Grupa TVP najsilniejsza w październiku

Grupa TVP umocniła swoją pozycję w październiku 2019 i jako jedyna wśród nadawców odnotowała wzrost o 6,2% miesięcznych udziałów rok do roku.

 

 

 

 

 

Do wzmocnienia pozycji Telewizji Polskiej przyczynił się wzrost udziałów Jedynki o 9,8% w porównaniu do roku ubiegłego oraz wyższe udziały kanałów: TVP Info o 16%, TVP Sport o 122,7%, TVP3 o 11,2%, TVP Seriale o 3%, TVP Historia o 3,8% i TVP Rozrywka o 26,5%. Najchętniej oglądanym kanałem sportowym na rynku był w październiku TVP Sport. TVP ABC zdeklasowała pozostałe kanały dziecięce, podobnie jak TVP Seriale w gatunku kanałów filmowych oraz TVP Historia wśród kanałów o profilu historycznym.

W październiku wyniki grupy TVP wyniosły 28,6% i były najwyższe na rynku. Spośród 10 najpopularniejszych programów miesiąca 8 należało do anten TVP. Największym zainteresowaniem widzów cieszył się serial „M jak Miłość”, który 21 października br. obejrzało 4,9 mln widzów. Na drugim miejscu znalazł się program rozrywkowy „Rolnik szuka żony” z widownią 3,5 mln (6.10.2019). Trzecie miejsce zajęła transmisja meczu Łotwa – Polska w ramach eliminacji do Mistrzostw Europy Euro 2020, którą oglądało 3,4 mln kibiców. W TOP10 miesiąca znalazł się także serial „Na dobre i na złe” z widownią 3,1 mln widzów (23.10.2019), „Barwy szczęścia”, które 22 października obejrzało 3 mln osób, „Ojciec Mateusz” z 2,9 mln widzów (3.10.2019) oraz „Wiadomości” z widownią 2,9 mln (27.10.2019).

W ubiegłym miesiącu wzrosła konkurencyjność TVP Info, które uzyskało udziały na poziomie 4%. Były to najwyższe, miesięczne udziały anteny w tym roku i zapewniły jej 6 miejsce w rankingu wszystkich kanałów. TVP Sport był w październiku najpopularniejszym kanałem sportowym na rynku i uzyskał miesięczne udziały na poziomie 1,5%. Antena TVP Seriale z udziałami 1,4% była liderem wśród kanałów filmowych, a TVP ABC z wynikiem 1,3% zajęło 1. miejsce w rankingu stacji dziecięcych. Swoją pozycję rynkową wzmacnia TVP3, której udziały w październiku wyniosły 1%. TVP Historia, z udziałami 0,54%, zajmuje pierwsze miejsce wśród kanałów historycznych i drugie wśród kanałów dokumentalnych. Umacnia się też pozycja TVP Rozrywka, która na koniec miesiąca uzyskała udziały 0,4%.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *