BadaniaSport w TV

Eurosport 1 na czele kanałów sportowych

W pierwszym półroczu tego roku Eurosport 1 był najchętniej oglądanym kanałem sportowym w Polsce zarówno w grupie komercyjnej, jak i wśród ogółu widowni. Średnia oglądalność stacji w grupie A16-49 wyniosła o 35% więcej niż przed rokiem, a w grupie ogólnej A4+ odnotowano 25-procentowy wzrost.[1]
 
Siła emocji sportowych jest ogromna – to ona sprawia, że tysiące polskich kibiców chcą śledzić każdą sekundę wydarzeń. Cieszymy się, że Eurosport okazuje się być ich pierwszym wyborem. Pracowaliśmy na „koszulkę lidera” od dłuższego czasu, konsekwentnie budując portfolio różnorodnych praw. Sukcesywnie dokonujemy strategicznych inwestycji – zarówno w obszarze praw sportowych, jak i rozwiązań technologicznych. Dzięki temu możemy zaproponować naszym widzom i partnerom biznesowym wyjątkowy produkt, którego wyróżnikiem jest jakość i profesjonalizm. – mówiDorota Żurkowska-Bytner, SVP Country Manager Discovery w Polsce.
Największą popularnością wśród polskiej widowni cieszył się ostatni z czterech konkursów Turnieju Czterech Skoczniw Bischofshofen, który przyciągnął przed ekrany aż 955 tys. widzów , z czego 331 tys. z grupy komercyjnej (RTG 1.9). W tym czasie w obu grupach docelowych Eurosport 1 był czwartym najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym na polskim rynku i najchętniej oglądanym kanałem płatnym. Rekordowe okazały się także konkursy skoków narciarskich podczas mistrzostw świata w Lahti. Podczas konkursu drużynowego Eurosport 1 był drugim najchętniej oglądalnym kanałem telewizyjnym w Polsce.
Oprócz kompletnych relacji ze skoków narciarskich na świetne wyniki kanału w tym roku wpłynęły także wzrosty oglądalności w innych dyscyplinach. Największą widownię w historii wielkoszlemowych finałów w Eurosporcie zgromadziłpojedynek Rogera Federera z Rafaelem Nadalem w Australian Open, który oglądało średnio 470 tys. widzów. To wydarzenie było szczególnie atrakcyjne dla młodszych widzów. Z ratingiem na poziomie 1.32, Eurosport 1 był w czasie meczu trzecim kanałem telewizyjnym na polskim rynku.
Eurosport 1 przyciągnął również kibiców piłki nożnej. W 2017 r. mecze Ligi Europy w Eurosporcie 1 oglądało o ponad połowę więcej widzów w grupie 16-49 niż rok wcześniej. Rekordową oglądalność odnotował mecz Manchesteru Utd. z Anderlechtem, który przyciągnął 330 tys. kibiców, w tym 188 tys. z grupy 16-49 (RTG 1.08). Mecze Ekstraklasy, w minionym sezonie po raz pierwszy na antenie Eurosportu 1, w rundzie wiosennej oglądało średnio ponad 150 tys. widzów. Kanał transmitował też Ligę Mistrzyń z emocjonującym finałem, w którym główną rolę odegrała polska bramkarka PSG Katarzyna Kiedrzynek.
Rekordem oglądalności zakończyły się także tegoroczne mistrzostwa świata w snookerze ze średnią widownią na poziomie 91 tys. Była ona również aż o 28% wyższa niż przed rokiem w grupie 16-49, w której lepsze wyniki zanotowano także podczas transmisji z wielkoszlemowego French Open (wzrost o 12%). W stosunku do roku ubiegłego kilkukrotne wzrosty oglądalności odnotował również legendarny wyścig 24 Godziny Le Mans.
Przed nami kolejne półrocze z dużą dawką sportowych emocji, począwszy od najbardziej prestiżowego wyścigu kolarskiego Tour de France i startu nowego sezonu Ekstraklasy w lipcu, poprzez sierpniowe – turniej towarzyski Audi Cup w Monachium, mistrzostwa świata w lekkiej atletyce, US Open, Vueltę, Ligę Europy po rozpoczęcie sezonu sportów zimowych w listopadzie – przedsmak zbliżających się wielkimi krokami Igrzysk Olimpijskich Pyeongchang 2018, które w całości będzie można obejrzeć w lutym wyłącznie na platformach Eurosportu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *