Paweł Wilkowicz szefem redakcji sportowej Viaplay w Polsce
Paweł Wilkowicz będzie kierował redakcją sportową należącego do Nordic Entertainment Group (NENT Group) serwisu streamingowego Viaplay, który zostanie uruchomiony w Polsce w sierpniu tego roku. Dołączy on do NENT Group, obejmując stanowisko Sport Editor in Chief, od lipca.
Zadaniem tego bardzo doświadczonego dziennikarza będzie stworzenie oraz prowadzenie redakcji sportowej, odpowiedzialnej za przygotowanie wysokiej jakości relacji z wydarzeń będących częścią sportowego portfolio Viaplay.
Uruchamiając platformę w Polsce, Viaplay będzie transmitowała najwyższej klasy zmagania sportowe, takie jak spotkania niemieckiej Bundesligi, rozgrywki Ligi Europy UEFA oraz Ligi Konferencji Europy UEFA, a od 2023 roku także wyścigi Formuły 1, do których przejęcie praw zostało ogłoszone w ubiegłym tygodniu.
„Paweł pasuje idealnie do nas oraz naszej działalności w Polsce. Pozyskaliśmy wiele znakomitych praw do transmisji wydarzeń sportowych, co jednocześnie wiąże się z ogromną odpowiedzialnością by pokazać je w odpowiedni sposób. Chcemy być najlepsi w swojej kategorii, szczególnie w odniesieniu do produkcji treści sportowych i nie możemy się już doczekać by móc zaprezentować to polskiej publiczności. Paweł podziela nasze ambicje, a jego wiedza i doświadczenie w tworzeniu treści, które dostarczają rozrywkę opowiadając jednocześnie ciekawe historie, sprawia, że jest on właściwą osobą by kierować naszą redakcją sportową” zaznaczył Peter Nørrelund, NENT Group Chief Sports Officer.
Paweł Wilkowicz dołącza do Viaplay z serwisu Sport.pl, w którym pełnił funkcję redaktora naczelnego, zdobywając doświadczenie w tworzeniu angażujących treści oraz zarządzaniu ambitnymi zespołami redakcyjnymi.
„Jestem bardzo szczęśliwy, lecz jednocześnie podchodzę z dużą pokorą do tego nowego i ekscytującego zadania. Jestem bardzo zadowolony z mojej dotychczasowej pracy w Sport.pl, było to niemal 8 naprawdę fantastycznych lat, ale wobec takiej propozycji po prostu nie mogłem przejść obojętnie. W trakcie rozmów prowadzonych z zespołem NENT Group zrozumiałem, że mamy bardzo podobne pomysły na to, w jaki sposób tworzyć dobre, dostarczające rozrywki, a zarazem angażujące odbiorców treści. Nie mogę się doczekać by pomóc Viaplay w osiągnięciu pozycji najchętniej wybieranej platformy do oglądania światowej klasy wydarzeń sportowych transmitowanych na żywo w Polsce”, podkreśla Paweł Wilkowicz.