BadaniaMediaTVP

W święta Bożego Narodzenia widzowie najchętniej wybierali TVP

Jedynka 25 grudnia z udziałami 8,2% i 26 grudnia z udziałami 6,3% była liderem oglądalności. Grupa TVP w grupie 4+ wygrała z konkurencyjnymi grupami w pierwszy i w drugi dzień świąt. W TOP15 świątecznych programów aż 9 należało do Telewizji Polskiej. Najliczniejszą widownię podczas świąt w TVP osiągnęło główne wydanie programu informacyjnego „19.30” emitowane 25 grudnia i program „Rolnik szuka żony”. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również inne świąteczne propozycje Telewizji Polskiej m.in.: koncert „Kolędy pod Tatrami”, koncert z okazji jubileuszu 90 – lecia Ireny Santor „Maleńki znak”, filmy „Miłość jak miód” i „Kochaj albo rzuć” oraz program kabaretowo – estradowy „Marzenia Marcina Dańca”.

 

W Wigilię, 24 grudnia Telewizja Polska wyemitowała nastrojowy koncert tradycyjnych kolęd i pastorałek z udziałem takich gwiazd polskiej sceny muzycznej jak: Natalia Kukulska, Ania Rusowicz, Piotr Cugowski, Kamil Bednarek, Piotr Kupicha, Dorota Miśkiewicz, Basia Giewont, Józefina, Weronika Korthals, Staszek z Gór, Mietek Szcześniak i Mateusz Ziółko. „Kolędy pod Tatrami” w momencie najwyższej oglądalności w Jedynce obejrzało ponad 1 mln widzów, a średnio 724 tys. widzów, przy udziałach na poziomie 8,9%.

W TOP10 programów wysoko w rankingu znalazło się główne wydanie programu informacyjnego „19.30”, które 25 grudnia w TVP1, TVP Info i TVP Polonia oglądało średnio prawie 1,7 mln widzów przy łącznych udziałach na poziomie 14,8%. Wydanie to było najliczniej oglądanym programem w Telewizji Polskiej w trakcie świąt.

Świetny wynik uzyskał również wyemitowany 25 grudnia specjalny odcinek ulubionego przez widzów programu TVP1 „Rolnik szuka żony”, który w piku zgromadził prawie 1,6 mln osób, a średnio ponad 1,3 mln widzów, co pozwoliło uzyskać udziały na poziomie 11,9%. Program był liderem pasma, znalazł się również w TOP10 programów świąt.

Wśród filmów fabularnych Telewizji Polskiej emitowanych podczas świąt największym zainteresowaniem widzów cieszyły się filmy komediowe. „Kochaj albo rzuć” oglądało 26 grudnia w TVP2 ponad 1,3 mln widzów, przy udziałach na poziomie 13,3%, a komedię „Miłość jak miód” w TVP1 zobaczyło w środę, 25 grudnia ponad 1,2 mln osób (udział 10,3%). Oba filmy znalazły się w TOP10 programów oferty świątecznej, były również bezkonkurencyjne w swoich pasmach.

Wzruszającą adaptację powieści Tadeusza Dołęgi-Mostowicza pt. „Znachor” (po rekonstrukcji cyfrowej) obejrzało w pierwszy dzień świąt w TVP1 średnio 670 tys. widzów (udział 7,6%).

Irena Santor – niekwestionowana Pierwsza Dama Polskiej Piosenki, skończyła w grudniu swoje dziewięćdziesiąte urodziny. Z tej okazji Telewizja Polska zaprosiła widzów na wyjątkowy, świąteczny koncert Artystki pt. „Maleńki znak”, którym w minioną środę w TVP1 zainteresowało się prawie 1 mln widzów w piku, widowisko średnio oglądało 660 tys. osób z udziałem na poziomie 7,4%.

W czwartek w Dwójce emitowany był autorski program kabaretowo – estradowy krakowskiego satyryka, „Marzenia Marcina Dańca” oglądało średnio 823 tys. widzów (udz.6,4%), w piku format osiągnął ponad 1 mln widownię.

Dane: Nielsen Media

foto, źródło. TVP

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *