Prasa - Ksiązka

„Gazeta Wyborcza” rozpoczyna „Tydzień z klimatem”

Jeszcze Ziemia nie zginęła30 października 2021 r. w Glasgow zaczyna się szczyt klimatyczny COP26, nazywany „szczytem ostatniej szansy”. Od tego, czy światowi liderzy podejmą śmiałe zobowiązania zależy, czy uda nam się uniknąć katastrofy klimatycznej.Nie czekając na wyniki szczytu, „Gazeta Wyborcza” rozpoczyna „Tydzień z klimatem”. Od 20 do 27 października br. zarówno treści na Wyborcza.pl, jak i papierowe wydanie dziennika zdominują tematy ekologiczne. Przez cały czas trwania akcji winieta serwisu Wyborcza.pl zostanie zmieniona na zieloną, natomiast w piątek, 22 października zielona winieta pojawi się na wszystkich lokalnych wydaniach tygodników dziennikaW ramach projektu m.in. 21 października odbędzie się specjalne spotkanie z Adamem Wajrakiem w ramach Klubu Wyborczej pod hasłem „Nadzieja w dzikości. Jak pomóc przyrodzie i zatrzymać kryzys klimatyczny?”.

 

Aż 84% respondentów sondażu, przeprowadzonego przez redakcję „Wyborczej” i pracownię Kantar z myślą o akcji „Tydzień z klimatem”, potwierdza, że zmiany klimatyczne są dla nich istotnym problemem*. Nowa inicjatywa zespołu dziennika zainspirowana jest zbliżającym się szczytem klimatycznym COP26, który odbędzie się w Glasgow, w dniach 30 października – 12 listopada 2021 r.

W ramach akcji przez cały tydzień – od 20 do 27 października br. – czytelnicy „Gazety Wyborczej” na łamach jej internetowego i papierowego wydania znajdą ciekawe artykuły tematyczne i angażujące reportaże oraz praktyczne poradniki dotyczące środowiska i klimatu. Prócz tego będą mogli posłuchać specjalnego, ekologicznego wydania podcastu „Mistrzowie Słowa” oraz uczestniczyć w inspirujących wydarzeniach, m.in. 21 października w spotkaniu z Adamem Wajrakiem w ramach Klubu Wyborczej (więcej informacji tutaj). Dodatkowo zespół „Wyborczej” przyjrzy się sprawom klimatu z perspektywy lokalnej, m.in. przygotowując sylwetki polskich aktywistów, którzy działają rzecz zapobiegania skutkom katastrofy klimatycznej. Przez cały czas trwania akcji winieta serwisu Wyborcza.pl będzie zielona, natomiast w papierowym wydaniu „Gazety Wyborczej” będzie zmieniona przez 2 dni. W piątek, 22 października zmienią się również wszystkie winiety lokalnych wydań tygodników dziennika.

– Jeszcze Ziemia nie zginęła. Mamy dziewięć lat, żeby się opamiętać i wprowadzić radykalne zmiany, które powstrzymają zbliżającą się katastrofę. Za dziewięć lat suma zaniedbań, bezmyślności, niewiedzy i po prostu zła, przez które znaleźliśmy się w tej sytuacji, przekroczy punkt krytyczny i nie będziemy już mieli wpływu na nicmówi Aleksander Gurgul, dziennikarz piszący o klimacie i środowisku w „Gazecie Wyborczej”.

„Tydzień z klimatem” to również teksty i reportaże ukazujące się na łamach dodatków oraz magazynów „Gazety Wyborczej” – Wysokich Obcasów”Wysokieobcasy.pl, „Dużego Formatu”Instytutu Dobrego ŻyciaBiQdata.pl, dodatku „Mój Biznes” czy działu Nauka.

Na czele akcji „Tydzień z klimatem” stoi redakcja działu Klimat i Środowisko Wyborcza.pl – Wyborcza.pl/klimat. Zespół ten powstał w lutym 2021 r., a jego publikacje z miesiąca na miesiąc cieszą się stale rosnącą popularnością. Od początku istnienia działu artykuły ukazujące się pod jego szyldem przeczytano już ponad 9 mln razy. W serwisie codziennie publikowane są m.in. teksty dotyczące kwestii katastrofy klimatycznej czy przedstawiające przykłady działań proekologicznych z Polski i świata. Nie brakuje w nim również reportaży i materiałów śledczych. Dziennikarze „Wyborczej” od marca br. angażują się również m.in. w walkę z wycinką drzew w miastach oraz w lasach. W ramach inicjatywy uruchomiona została specjalna oferta prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej”, z której cały przychód otrzymuje Fundacja Dzika Polska na realizację akcji „Pogotowie dla drzew”. Do dziś zebrano już ponad 70 tys. zł.

Ekologia jest obecna na łamach „Gazety Wyborczej” od początku jej istnienia. Wiele ważnych tematów związanych z ochroną środowiska redakcja nagłaśniała jako pierwsze medium w Polsce. Tak było np. z walką ze smogiem, ochroną Puszczy Białowieskiej czy zatrzymaniem budowy drogi przez Dolinę Rospudy.

„Tydzień z klimatem” jest promowany we wszystkich tytułach „Gazety Wyborczej” i na serwisach Wyborcza.pl. Wzmocnieniem przekazu jest emisja spotów w rozgłośniach Agory: Złotych Przebojach, Tok FM oraz Radiu Pogoda.

„Gazeta Wyborcza”  jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce i Europie Wschodniej, którego treści dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej.

Wyborcza.plto serwis prezentujący treści przygotowywane przez redakcję „Gazety Wyborczej” – teksty, materiały wideo, podcasty, reportaże multimedialne. Są one także dostępne w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. Wyborcza.pl jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec marca 2020 r. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Gazety Wyborczej” liczyła ponad 258 tys.

* Raport znajduje się tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *