„JednaPlaneta. JednoŻycie. Powietrze”- nowa odsłona projektu środowiskowego „Gazety Wyborczej”

Kryzys klimatyczny i środowiskowy ma różne oblicza, a jego integralną częścią jest walka z zanieczyszczeniem powietrza – właśnie ta kwestia będzie przedmiotem drugiej części projektu środowiskowego „Gazety Wyborczej”. Artykuły w tej odsłonie cyklu „JednaPlaneta.JednoŻycie” będą ukazywać od 20 listopada br. do marca 2021 r. na łamach dziennika oraz w serwisie Wyborcza.pl.

 

W czerwcu br. „Gazeta Wyborcza” rozpoczęła projekt „JednaPlaneta.JednoŻycie – patrzymy w przyszłość, ale działamy tu i teraz”. To cykl, w którym dziennikarze, powołując się na wiarygodne i rzetelne wyniki badań oraz opinie ekspertów, piszą o katastrofie klimatycznej. Jednocześnie szukają rozwiązań, które pojedynczy człowiek, duża organizacja czy samorząd mogą wdrożyć, aby sprostać środowiskowym wyzwaniom, z jakimi przychodzi nam się mierzyć – zarówno w skali globalnej, jak i lokalnej.

Tematem pierwszej odsłony cyklu „JednaPlaneta.JednoŻycie” były woda i wyzwania środowiskowe z nią związane. Redakcja wraz z ekspertami skupiła się na edukowaniu Polaków na temat kurczących się zasobów wody pitnej w kraju i na świecie, poszukując możliwości jej oszczędzania m.in. poprzez retencję, rozwój technologii, ale też prostą zmianę codziennych nawyków.

Od 20 listopada 2020 r., w kolejnej odsłonie cyklu, tematem przewodnim będzie powietrze. Do marca 2021 r. dziennikarze „Gazety Wyborczej” wspólnie z ekspertami Porozumienia Branżowego na rzecz Efektywności Energetycznej (POBE) będą wyjaśniać m.in. zapisy Zielonego Nowego Ładu Unii Europejskiej – najważniejszego w ostatnich dekadach projektu ekologicznego w Europie. Opowiedzą również o smogu, jego wpływie na nasze zdrowie i rozwiązaniach, dzięki którym każdy może przyczyniać się do zmniejszania emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Teksty te będzie można czytać na łamach dziennika oraz na stronie akcji – w serwisie Wyborcza.pl: tutaj

Partnerem merytorycznym akcji jest Porozumienie Branżowe na rzecz Efektywności Energetycznej. Partnerami wspierającymi projekt są Kompania Piwowarska i Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego

„Gazeta Wyborcza” od dłuższego czasu zachęca swoich czytelników do wykazywania bardziej prośrodowiskowych postaw, m.in. w cotygodniowym Newsletterze ekologicznym, do którego można zapisać się na stronie: Wyborcza/newslettery.

Projekt „JednaPlaneta.JednoŻycie”wspiera promocja w prasie („Gazeta Wyborcza” i jej tygodniki) oraz w internecie (Wyborcza.pl, Facebook i Instagram) i newsletterach Wyborcza.pl. Działania reklamowe przygotował i zaplanował zespół działu marketingu i reklamy „Gazety Wyborczej”.

Projekt „JednaPlaneta.JednoŻycie”wspiera promocja w prasie („Gazeta Wyborcza” i jej tygodniki) oraz w internecie (Wyborcza.pl, Facebook i Instagram) i newsletterach Wyborcza.pl. Działania reklamowe przygotował i zaplanował zespół działu marketingu i reklamy „Gazety Wyborczej”.

„Gazeta Wyborcza” jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce. To codzienny wybór czytelników, którzy szukają informacji, opinii, analiz i komentarzy, chcą poszerzać swoją wiedzę o świecie, a także poszukują atrakcyjnej rozrywki i praktycznych porad. Treści dziennika dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej – w serwisach internetowych Wyborcza.pl, w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. „Gazeta Wyborcza” jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec września br. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Wyborczej” przekroczyła 240 tys.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *