6,4 mln widzów obejrzało finał Eurowizji Junior 2020!

W niedzielę, 29 listopada 11-letnia Valentina z Francji wywalczyła zwycięstwo w Konkursie Piosenki Eurowizji Junior 2020 zorganizowanym wspólnie przez Telewizję Polską i Europejską Unię Nadawców. Koncert transmitowany na trzech antenach TVP1, TVP ABC i TVP Polonia obejrzało w momencie najwyższej oglądalności ponad 7,4 mln widzów wg MOR* i 6,4 mln osób według NAM **. W weekend aż 9 z 10 najpopularniejszych programów należało do TVP.

 

Według NAM, to był kolejny weekend, którego liderem była TVP1. Udziały Jedynki w piątek wyniosły 10,3%, w sobotę 10,9%, a w niedzielę antena uzyskała 14,3% udziałów, był to rekord sezonu i najwyższe udziały od stycznia 2020 r.

Najliczniejszą widownię zgromadziła transmisja finału „18. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior 2020”, który na antenach TVP1, TVP ABC i TVP Polonia oglądało według MOR średnio 6 mln widzów, a według NAM 5 mln. Łączne udziały transmisji konkursu wyniosły 32,6%.

Wysoką oglądalność zanotowało również niedzielne, główne wydanie „Wiadomości” w TVP1, które według NAM zainteresowało ponad 3 mln widzów (udziały 18,3%), był to rekord oglądalności od stycznia 2020 r.

Wśród najpopularniejszych programów weekendu znalazły się także transmisje „Pucharu Świata w skokach narciarskich”. Sobotni konkurs według NAM śledziło w TVP1 ponad 3,1 mln widzów, (pik 3,9 mln osób), udziały transmisji wyniosły 25,5%. Natomiast konkurs niedzielny w TVP1 (seria 1) oglądało średnio 2,7 mln widzów, w piku 3,7 mln osób (udz.20,3%), a w TVP Sport (seria 1 i seria 2) średnia widownia wyniosła 1,2 mln, w piku 2,3 mln (udz.8,3%).

*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej

**NAM – Nielsen Audience Measurement

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *