„Gazeta Wyborcza” przekazała na rzecz 29. Finału WOŚP ponad 340 tys. zł
340 777 zł – taką kwotę zebrała „Gazeta Wyborcza” na rzecz 29. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy dzięki licytacjom i eSkarbonce. W tym roku największą popularnością cieszyły się aukcje, na których wystawione były m.in. wędrówka z Adamem Wajrakiem po Puszczy Białowieskiej, możliwość pojawienia się na okładkach tygodników lokalnych „Gazety Wyborczej” oraz prywatny spacer z Leszkiem Balcerowiczem.
„Gazeta Wyborcza” od 1993 r. nieprzerwanie wspiera WOŚP – aktywnie włącza się w zbieranie funduszy na coroczne cele zbiórki, organizuje wyjątkowe aukcje oraz wspiera Orkiestrę jako partner medialny. Tegorocznym hasłem przewodnim Orkiestry był „Finał z głową”, a celem zakup jak największej ilości specjalistycznego sprzętu dla oddziałów laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy.
Aby pomóc w realizacji celu 29. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, redakcja wystawiła na licytację m.in. wyjątkową możliwość zostania bohaterką/bohaterem pierwszej strony tygodnika lokalnego, piątkowego dodatku do „Gazety Wyborczej” i zaprezentowania siebie, swojej firmy bądź pasji. W ramach inicjatywy wylicytowanych zostało 20 okładek o łącznej wartości 64 700 zł – wszystkie ukazały się w wydaniu papierowym dziennika 19 lutego br. oraz na Wyborcza.pl – można je zobaczyć tutaj, poznając zarazem historię tych, którzy się na nich znaleźli.
W tym roku, jak i w poprzednich Finałach WOŚP, ogromnym zainteresowaniem cieszył się licytowany spacer po Puszczy Białowieskiej z przyrodnikiem Adamem Wajrakiem. Tym razem aukcja zakończyła się z rekordową kwotą 47 800 zł. Wśród najpopularniejszych licytacji znalazł się również prywatny spacer z Leszkiem Balcerowiczem po Wrocławiu, który zapewnił kwotę 27 850 zł dla WOŚP, czy wylicytowana za 16 900 zł prenumerata Wyborcza.pl na 100 lat i jeden dzień dłużej.
Zespół „Gazety Wyborczej” w ramach aukcji zaproponował również: gratkę dla miłośników gór, czyli książkę Bartłomieja Kurasia w pakiecie z weekendowym pobytem w Tatrach Zachodnich, komplet 3 fotografii, kurs morsowania i ice swimmingu w Krakowie oraz wyjątkowy bilet, którego nie ma, od Kolei Śląskich.
„Gazeta Wyborcza” uruchomiła również eSkarbonkę, z której suma wpłat wyniosła 176 380 zł.
Łącznie „Gazecie Wyborczej” udało się uzbierać 340 777 zł – cała kwota została przekazana na konto Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Więcej informacji: Wyborcza.pl/wosp.
„Gazeta Wyborcza” jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce. To codzienny wybór czytelników, którzy szukają informacji, opinii, analiz i komentarzy, chcą poszerzać swoją wiedzę o świecie, a także poszukują atrakcyjnej rozrywki i praktycznych porad. Treści dziennika dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej – w serwisach internetowych Wyborcza.pl, w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. „Gazeta Wyborcza” jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec września 2020 r. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Gazety Wyborczej” przekroczyła 240 tys.