Prasa - Ksiązka

Druga edycja projektu “Wysokich Obcasów” i Wyborcza.biz – #Nie posiadam. Korzystam, używam, współdzielę

W czwartek, 4 sierpnia br. ruszyła druga odsłona projektu #Nie posiadam, stworzonego przez redakcje serwisów Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.biz. W tym roku wiodącym tematem akcji mającej na celu opisywanie oraz kształtowanie zrównoważonego podejścia do posiadania i konsumpcji, jest funkcjonowanie biznesów opartych na subskrypcji.

 

Jeszcze do niedawna w naszym społeczeństwie popularna była postawa “mieć jak najwięcej” – wszechobecna kultura konsumpcji nakazywała nam gromadzić ciągle nowe przedmioty. Dziś wiele osób jest już tym zmęczonych, a jednocześnie dostrzega też ekologiczne zagrożenia nadmiernego posiadania. Coraz częściej więc zamiast produktu wybieramy usługę.

“Życie na abonament” stanowi obecnie rosnący trend. Coworking, foodsharing, crowdfunding czy wymiana społeczna stały się dla wielu Polek i Polaków codziennością. Dlatego zakładanie firm opartych na modelu subskrypcyjnym lub przekształcanie swojego biznesu w subskrypcyjny to ważny i pilny temat.

Tegoroczna odsłona akcji #Nie posiadam. Korzystam, używam, współdzielę skupia się więc na wyzwaniach stojących przed firmami, chcącymi oprzeć swój model funkcjonowania na subskrypcjach.

W ramach projektu #Nie posiadam na łamach “Gazety Wyborczej”, “Wysokich Obcasów” oraz na Wyborcza.biz i Wysokieobcasy.pl ukaże się cykl publikacji na ten temat. Pierwszy artykuł pojawił się na cyfrowych łamach dziennika już dziś – 4 sierpnia br. – TUTAJ. Ponadto powstanie seria podcastów udostępnianych w serwisach “Wyborczej”.

Stronę projektu można znaleźć pod adresem Wyborcza.pl/nieposiadam.

Kamieniem milowym akcji będzie druga już międzynarodowa konferencja online SubscriptiON Day, organizowana przez zespół Wyborcza.pl, która odbędzie się 17 listopada 2022 r. Podczas wydarzenia liderzy rynku subskrypcji z całego świata opowiedzą między innymi o tym, jak założyć firmę opartą na modelu subskrypcyjnym.

#Nie posiadam – projekt „Gazety Wyborczej” i „Wysokich Obcasów” miał swoją premierę w maju 2021 r. Pierwsza edycja akcji skupiała się na kształtowaniu nowego, zrównoważonego podejścia do posiadania i konsumpcji. Materiały powstające w ramach projektu można było czytać przez 6 miesięcy m.in. na tradycyjnych łamach dziennika i magazynu „Wysokie Obcasy”, na Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.biz oraz w dedykowanym akcji serwisie Wyborcza.pl/nieposiadam.

Wyborcza.pl to lider medialnego rynku subskrypcji w Polsce. 290 tys. sprzedanych cyfrowych prenumerat zapewnia jej też miejsce w europejskiej czołówce tytułów oferujących subskrypcje. Według sondażu Fundacji Digital Poland Wyborcza.pl jest najbardziej znanym serwisem prasowym w modelu subskrypcyjnym. Serwis Wyborczej to – zaraz po Netfliksie i Spotify – ulubiona platforma subskrypcyjna Polek i Polaków. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *