „19.30”, które wyjątkowo rozpoczęło się o godz. 19:00, śledziło łącznie 2,68 mln widzów w TVP1, TVP Info i TVP Polonia, co przełożyło się na 21,9% udziału w paśmie. „19.30” była najchętniej oglądanym programem dnia, gromadząc aż o milion widzów więcej niż konkurencyjne „Fakty”.

Liczną widownię zgromadziła specjalna relacja nadawana równolegle od godz. 18:00 w TVP1, TVP Info i TVP Polonia pt. „Nowy papież został wybrany”. Program oglądało 2 mln widzów, co przełożyło się na 20,3% udziału w rynku. TVP Info zanotowało tego dnia wysoki udział na poziomie 3,8%.

Dane: Nielsen Media

foto, źródło. TVP

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *