Canal+ PolskaMedia

Czarne stokrotki: najwyższa jakość produkcji (wideo)

250 aktorów i epizodystów, zdjęcia w całej Polsce, w tym podwodne i podziemne, kaskaderzy, różne języki i narodowości. CZARNE STOKROTKI to ogromna, dopracowana w najmniejszym detalu produkcja w której twórcy nie szli na żadne kompromisy. Dzięki unikalnemu pomysłowi, perfekcyjnie skomponowanemu writers roomowi, doskonale dobranemu castowi i oddanym w 100% projektowi twórcom powstał serial, jak żaden inny. Chcecie się o tym przekonać? Więcej w materiale video. A CZARNE STOKROTKI możecie już od 3 stycznia oglądać w serwisie streamingowym i na antenie CANAL+.

 

“Wow”. “Niesamowite”. “To historia, jakiej jeszcze nie było”. Tak większość aktorów i twórców zaangażowanych w produkcję serialu reagowało po przeczytaniu scenariusza CZARNYCH STOKROTEK. Budził w nich zachwyt i zaciekawienie. Wcześniej niespotykany w Polsce mariaż gatunków: thrillera i kina mystery był przez nich postrzegany nie tylko jako coś, czego jeszcze w swojej karierze nie doświadczyli, ale też, jako dający możliwość wykorzystania szerokiego wachlarza środków wyrazu. Punktem wyjścia tej opowieści jest zniknięcie pięciu przedszkolaków. Zniknięcie, czy porwanie? Potem historia rozgałęzia się w wiele kierunków, które splatają się, prowadząc widza w mroczny, tajemniczy świat zjawisk nadprzyrodzonych, kryminalnych zagadek, onirycznych wizji i psychologii.

 

 

Świat serialu zbudowali aktorzy, którzy mocno zapuścili korzenie w grane postaci. Karolina Kominek jako serialowa Lena, Alicja Wieniawa-Narkiewicz grająca jej córkę Adę, Dawid Ogrodnik w roli policjanta Rafał, Tomasz Schuchardt wcielający się w rywalizującego z nim kolegę z wydziału, Olaf Lubaszenko w roli dr Lubińskiego, Edyta Olszówka jako serialowa antagonistka, Piotr Żurawski wcielający się w postać miejscowego Roma, czy Dobromir Dymecki jako tata Ady. Ich bohaterowie są nieoczywiści, złożeni, każdy nich jest indywidualnym, ciekawym studium ludzkiej osobowości. Każdy intryguje i zaprasza do poznania jego motywów działania.

Przez plan przewinęło się 250 postaci: aktorów i epizodystów.

Tak oryginalna historia potrzebowała równie intrygującej oprawy wizualnej. To był ogromny projekt logistyczno-organizacyjny, a ekipa przejechała całą Polskę. Jak mówią twórcy:

Robiliśmy zdjęcia nad morzem, na Dolnym Śląsku, w kopalniach, na wydmach, zdjęcia podwodne, efektowe, kaskaderskie, pościgi samochodowe etc. Magdalena Kamińska i Agata Szymańska – producentki serialu, Balapolis

Warunki były wyzwaniem dla całej ekipy. Zwłaszcza zdjęcia w zalanych tunelach Dolnego Śląska stawiały zaporowe niemal wymagania. To były miejsca, do których po prostu trudno się dostać, a co dopiero z całym realizacyjnych ekwipunkiem, z którym na dodatek trzeba stać w wodzie po pas przez kilka godzin. W wodzie, która ma kilka stopni. Zdjęcia podwodne natomiast wymagały od aktorów przebywania pod powierzchnią przed dość długi czas, zanim nie został osiągnięty pożądany efekt.

Jednym z bohaterów serialu jest Wałbrzych i Dolny Śląsk. To piękne lokacje, z Zamkiem Książ na czele, wspomniane wyżej mroczne, intrygujące podziemne tunele zamkniętych dawno kopalń, zapora jeziora bystrzyckiego, całe pogranicze obciążone swoją historią, antagonizmami i etniczną różnorodnością. Zdjęcia realizowane były też w Czechach, bo mocno zarysowani charakterologicznie bohaterowie są też różnej narodowości.

Zaglądamy do społeczności romskiej, ale też do czeskiej, niemieckiej, do wszystkich kultur, które mieszają się tutaj, na Dolnym Śląsku.Piotr Żurawski, serialowy Luka

Reżyserem całości jest Mariusz Palej (“Za niebieskimi drzwiami”). Pomysłodawczyniami koncepcji na serial CZARNE STOKROTKI są nominowana za powieść “Heksy” do nagrody Nike Agnieszka Szpila i Dominika Prejdová. Nad scenariuszem pracowali z nimi także Katarzyna Tybinka (“Wataha”) i Marcin Ciastoń (WYRWA, “Hiacynt”). Kierownikiem literackim projektu był Michał Oleszczyk (“Wszystkie nasze strachy”), zaś zdjęcia kręcił Wojciech Węgrzyn (“Proceder”, “Detektyw Bruno”). Kostiumy przygotowała Hanka Podraza (THE OFFICE PL, “Prime Time”), za charakteryzację odpowiadała Anna Nobel („Ułaskawienie”, „Papusza”). Nad efektami specjalnymi czuwał Kamil Polak (“Chłopi”, “Świteź”), a muzykę do produkcji napisał Wojtek Grabek. Kierowniczką produkcji była Anna Majek, zaś producentkami ze strony CANAL+ Beata Ryczkowska i Agnieszka Ptaszyńska-Bochniak, a z Balapolis – Magdalena Kamińska i Agata Szymańska.

foto, źródło. Canal+ Polska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *