Internet & Gry - Reklama

“Białoruskie domino” – projekt Outriders i Gazeta.pl poświęcony Białorusi

Gazeta.pl dodaje do logotypu hasło “Żywie Biełaruś!” (Niech żyje Białoruś!) oraz łączy siły z kolektywem reporterskim Outriders w ramach projektu “Białoruskie domino”. Jego celem jest przedstawianie czytelniczkom i czytelnikom nie tylko ekskluzywnych informacji z Białorusi po szeroko kwestionowanych wyborach prezydenckich, ale także zarysowanie szerszego kontekstu wydarzeń obserwowanych przez białoruskich korespondentów Outriders.

 

– Obecne wydarzenia w Mińsku oraz całej Białorusi są bez precedensu w historii tego kraju. Chcemy tę sytuację pokazać, wytłumaczyć i pomóc zrozumieć wszystkim czytelnikom w Polsce. Z Białorusi dochodzą do nas strzępki informacji, dlatego tak istotne jest złożenie ich w całość. Współpraca portalu Gazeta.pl z Outriders pozwoli połączyć wszystkie atuty dużego gracza medialnego i dynamicznego kolektywu reporterskiego  tłumaczy Jakub Górnicki współzałożyciel Outriders. 

Gazeta.pl na cały sierpień udostępni swoje łamy reporterom Outriders relacjonującym powyborcze wydarzenia na Białorusi, a dodatkowo uzupełni relacje o własne materiały autorskie. W ramach “Białoruskiego domina” na bieżąco będą się ukazywać zarówno teksty reporterskie, jak i krótkie komentarze, zdjęcia czy materiały wideo.

– Wspólny projekt Gazeta.pl i Outriders to szansa dla szerokiej rzeszy polskich czytelników, by od środka poznać sytuację na Białorusi mówi Marcin Gadziński, dyrektor zarządzający Gazeta.pl. – Trzy miesiące temu ogłosiliśmy programową “Deklarację Gazeta.pl“, obiecując naszym użytkownikom, że w czasach “nowej normalności” będziemy szczególnie pilnować rzetelności informacji oraz nadawać wydarzeniom właściwą im rangę, niezależnie od “klikalności”. Stawiając tak mocno na jakościowy kontent o Białorusi, chcemy spełnić tę obietnicę dodaje.

“Białoruskie domino” to także kolejny element zaangażowania Gazeta.pl w sprawy białoruskiego marzenia o wolności. Od początku tygodnia – od 10 sierpnia przy logotypie Gazeta.pl na stronie głównej widnieje hasło “Żywie Biełaruś!”, będące jednym z haseł opozycji demokratycznej.

Outride.rs to serwis poświęcony sprawom międzynarodowym, ale skupiony bardziej na zagadnieniach społecznych niż politycznych. Działa jako spółka not-for-profit. Twórcy zebrali pieniądze na start w serwisie crowdfundingowym Wspieram.to (w sumie 83 tys. zł). Zespół Outriders otrzymał w 2017 roku Grand Press Digital za innowacyjne podejście w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w pracy dziennikarskiej.

Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. W czerwcu 2020 r. serwisy grupy Gazeta.pl odwiedziło 15,8 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 554 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Wiadomosci.gazeta.plPlotek.plNext.gazeta.plSport.pleDziecko.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *