Joanna Parczyńska wydawczynią obszaru Kultura i multimedia "Gazety Wyborczej"

Od stycznia 2018 r. wydawczynią nowego obszaru Kultura i multimedia w „Gazecie Wyborczej” będzie Joanna Parczyńska, do tej pory kierująca działem wideo Wyborcza.pl.
 

W swojej nowej roli Joanna Parczyńska nadzorować będzie rozwój marki CoJestGrane24, obszar Kultura w „Gazecie Wyborczej”, a także działalność Centrum Premier Czerska 8/10, jednocześnie zarządzając działaniami wideo dziennika.
Dotychczasowi wydawcy tych obszarów pozostają w swoich rolach, będą jednak raportować bezpośrednio do Joanny Parczyńskiej. Wydawcą CoJestGrane24 jest Beata Jaworowska, obszaru Kultura w „Gazecie Wyborczej” – Barbara Piegdoń, a za Centrum Premier Czerska 8/10 odpowiada Anna Kołtunowicz.

 Kultura i multimedia to obszar bardzo dynamicznie rozwijający się w „Gazecie Wyborczej” i cieszący się coraz większym zainteresowaniem naszych odbiorców. W 2018 r. specjalnie dla nich będziemy m.in. częściej wydawać „Książki. Magazyn do czytania”, organizować jeszcze więcej ciekawych spotkań i wydarzeń kulturalnych – nie tylko w Centrum Premier Czerska 8/10, a także tworzyć kolejne atrakcyjne materiały wideo i projekty specjalne, jak choćby plebiscyt na Płytę Roku „Gazety Wyborczej”. Jestem przekonany, że połączenie tych wszystkich działań w ramach nowego obszaru energicznie zarządzanego przez Joannę Parczyńską pozwoli „Gazecie Wyborczej” jeszcze lepiej wykorzystać wszystkie szanse rozwoju w tym zakresie – mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

Joanna Parczyńska od sierpnia 2016 r. kieruje działem wideo Wyborcza.pl. Swoją karierę menedżerską zaczynała w Agorze – początkowo w dziale sprzedaży „Gazety Wyborczej”. Wprowadziła na rynek ogólnopolski bezpłatny dziennik „Metro”, który został liderem w swoim segmencie – była jego wydawcą i zarządzała pionem prasy bezpłatnej Agory. W latach 2011, 2013-2015 związana z firmą Polska Press przeprowadziła rebranding gazety „Nasze Miasto” oraz proces integrowania serwisów wydawcy pod nazwą Naszemiasto.pl. W latach 2012-2013 była country managerem Gemius Polska, odpowiedzialnym m.in. za współpracę z PBI. Od 2015 roku zasiada w Europejskiej Radzie Dyrektorów INMA.

CoJestGrane24 to marka „Gazety Wyborczej” związana ze światem kultury. Co piątek z dziennikiem ukazuje się lokalny tygodnik „Co Jest Grane 24”, prezentujący mieszkańcom największych polskich miast pomysły na spędzanie wolnego czasu – informacje o wydarzeniach muzycznych i teatralnych, wystawach i restauracjach, a także artykuły o ciekawych postaciach i rekomendacje redakcji, recenzje filmowe i repertuar kin . W sieci działa serwis Cojestgrane24.pl, obejmujący bazę wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych z całej Polski, teksty z tygodnika „Co Jest Grane 24” oraz artykuły pisane specjalnie do serwisu, a także umożliwiający zakup biletów na wybrane wydarzenia.

Obszar Kultura w „Gazecie Wyborczej” obejmuje dział Kultura „Gazety Wyborczej”, „Książki. Magazyn do czytania”, „Gazetę Telewizyjną” i „Duży Format”.

Centrum Premier Czerska 8/10 to miejsce spotkań poświęconych twórcom i dziełom z dziedziny literatury, filmu, teatru, muzyki, gier komputerowych lub mody. W 2017 r. odbyły się rozmowy m.in. o filmie „Pokot”,, biograficznych książkach „Ania” – o Annie Przybylskiej i „Tu byłem. Tony Halik” – o Tonym Haliku, a także spotkanie wokół filmu „Twój Vincent”. Tłumy przyciągnęła też Krystyna Janda – rozmowa z nią krążyła wokół pamiętników aktorki. Wyjątkowym gościem Centrum Premier Czerska 8/10 był Dan Brown, jeden z najpopularniejszych pisarzy na świecie – bilety na to wydarzenie zostały wyprzedane!
Relacje ze spotkań – Wyborcza.pl/centrumpremier

Zespół wideo „Gazety Wyborczej”, działający od połowy 2013 r., początkowo tworzył treści dopełniające materiały publikowane na Wyborcza.pl. Zespół z roku na rok poszerzał swój zakres działań – obecnie reporterzy, realizatorzy i dziennikarze tworzą cykle wideo, reportaże i relacje, a także formaty wideo dla klientów zewnętrznych. Do najpopularniejszych materiałów należą obecnie m.in. „Świat, którym żyjemy” Doroty Wysockiej-Schnepf, „I kto tu rządzi” Justyny Dobrosz-Oracz, „Studio Dużego Formatu” Włodzimierza Nowaka, „Historyjki” Alicji Bobrowicz i Bartosza Wielińskiego, „Crashtest” Dominiki Wielowieyskiej, „Kublikacje” Agnieszki Kublik i reportaże Igora Nazaruka. Dzięki materiałom wideo „Gazeta Wyborcza” ma również mocną pozycję zasięgową na Facebooku.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *