„Kręci Cię polskie kino? Chyba się dogadamy” – trwa kampania wizerunkowa kanału Kino Polska (wideo)
Kino Polska, należący do Grupy Kino Polska, jedyny kanał telewizyjny, dedykowany wyłącznie polskim filmom i serialom, rozpoczął w grudniu kampanię wizerunkową. Jej celem jest zachęcenie do oglądania stacji pokolenia Millenialsów, poprzez współpracę z influencerami i promowanie nowszych produkcji z ramówki kanału. Do współpracy zostali zaangażowani twórcy, których treści w mediach społecznościowych kierowane są do młodszej widowni. Kampania wsparta jest również dodatkowymi działaniami promocyjnymi.
Koncept kreatywny kampanii zbudowany jest wokół hasła „Kręci Cię polskie kino? Chyba się dogadamy”. Jej celem jest zachęcenie widzów w wielu 30-45 lat (pokolenie Millenialsów) do oglądania polskich filmów w Kino Polska, jak również regularnego włączania kanału, gdy tylko poczują ochotę na dobre, polskie kino. W bogatej ofercie stacji znajdują się zarówno starsze filmy, takie jak kultowy „Znachor”, „Sztos”, czy „Janosik”, jak i nowsze produkcje, a wśród nich m.in.: „Cicha noc”, „Disco Polo”, czy głośny „Kler”.
Do współpracy w ramach kampanii zostali zaangażowani twórcy internetowi – influencerzy, którzy pokazują, jak polskie kino towarzyszy nam w życiu na co dzień i stanowi integralną część popkultury. W specjalnie stworzonych autorskich materiałach nawiązują do popularnych cytatów bądź kultowych scen z polskiej kinematografii. W ten sposób uświadamiają odbiorcom, jak duży wpływ polskie kino ma na otaczającą nas rzeczywistość i jak często się nim inspirujemy. Dodatkowo, poprzez charakterystyczny gest kadrowania, do którego nawiązuje logotyp stacji, zachęcają do odkrywania bogatej oferty Kino Polska i jej nowszych produkcji.
– Postawiliśmy na współpracę z influencerami, ponieważ chcemy odmłodzić wizerunek Kino Polska i dotrzeć do nowych widzów. Niedawno odświeżyliśmy oprawę kanału, który zyskał nową identyfikację wizualną i muzyczną. W obecnie prowadzonej kampanii podkreślamy, że kanał posiada w ofercie dużo produkcji z ostatnich lat, nie tylko starsze, klasyczne filmy. Kręci nas polskie kino i chcielibyśmy by grono widzów stale poszerzało się o nowe grupy odbiorców. – mówi Patrycja Gałązka-Struzik, Chief Marketing & Digital Officer w SPI International.
Prowadzone działania obejmują współpracę z influencerami w mediach społecznościowych, jak również kampanię telewizyjną oraz autopromocję i cross-promocję na kanałach telewizyjnych. Wsparcie stanowią działania promocyjne prowadzone u operatorów kablowych i satelitarnych. Za planowanie i zakup mediów odpowiadał Havas Media, a koncepcja kreatywna kampanii została stworzona przez Havas Play. W przygotowanych kreacjach reklamowych zostały wykorzystane filmy, które można oglądać w Kino Polska.
W grudniu w Kino Polska widzowie mogli obejrzeć m.in. kultowy film „Znachor”, komediodramat „Cicha noc”, czy film „Disco Polo”. Nowy Rok Kino Polska przywitało premierą komedii obyczajowej „Biały potok”, a kilka dni później stacja pokazała po raz pierwszy wielokrotnie nagradzany film Wojciecha Smarzowskiego „Kler”, który widzowie będą mogli obejrzeć również 10 stycznia o 22:10. W styczniu na widzów czekają jeszcze takie filmy, jak m.in. „Yuma” (10 stycznia o godz. 20:00), „Juliusz” (16 stycznia o godz. 20:00), czy „Obława” (29 stycznia o godz. 20:00).
foto, źeódło. Grupa Kino Polska