BadaniaSport w TVTVN Discovery Polska

22 miliony widzów sportowej zimy na antenach TVN Warner Bros. Discovery

W niedzielę zakończył się kolejny sezon sportów zimowych na kanałach i platformach TVN Warner Bros. Discovery. Przez blisko sześć miesięcy TVN, Metro, Eurosport 1, Eurosport 2 i Player pokazywały najważniejsze wydarzenia sportowej zimy na czele z Pucharem Świata w skokach narciarskich oraz mistrzostwami świata w narciarstwie klasycznym. Transmisje przyciągnęły w sumie niemal 22 miliony widzów!

 

Od końcówki października do początku kwietnia kanały TVN Warner Bros. Discovery pokazały aż 792 godziny transmisji sportów zimowych. Najważniejszymi wydarzeniami relacjonowanymi przez grupę były zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich, biegach narciarskich, narciarstwie alpejskim, snowboardzie, narciarstwie dowolnym i kombinacji norweskiej, a także mistrzostwa świata w narciarstwie klasycznym, narciarstwie alpejskim, snowboardzie i narciarstwie dowolnym oraz mistrzostwa świata i Europy, a także Grand Prix w łyżwiarstwie figurowym. Relacje oglądały w sumie blisko 22 miliony widzów.

Za nami bardzo długi sezon, który jednak nie dłużył się ani przez chwilę. Przez niemal pół roku na różnych antenach pokazywaliśmy pełną akcji rywalizację największych gwiazd sportów zimowych. Bardzo się cieszę, że udało nam się przekazać te emocje milionom kibiców. Nie byłoby to możliwe bez profesjonalizmu, kreatywności i pracowitości setek osób w TVN Warner Bros. Discovery. Dziękuję widzom, że byli z nami i zapraszam na kolejne pasjonujące transmisje, w tym zbliżający się wielkimi krokami kolejny sezon Speedway Grand Prix
powiedział Bogdan Czaja, Dyrektor Eurosportu w Polsce i Group Vice President Programming & Operations TVN Warner Bros. Discovery.

Największą widownię przyciągała rywalizacja w skokach narciarskich. Zawody Pucharu Świata oglądało średnio 2,61 mln widzów, z czego 1,75 mln w TVN i 0,86 mln w Eurosporcie 1. Udziały na poziomie 19,1% (TVN) i 8,7% (Eurosport 1) dały obu antenom pozycje najpopularniejszych kanałów w Polsce – TVN na całym rynku, a Eurosport 1 wśród kanałów płatnych. Skumulowany udział TVN i Eurosportu 1 podczas równoległych transmisji wyniósł 27,8%, co oznacza wzrost o aż 22% w porównaniu z ubiegłym sezonem. Najwyższą oglądalność osiągnął kończący Turniej Czterech Skoczni konkurs w Bischofshofen, który śledziło 3,38 mln widzów w TVN i 1,49 mln osób na antenie Eurosportu 1.

Przez cały sezon fani mogli słuchać profesjonalnego komentarza m.in. Marka Rudzińskiego, Igora Błachuta, Tomasza Sikory, Tomasza Jarońskiego, Adama Probosza, Magdaleny Tascher, Aleksandry Kauc-Żelichowskiej i Marcina Szafrańskiego. Tajniki sportów zimowych odkrywali cenieni eksperci: Justyna Kowalczyk-Tekieli, Magdalena Pałasz, Jakub Kot, Krzysztof Biegun, Wojciech Topór i goście specjalni np. Apoloniusz Tajner. Studia TVN prowadzili Damian Michałowski i Sebastian Szczęsny, a w Eurosporcie 1 Paweł Kuwik i Michał Korościel. Reporterami TVN Warner Bros. Discovery byli Kacper Merk i Krzysztof Skórzyński.

Digitalowa zima

Sportowa zima w TVN Warner Bros. Discovery to znacznie więcej niż transmisje. Na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube i TikToku Eurosportu opublikowano ponad 5,5 tys. postów, które osiągnęły 296 milionów odsłon. Materiały wideo publikowane w mediach społecznościowych oglądano przez 113 milionów minut. Oprócz wywiadów, podsumowań i fragmentów wydarzeń sportowych, Eurosport produkował unikalne treści, mające na celu przybliżanie kibicom świata sportu, jak „Tajniki sportu”, w których Katia Kurakowa i Magdalena Tascher odsłoniły tajemnice skoków w łyżwiarstwie figurowym. W produkcjach Eurosportu znalazło się miejsce dla materiałów z przymrużeniem oka, jak skok na nartach w wykonaniu Michała Korościela z komentarzem Marka Rudzińskiego i udziałem Igora Błachuta oraz Dawida Kubackiego. Ze świetnym przyjęciem spotkała się również youtube’owa transmisja konkursu drużynowego w lotach narciarskich w Planicy z komentarzem znanych youtuberów Bartłomieja Szcześniaka (Mietczyński) i Dawida Myśliwca (Uwaga! Naukowy Bełkot).

Również na stronie internetowej eurosport.pl sporty zimowe zajmowały szczególne miejsce. Od inauguracji Pucharu Świata w narciarstwie alpejskim w Soelden do finałowych zawodów w Planicy na stronie opublikowano niemal 2500 materiałów wideo i ponad 1500 artykułów. Jednym z najważniejszych materiałów na stronie eurosport.pl był pierwszy wywiad z Dawidem Kubackim po wycofaniu się brązowego medalisty mistrzostw świata z rywalizacji w minionym sezonie.

Eurosport 1 i Eurosport 2 to główne kanały sportowe Warner Bros. Discovery w Polsce. Z kolei Eurosport Extra w Playerze to platforma dająca pełny dostęp do kanałów telewizyjnych, a także ogrom dodatkowego kontentu. Przez cały rok fani sportu mogą oglądać tam tysiące godzin transmisji z najważniejszych wydarzeń sportowych świata. Filarami oferty Eurosportu są m.in. trzy turnieje tenisowego Wielkiego Szlema; sporty zimowe, w tym skoki narciarskie i narciarstwo alpejskie; żużel na czele z cyklem Speedway Grand Prix; wyścigi kolarskie w tym wielkie toury; europejskie puchary w piłce ręcznej; snooker; sporty motorowe; wspinaczka sportowa i igrzyska olimpijskie.

Eurosport Extra dostępny w serwisie player.pl to niezrównana oferta dla fanów sportu. Pakiet obejmuje kanały linearne Eurosport 1 i Eurosport 2 oraz dodatkowe ekskluzywne transmisje, równoległe live streamy z najważniejszych wydarzeń, bogatą kolekcję VOD i obszerne archiwum treści sportowych. Użytkownicy Eurosportu Extra zyskują również dostęp do ogromnej biblioteki najlepszych filmów i seriali, tytułów Player Original, programów rozrywkowych, edukacyjnych, treści lifestyle, motoryzacyjnych, kontentu dla dzieci oraz newsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *