Sport w TVViaplay

Grand Prix™ Holandii i cały sezon F1®na Viaplay!

Czas na kolejną odsłonę FIA Formula One World Championship® 2023! Trzynasta runda najszybszej serii wyścigowej świata odbędzie się w Holandii. Tor Circuit Zandvoort to bez wątpienia wyjątkowe miejsce dla Maxa Verstappena. Mistrz będzie mógł liczyć na wsparcie tysięcy rodaków, a będzie ono tym bardziej cenne, że celem Holendra jest dziewiąty triumf w Grand Prix™ Formuły 1 z rzędu. Jeżeli dokona tej sztuki wyrówna rekordowe osiągnięcie Sebastiana Vettela z sezonu 2013.

 

Za komentarz podczas niedzielnego wyścigu o Grand Prix™ Holandii odpowiadać będą Michał Gąsiorowski i Mikołaj Sokół. O najnowszych doniesieniach bezpośrednio z Zandvoort informować będą Bartosz Budnik i Bartosz Pokrzywiński.

Zmagania w Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix™ 2023 rozpoczną się od piątkowych sesji treningowych. Studio i transmisja z wyścigu odbędzie się w niedzielę 27 sierpnia od godz. 13:25. Wszystkie sesje treningowe, kwalifikacyjne oraz wyścigi F1®, a także zmagania kierowców Formuły 2, Formuły 3 i włoskiej Formuły 4 z polskim komentarzem oraz najwyższej jakości programy studyjne, w tym podsumowanie każdego Grand Prix™ w Magazynie F1® tylko na Viaplay! Do zobaczenia na #ViaF1!

Sprawdzian dla kierowców, sprawdzian dla bolidów

Pierwszy wyścig Grand Prix odbył się w Zandvoort w roku 1948, a cztery lata później, w 1952 roku odbył się tam pierwszy wyścig, którego wyniki zaliczano do klasyfikacji mistrzostw świata. Pod koniec lat 90-tych zakończono gruntowną modernizację w ramach której powstał obecny, znacznie bardziej kompaktowy obiekt. W związku z kontraktem na organizację zawodów Formuły 1, pod koniec 2019 roku rozpoczęła się kolejna modernizacja Circuit Zandvoort, która zakończyła się w pierwszej połowie 2020 roku. Przebudowana została nitka toru, jak również jego infrastruktura. Pierwotna nitka mocno różniła się od współczesnej. Obecnie jedynie pierwszy sektor oraz początek drugiego są podobne do pierwotnego układu.

Pomimo tych zmian tor w Zandvoort to wciąż obiekt starego typu, z bardzo płynną nitką jazdy, na którą składają się zróżnicowane typy zakrętów. W bolidach F1 wiele z tych łuków jest przejeżdżanych z gazem w podłodze. Nie ma miejsca na błąd, bo na poboczach znajdują się pułapki żwirowe. Kierowcy chwalą sobie ten obiekt, bo on jest świetnym sprawdzianem ich umiejętności, jak również możliwości samych bolidów. Nitka toru jest pofałdowana, co dodatkowo zwiększa poziom trudności. Tor jest wąski, z jedną optymalną linią jazdy, dlatego bardzo trudno jest na nim wyprzedzać. Kierowcy rywalizujący w podobnych bolidach mogą walczyć jedynie w głównej strefie DRS, która jest długa i umożliwia skuteczne wyprzedzanie. W pozostałych miejscach można zaatakować tylko w sytuacji, gdy rywal popełni błąd, lub gdy różnica prędkości jest bardzo duża.

Mistrz goni kolejny rekord

W klasyfikacji kierowców zdecydowanie prowadzi, a wręcz dominuje Max Verstappen, który jak dotąd aż dziesięciokrotnie (na dwanaście wyścigów!) stawał na najwyższym stopniu podium. Do końca sezonu pozostało jeszcze dziesięć rund i Holender jest już w zasadzie pewien obrony mistrzowskiego tytułu. Lidera starają się gonić partner z zespołu Red Bulla Sergio Perez oraz dwaj byli mistrzowie i legendy F1® Fernando Alonso (Aston Martin) i Lewis Hamilton (Mercedes). Po modyfikacjach wprowadzonych w ich bolidach, coraz lepiej radzą sobie również Lando Norris (McLaren Mercedes) oraz Charles Leclerc (Ferrari). Czy będą w stanie zagrozić Verstappenowi w Zandvoort, gdzie mistrz może dodatkowo liczyć na żywiołowe wsparcie tysięcy holenderskich kibiców? Odpowiedź już w ten weekend tylko na Viaplay!

Również w klasyfikacji konstruktorów przewaga Red Bulla nad resztą stawki nie podlega nawet najmniejszym dyskusjom. Zespół z Milton Keynes, z 503 punktami na swoim koncie, już na tym etapie rywalizacji zdeklasował rywali. Drugi w zestawieniu Mercedes uzbierał bowiem ponad dwukrotnie mniej punktów, bo „tylko” 247, trzeci Aston Martin ma ich 196, a czwarte Ferrari 191. Piąty w zestawieniu McLaren ma na swoim koncie 103 „oczka”, a kolejne zespoły dzieli już od czołówki punktowa przepaść.

W klasyfikacji kierowców F1® przewaga Maxa Verstappena powiększa się z każdym kolejnym triumfem obrońcy tytułu. Holender zwyciężał w Bahrajnie, Australii, USA, Monako, Hiszpanii, Kanadzie, Austrii, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech i w Belgii. Dwa pozostałe wyścigi, w Arabii Saudyjskiej i Azerbejdżanie, wygrał jego partner z zespołu Sergio Perez. Oznacza to, że ‘Czerwone Byki’ zgarnęły w tym sezonie komplet dwunastu zwycięstw! Verstappen zgromadził jak dotąd 314 punktów, drugi Perez ma ich 189. Trzeci w stawce Fernando Alonso (Aston Martin) uzbierał 149 punktów i tylko o jeden wyprzedza Lewisa Hamiltona (Mercedes, 148 punktów).

Nawet przy tak wyraźnej dominacji, Verstappen w każdym kolejnym wyścigu udowadnia, że liczą się dla niego tylko zwycięstwa. W Holandii ma szansę na dziewiąty triumf z rzędu, czym wyrównałby rekordowe osiągnięcie Sebastiana Vettela z sezonu 2013. Co więcej, jeżeli Holender dokona tej sztuki, już za tydzień na legendarnym torze Monza we Włoszech, będzie miał szansę na zostanie samodzielnym rekordzistą w tej klasyfikacji.

Nowy format relacji – zespół F1® Viaplay Polska zaprasza!

Użytkownicy Viaplay w Polsce mają dostęp do niezwykle obszernych i przygotowanych z najwyższą starannością relacji z wyścigów F1® – z najnowocześniejszą produkcją studyjną, reportażami z torów, analizami oraz komentarzami najlepszych specjalistów od tematyki Formuły 1 i sportów motorowych. Ponadto podczas wyścigów subskrybenci platformy mają do wyboru również cztery inne, dodatkowe streamy: track positioning, onboard, timing oraz pitlane.

Za komentarz podczas sobotniej sesji kwalifikacyjnej oraz niedzielnego wyścigu o Grand Prix™ Holandii odpowiadać będą Michał Gąsiorowski i Mikołaj Sokół. O najnowszych doniesieniach z Zandvoort informować będą Bartosz Budnik i Bartosz Pokrzywiński.

Studio poprowadzi Aldona Marciniak, a jej gośćmi będą najlepsi dziennikarze i eksperci sportów motorowych w Polsce: Robert Smoczyński, Maciej Jermakow, Jan Olejniczak oraz Patryk Sokołowski – były inżynier aerodynamiki w zespołach F1® (m.in. McLaren Racing i Scuderia Ferrari).

Magazyn F1 i międzynarodowa ekipa Viaplay

O najbardziej emocjonujących pojedynkach, kontrowersjach, oczarowaniach, rozczarowaniach i technicznych innowacjach nasi eksperci oraz zaproszeni goście dyskutować będą w Magazynie F1, podsumowującym wydarzenia każdego Grand Prix™. Na najnowsze wydanie magazynu zapraszamy w poniedziałek, 28 sierpnia, o godz. 17:30. Wydarzenia oraz wyniki Grand Prix™ Holandii analizować będą: Mikołaj Sokół, Michał Gąsiorowski, Robert Smoczyński i Patryk Sokołowski.

Zespół dziennikarski F1® w Viaplay to nie tylko redakcja w Polsce, ale również znakomici dziennikarze i eksperci z innych krajów, w których platforma udostępnia zmagania najlepszych kierowców na świecie. W tym gronie znajdują się m.in. legendarni kierowcy F1®: Brytyjczyk David Coulthard, Finowie Mika Häkkinen i Heikki Kovalainen oraz Duńczyk Tom Kristensen. Treści tworzone przez reporterów i ekspertów Viaplay z innych krajów, w tym ich analizy eksperckie i wywiady z kierowcami Formula 1®, również są dostępne dla widzów platformy w Polsce.

Nie tylko F1

Oprócz najszybszej serii wyścigowej świata użytkownicy Viaplay mogą pasjonować się także wyścigami Formuły 2, Formuły 3 oraz włoskiej Formuły 4. Transmisje z wszystkich wymienionych serii odbywają się z polskim komentarzem, podobnie jak transmisje z wyścigów serii IndyCar, również dostępne dla polskich widzów na platformie Viaplay.

Do zobaczenia w Viaplay, domu F1® w Polsce!

#ViaF1

Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix™ Grand Prix™ 2023 – plan transmisji:

piątek (25.08)

godz. 12:15-14:35 / pierwszy trening F1

godz. 14:00-15:05 / kwalifikacje F2

godz. 15:55-18:05 / drugi trening F1

godz. 17:00-19:10 / kwalifikacje wyścig F1

sobota (26.08)

godz. 11:25-13:35 / trzeci trening F1

godz. 13:10-14:40 / sprint F2

godz. 14:00-18:00 / kwalifikacje F1

niedziela (27.08)

godz. 10:00-11:35 / wyścig F2

godz. 13:25-19:00 / studio i wyścig F1

poniedziałek (28.08)

godz. 17:30-17:15 / magazyn F1

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *