BadaniaMediaPolsat

Druga edycja „Love Island. Wyspa miłości” hitem jesiennej ramówki Polsatu!

Drugi sezon programu „Love Island. Wyspa miłości”, prowadzonego przez Karolinę Gilon, emitowanego na antenie Polsatu od 31 sierpnia do 9 października 2020 roku, po raz kolejny okazał się hitem jesiennej ramówki Polsatu. Widzowie regularnie śledzili losy mieszkańców willi przed telewizorami oraz na platformie IPLA. Wyraźnie wzrosła popularność programu w mediach społecznościowych, a także zaangażowanie użytkowników mobilnej aplikacji „Love Island. Wyspa miłości” (było to 250 tysięcy regularnych użytkowników).

 

Drugą edycję programu „Love Island. Wyspa miłości” głosami widzów wygrała para – Julia Nowakowska i Dominik Grot. W finale programu, podobnie jak w pierwszej edycji, miłość okazała się dla zwycięzców ważniejsza od pieniędzy (w rezultacie nagroda 100 tysięcy złotych została podzielona po połowie na dwoje uczestników).

„Love Island. Wyspa miłości” to pierwsze w Polsce interaktywne reality show. Widzowie za pomocą dedykowanej, darmowej aplikacji mieli dostęp do ekskluzywnych materiałów i treści na temat uczestników programu, a także mogli decydować o losach Wyspiarzy. W ciągu zaledwie sześciu tygodni emisji programu z aplikacji korzystało regularnie ponad 250 tysięcy osób. Aplikację łącznie ściągnęło już ponad 400 tysięcy unikatowych użytkowników. Imponująca jest również liczba użytkowników, którzy wzięli udział w finałowym głosowaniu, oddano ponad 100 tysięcy głosów.
Ocena aplikacji w Google Play to obecnie wysokie 4,9 na 5 (na podstawie 2300 opinii).

Format przyciągnął osoby, dla których telewizja zazwyczaj nie jest pierwszym wyborem. Główną grupą wiekową, do której adresowany jest format „Love Island. Wyspa miłości” była grupa 18-39, w której 2. edycja uzyskała o 25% lepsze udziały niż w standardowej grupie komercyjnej i ponad 85% w grupie 4+. W grupie 16-49 reality show miał udziały na poziomie 10%, podobnie jak pierwsza edycja programu. Średnia widownia każdego z odcinków „Love Island. Wyspa miłości” wyniosła 700 tysięcy widzów. Oznacza to, że Telewizja Polsat utrzymała oglądalność w paśmie w stosunku do 1 edycji show i dało jej to pozycję wicelidera w grupie komercyjnej. Najchętniej oglądanymi odcinkami był odcinek finałowy, wyemitowany 9 października 2020, który oglądało prawie 800 tysięcy widzów oraz odcinek z dnia 27 września 2020 roku (prawie 800 tysięcy widzów), w trakcie którego w wyniku przeparowania program opuścił Kamil Nicalek.

Social media programu cieszyły się ogromnym zaangażowaniem użytkowników. Format zgromadził na Instagramie 181 tysięcy osób obserwujących – wzrost o 64.2 tysiąca obserwujących od startu 2. edycji, na Facebooku – ponad 85,7 tysięcy – wzrost o 24,7 tysięcy nowych fanów. Bogate w kontent profile programu stały się miejscem komentowania i wymiany spostrzeżeń bardzo zaangażowanej społeczności. W ostatnim finałowym tygodniu profil programu na IG odwiedziła rekordowa liczba 1,1 mln osób (zasięg), a liczba wyświetleń postów wyniosła 20,5 mln!  Profil FB w trakcie trwania programu odwiedziło około 6,5 mln osób (zasięg), a łączna liczba wyświetleń wszystkich postów wyniosła aż 85 mln. W drugiej edycji show pojawiło się dużo nowych, autorskich treści na social media programu, takich jak: “Pamiętniki Brzydali”, promowane głównie na aplikacji, „#tegoniezobaczyszwTV”, czyli materiały, które nie weszły do odcinków oraz „LI na Kanapie”– cotygodniowy format na IG TV, w którym uczestnicy poprzedniej edycji komentowali najciekawsze wydarzenia z 2 sezonu. Warto dodać, że w raporcie Sotrender, profil programu na FB znalazł się na 5. miejscu pod kątem aktywności użytkowników i na 15. pod względem zaangażowania fanów (wzrost zaangażowania 668%). W przypadku profilu, który głównie ma swoją aktywność przez 6 tygodni (na czas trwania programu), są to doskonałe wyniki pokazujące wysoką jakość kontentu i atrakcyjność dla użytkowników.

Producentem wykonawczym „Love Island. Wyspa miłości” jest Jake Vision.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *