Dane oglądalności i social media: „South Park” z rekordową premierą 27. sezonu po 25 latach!
Kultowa animacja, która od lat bezlitośnie punktuje absurdy współczesnego świata, ponownie potwierdziła swoją siłę. Premiera 27. sezonu „South Park”, która odbyła się w USA w środę, 23 lipca, zgromadziła blisko 6 miliów widzów na platformach Comedy Central i Paramount+. To najlepszy wynik otwarcia sezonu od 1999 roku, a jednocześnie wzrost aż o 68% w porównaniu z premierą poprzedniego sezonu.
Sukces serialu nie ograniczył się wyłącznie do tradycyjnej telewizji. Pierwszy odcinek nowego sezonu stał się najbardziej angażującym epizodem w historii „South Park” w mediach społecznościowych. Hashtag #SouthPark przez ponad 12 godzin utrzymywał się w trendach na platformie X (dawniej Twitter), z czego przez 5 godzin zajmował pierwszą pozycję. W dniu premiery „South Park” był również najchętniej oglądanym programem w telewizji kablowej w USA.
Dane dotyczące oglądalności:
• Premiera 27. sezonu „South Park” przyciągnęła 5,9 miliona widzów w modelu cross-platformowym (na Paramount+ i Comedy Central).
• Osiągnęła największy udział oglądalności premierowego odcinka od 1999 roku:
Wzrost o +68% względem premiery 26. sezonu (9,20 vs. 5,48).
• Najlepszy wynik ratingowy premiery sezonu od 2022 roku:
Wzrost o +15% względem premiery 26. sezonu (0,996 vs. 0,866).
• #1 wśród wszystkich programów emitowanych w telewizji kablowej w środę 23. lipca.
• Premiera 27. sezonu „South Park” była hitem w mediach społecznościowych:
Najbardziej angażujący odcinek w historii „South Park”.
#1 pod względem aktywności w mediach społecznościowych spośród wszystkich programów telewizyjnych emitowanych w środę.
• Hashtag #SouthPark był w trendach na platformie X przez ponad 12 godzin, z czego przez 5 godzin zajmował pierwsze miejsce.
Dane dotyczą rynku amerykańskiego, z wyjątkiem informacji o oglądalności cross-platformowej, która ma charakter globalny.
„South Park” od lat z odwagą i ciętym humorem komentuje rzeczywistość, od tematów społecznych, przez politykę, aż po absurdy popkultury. Najnowsze wyniki pokazują, że twórcy wciąż trafiają w punkt, a widzowie, zarówno w USA, jak i na całym świecie wciąż czekają na więcej.
foto, źródło. Paramount Global Polska
