BadaniaMedia

Kwiecień 2020 rekordowy dla Grupy Kino Polska TV

Kwiecień 2020 roku był rekordowy dla Grupy Kino Polska TV. W minionym miesiącu udział Grupy w oglądalności widowni komercyjnej wyniósł 2,37% (SHR%, All 16-49), co oznacza ponad 36-procentowy wzrost w porównaniu z kwietniem 2019. Rekord ten był możliwy głównie dzięki dużym wzrostom kanałów filmowo-serialowych z portfolio Grupy Kino Polska TV, takich jak Kino Polska, Kino TV i Stopklatka.

 

 

Największy, ponad 65-procentowy wzrost rok do roku, zanotował kanał Kino Polska, który w kwietniu 2020 osiągnął 0,34% udziału w oglądalności widowni komercyjnej. Kanał Kino TV, z wynikiem 0,20% udziału w rynku, może pochwalić się prawie 43-procentowym wzrostem rok do roku. Z kolei naziemna Stopklatka zaliczyła w kwietniu 2020 udział w rynku na poziomie 1,05%, co oznacza ponad 26-procentowy wzrost kanału w porównaniu z kwietniem 2019 (SHR%, All 16-49).

Cały segment kanałów filmowo-serialowych obecnych w Polsce urósł w kwietniu 2020 roku do 9,28% udziału w rynku – to ponad 16-procentowy wzrost rok do roku (SHR%, All 16-49). Łączna średnia widownia kanałów tego segmentu powiększyła się w kwietniu o 36,8% i średnio w minucie wyniosła 253,7 tys. widzów (AMR, All 16-49).

– W kwietniu 2020 roku Polacy powyżej czwartego rok życia oglądali telewizję o 16% czasu dłużej niż w tym samym miesiącu rok temu. W grupie komercyjnej ten wzrost był jeszcze wyższy i wyniósł prawie 18%. Skorzystały na tym nie tylko kanały informacyjne, ale i filmowo-serialowe, których mamy w portfolio kilka. W konkurencji z największymi stacjami telewizyjnymi na polskim rynku, które kosztem produkcji rozrywkowych na żywo zaczęły emitować zdecydowanie więcej filmów, Grupa Kino Polska świetnie sobie poradziła. Nasze kanały filmowo-serialowe sprostały oczekiwaniom widzów – mówi Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV SA.

W kwietniu 2020 wzrosty rok do roku zanotowały również pozostałe kanały Grupy Kino Polska TV: Zoom TV (+18,8%), Kino Polska Muzyka (+133,3%) i Gametoon HD (+200%; SHR%, All 16-49).

Dane: Nielsen Audience Measurement, wszystkie dane live.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *