Cenniki Grupy RMF na jesień 2021

W pierwszym półroczu 2021 słuchalność stacji Grupy RMF utrzymywała się na rekordowym poziomie, a pozycja radia jako medium była wciąż bardzo silna.

 

RMF FM zanotowało rekordowy wynik 30,8 proc. udziału w czasie słuchania (w fali 02-04.2021) i pozostaje jedyną stacją w historii badań słuchalności, która przekroczyła próg 30 proc.
Również sieć stacji lokalnych RMF MAXXX (razem z Radiem GRA) odnotowała najwyższy wynik w swojej historii – 4,6 proc. udziału (w fali 03-05.2021), a wzrost w pierwszej połowie br. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. wynosi aż 8,3%.

RMF Classic też zanotowało rekord osiągając na przełomie roku 2 proc. udziału (12.2020-02.2021), a w całym półroczu wzrost słuchalności wyniósł aż 13,2 proc.

Radio jako medium ma również bardzo silną pozycję – codziennie odbiorniki włącza aż 20,2 mln Polaków i spędza przy nim średnio 4 godz. i 17 minut, co jest ewenementem na skalę europejską.

Także jako medium reklamowe radio radzi sobie bardzo dobrze – w ostatnich miesiącach zaobserwować można było stale rosnący popyt na reklamę radiową.

„Wg wstępnych szacunków radio w pierwszym półroczu odnotowuje bardzo wysoką dynamikę przychodów reklamowych, drugą najwyższą po Internecie w Polsce. Klienci docenili elastyczność, jaką zapewnia im radio. Wiedzą, że mogą planować z dużym wyprzedzeniem kampanie radiowe, bo rozgłośnie pozwalają szybko włączać i wyłączać aktywności. To ważny czynnik, szczególnie w niepewnych czasach pandemii i kolejnych lockdownów, a nie wszystkie media poszły tą drogą” – mówi Tomasz Ramza, Dyrektor Generalny Działu Sprzedaży Grupy RMF.

Radio utrzymało też pozycję medium o bardzo niskich kosztach dotarcia i gwarantującym bardzo duże zasięgi.

„Estymujemy, że średnio radio jest tańsze od telewizji ok. 5-krotnie, biorąc pod uwagę koszty CPP netto. Oczywiście to dwa różne media, ale radio daje szybkie efekty sprzedażowe za małą barierę wejścia”tłumaczyTomasz Ramza.

Grupa RMF przewiduje bardzo duży popyt na reklamę radiową w drugim półroczu, najprawdopodobniej obserwować będziemy na rynku większy popyt na czas reklamowy niż podaż, szczególnie biorąc pod uwagę bardzo wysokie podwyżki cen reklam w telewizji. Mając na uwadze również inflację cen i rosnące koszty prowadzenia działalności w wielu obszarach, Grupa RMF zdecydowała się skorygować cenniki reklamowe. Jesienne cenniki RMF FM, RMF MAXXX i RMF Classic będą wyższe od obecnie obowiązujących o 5,6 – 5,9 proc.

Konsekwencją korekt cen w poszczególnych stacjach jest również zmiana cenników pakietów: RMF 3D, RMF na MAXXXa i RMF z Klasą.

Nowe cenniki będą obowiązywać od 30.08.2021 do 2.01.2022. Dostępne są na stronie gruparmf.pl.

źródło danych słuchalności radia: Radio Track, Kantar Polska, target: wszyscy 15-75 lat

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *