Prasa - Ksiązka

75 lat magazynu „Przyjaciółka”

11 maja ukaże się wyjątkowe, jubileuszowe wydanie „Przyjaciółki”. W okładkowym wywiadzie Anna Dymna, ulubiona gwiazda czytelniczek magazynu, opowiada m.in. o swojej wielkiej przyjaźni i miłości do ludzi oraz życzy pismu kolejnych 75 lat!

 

Z okładki pierwszego numeru w roku1948 uśmiechała się młoda dziewczyna, Zofia Osica, pracownica działu listów i interwencji nowego pisma. To owe listy i interwencje stały się znakiem rozpoznawczym „Przyjaciółki”. Lata mijały, zmieniała się rzeczywistość, zmieniała się też „Przyjaciółka”. Rósł nakład (sięgał nawet 2 mln!), w latach 70. pojawiły się kolorowe fotografie, w latach 90. zwiększyła objętość i całość drukowana była w kolorze. Nie zmieniło się tylko jedno – „Przyjaciółka” była i pozostała pismem robionym przez kobiety dla kobiet, dla których liczy się każdy list i telefon. Bo tak to było i jest, że hasło „Przyjaciółka” kojarzy się ze wzruszeniem, szczerością i pomocą, co zawsze otwierało i wciąż otwiera mnóstwo drzwi i serc.

Z okazji urodzin redakcja magazynu przygotowała wyjątkowy wywiad z Anną Dymną i specjalne materiały. Wśród nich znalazł się niezwykły reportaż o czytelniczce, która napisała doktorat z „Przyjaciółki”, materiał wspomnieniowy „Z Przyjaciółką przez dekady”, sprawdzone przez dziesięciolecia hity naturalnej pielęgnacji oraz najlepsze przepisy na torty jak z eleganckiej cukierni. Ponadto na brylantowy jubileusz wielki konkurs „Twoja najlepsza przyjaciółka”, w którym można wygrać m.in. biżuterię z diamentem.

„Przyjaciółka” zajmuje pierwsze miejsce w sprzedaży* i pierwsze miejsce w czytelnictwie (czyta ją ponad 0,5 mln kobiet!)** wśród dwutygodników poradnikowych w Polsce! Może też poszczycić się dużą ilością prenumerat – ponad 25 tys. egzemplarzy***, co świadczy o przywiązaniu i lojalności czytelniczek!

Promocja wydania urodzinowego „Przyjaciółki” obejmuje magazyny i on-line Wydawnictwa Bauer oraz kampanię na antenie RMF FM. Wydanie na 75-lecie nr 10/2023 będzie dostępne w dwóch wersjach: podstawowej w cenie 2,99 zł i z książeczką kulinarną w cenie 3,79 zł.

 

 

*Źródło: PBC, sprzedaż wydań, średnia jednorazowa za okres 1-12.2022, w porównaniu z: „Tina”, „Pani Domu”.

**Źródło: Polskie Badania Czytelnictwa, Zaangażowanie w reklamę, 1-12.2022, CPW, 15+, n = 23 781; realizacja Kantar Polska; opracowanie Wydawnictwo Bauer w porównaniu z: „Tina”, „Pani Domu”.

***Źródło: Dane własne Wydawcy, średnia prenumerata wydań drukowanych, 1-12.2022.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *