Znamy laureatów 3. edycji Business Insider Awards
15 grudnia w Warszawie odbyła się gala Business Insider Awards 2025 – wydarzenie, które na stałe wpisało się w kalendarz polskiego biznesu. Trzecia edycja nagród pokazała, które firmy i organizacje w mijającym roku wyznaczały kierunki rozwoju polskiej gospodarki, stawiając na odwagę, innowacje i strategiczne myślenie.
Nagrody zostały przyznane w ośmiu głównych kategoriach: Finance, Business, Global, Digital, ESG, Defence, Investment i Business Transformation. Wręczono także Nagrodę Specjalną za Edukację Finansową. Obok wyróżnień redakcyjnych ogłoszono również wyniki plebiscytu, w którym internauci wskazali marki, trendy i narzędzia najlepiej oddające styl życia i wartości pokolenia Z.
Laureaci Business Insider Awards 2025:
– Kategoria: Business – Polenergia za: „strategiczne wejście w morską energetykę wiatrową, w ramach której wspólnie z partnerem Equinor planuje uruchomić w polskiej strefie ekonomicznej projekty Bałtyk 2 i 3. Farmy wiatrowe o łącznej mocy 1 440 MW nie tylko wzmacniają bezpieczeństwo energetyczne i transformację Polski w kierunku OZE”. Redakcja Business Insider Polska doceniła również skalę i złożoność projektu na poziomie finansowania, którego wartość opiewa na 27 mld zł.
– Kategoria: Business Transformation – Poczta Polska, za: „stworzenie koncepcji reorganizacji sieci placówek, cyfryzację usług, automatyzację procesów i inwestycje w centra logistyczne.”
– Kategoria: Defence – Polska Grupa Zbrojeniowa (PGZ) za: „zdecydowane działania na rzecz krajowego potencjału obronnego. Tylko w 2025 roku grupa zaprezentowała koncepcję budowy trzech nowych fabryk amunicji 155 mm oraz zawarła strategiczne partnerstwa na wielomiliardowe umowy finansowe”;
– Kategoria: Digital – Comarch za: „połączenie solidnych wyników finansowych i przebudowę strategii biznesu związaną z wejściem strategicznego partnera –CVC Capital Partners”;
– Kategoria: ESG – Orlen za: „konsekwentnie realizowaną strategię „Sustainability Strategy” i za Green Finance Framework — instrument umożliwiający emisję zielonych obligacji na finansowanie inwestycji w OZE, efektywność energetyczną i niskoemisyjny transport”;
– Kategoria: Finance – PZU & Pekao za „odwagę i wizję w realizacji złożonego i niekonwencyjnego projektu fuzji, który może stworzyć największą grupę finansową w Europie Środkowo-Wschodniej”;
– Kategoria: Global – InPost za: „spektakularną transformację z lidera krajowego rynku w prawdziwie europejskiego gracza. Za operacyjną zdolność rozwoju sieci w Polsce przy jednoczesnym, konsekwentnym skalowaniu biznesu na kolejnych rynkach Unii Europejskiej”;
– Kategoria: Investment – ERSTE, za: „przełomową decyzję o przejęciu polskich aktywów Santander Bank Polska, która stanowi jedno z najważniejszych wydarzeń inwestycyjnych w regionie. Transakcja ta wzmacnia obecność grupy w Europie Środkowo-Wschodniej, zwiększając jej udział w rynku i dostęp do 7 milionów nowych klientów”;
Redakcja BI przeprowadziła wśród czytelników plebiscyt, w którym internauci zdecydowali, które trendy, marki i narzędzia najlepiej odzwierciedlają sposób myślenia, wartości i styl życia pokolenia Z. Użytkownicy w plebiscycie wskazali zwycięzców w trzech kategoriach: biZ-TREND, biZ-MUST HAVE, biZ-BRAND. Partnerami Plebiscytu są PZU, Bank Pekao S.A. i KGHM Polska Miedź S.A.
W kategorii biZ-TREND prym wiedzie AI. W kategorii biZ-MUST HAVE, która wyróżnia marki, wykraczające poza produkty i usługi, stające się częścią codziennej kultury młodego pokolenia zwyciężył Blik – polski fintech, który zmienił sposób, w jaki płacimy i przelewamy pieniądze. Revolut – został wyróżniony jako biZ-BRAND, ponieważ dla młodego pokolenia stał się czymś więcej niż aplikacją finansową. Jest obecny w codziennym życiu – w płatnościach, podróżach i planowaniu wydatków – oferując szybkie, intuicyjne rozwiązania finansowe. Jest narzędziem, które w naturalny sposób wpisują się w cyfrowy styl życia.
Nagroda Specjalna Redakcji Business Insider Polska za Edukację Finansową trafiła w tym roku do Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości, która od lat kształtuje finansową świadomość młodych Polaków, ucząc, jak mądrze zarządzać pieniędzmi i odpowiedzialnie planować przyszłość. Wyróżnienie w tej kategorii otrzymał także Związek Banków Polskich.
Decyzję o przyznaniu Nagrody Specjalnej podjęła kapituła w składzie:
– Andrzej Domański – Minister Finansów
– Michał Gajewski – Santander Bank Polska
– Sebastian Kulczyk – Kulczyk Investments
– Adam Marciniak – Velo Bank
– Szymon Midera – PKO BP
foto, źródło. Ringier Axel Springer Polska
